AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #1 Skrevet 21. november 2022 Har fuktfattig sensitiv hud og var i salong og fikk en behandling, og hudpleier solgte meg en pakke med 10 peeling tuber jeg skulle bruke annenhver uke, men kun halve tuben hver gang. Den kjemiske peeling en er fra Dermalogica, og masken satt litt for lenge på. Har smørt på med diverse fuktmasker fra Dermalogica, og fikk også en fuktmaske behandling i salongen men etter noen timer var huden like stram og fuktfattig. Kanskje Dermalogica ikke har gode nok fuktmasker? Huden min er stiv og stram🤨 Trenger tips. Anonymkode: dfee0...aff
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #2 Skrevet 21. november 2022 ALDRI ALDRI ALDRI ta kjemisk peeling hjemme. ALDRI gjør det hos hudpleiere som ikke er veldig erfarne, helst gå til hudlege. Hadde ikke stolt på en hudpleiesalong som solgte deg masse peelinger du skal ta hjemme annenhver uke. Man må trene opp huden, og bør bruke mye lenger tid på det enn å plutselig kjøre en fast annenhver uke plan. Med det sagt. Ha på fukt, men pass på at fuktighetskremen ikke inneholder aktive ingredienser som vitamin A og C og syrer. Dette vil irritere huden ytterligere. Og for guds skyld, dersom huden begynner å «prelle av» IKKE riv i huden. Bare la huden være. Ikke pill, ikke riv, ikke skrubb, ikke gjør noe. Anonymkode: c3b78...6cd 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #3 Skrevet 21. november 2022 Ts her. Jeg brukte dermalogica Rapid reveal peel. Disse kremene og maskene bruker jeg nå, men de hjelper ikke synes jeg. Ts Anonymkode: dfee0...aff
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #4 Skrevet 21. november 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Ts her. Jeg brukte dermalogica Rapid reveal peel. Disse kremene og maskene bruker jeg nå, men de hjelper ikke synes jeg. Ts Anonymkode: dfee0...aff Den sølvfargede tuben inneholder a, c og d vitamin ser jeg så den bruker jeg ikke mer. Jeg brukte flere tusen kroner på disse som hudpleier solgte til meg, og det gjør bare huden min tørrere😔 Ts Anonymkode: dfee0...aff
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #5 Skrevet 21. november 2022 Hvor lenge siden er det du gjorde peelingen? Huden kan være veldig tørr i dagevis etterpå, kjør på m fukt! Anonymkode: e5c02...513
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #6 Skrevet 21. november 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvor lenge siden er det du gjorde peelingen? Huden kan være veldig tørr i dagevis etterpå, kjør på m fukt! Anonymkode: e5c02...513 Forrige søndag så det er 8 dager siden. Hva skal jeg smøre på som gir nok fukt da? Vedlagt er bildet som viser hva jeg har, men den sølvfargede tuben inneholder a c og d vitamin og det irriterer huden enda mer sikkert. Er det en annen krem jeg får kjøpt på apoteket som kan hjelpe? Ts Anonymkode: dfee0...aff
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #7 Skrevet 21. november 2022 Jeg har tørr hud som blir fettete og full av kviser uten fukt, så dette er mine favoritter: https://www.dermalogica.no/active-moist-2 https://www.dermalogica.no/phyto-replenish-oil-2 Om sommeren bytter jeg ut oljen med denne: https://www.dermalogica.no/skin-health-skin-hydrating-booster-30ml-2 Jeg er veldig fornøyd med Dermalogica, og har ikke brukt annet merke på mange år. Har dessverre ikke erfaring med behandlingen du har tatt. Anonymkode: 98797...fb3 1
AprilLudgate Skrevet 21. november 2022 #8 Skrevet 21. november 2022 (endret) Er ikke sikkert produktet er dårlig, men som du sier satt det for lenge på. Så da må du bare kjøre på med fukt OG fett. The Origins sin grønne overnight mask er kjempegod. Brukte den en tørr periode som nattkrem. Eller du kan blande inn La Roche Posay Cicaplast balm 50/50 med fuktighetskrem du bruker på natt. Gjerne litt tjukt lag. Det lukker inne fukten mer. Og bruk peelingen sjeldnere Men hva bruker du utenom masker da? Endret 21. november 2022 av AprilLudgate 2
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #9 Skrevet 21. november 2022 AprilLudgate skrev (1 minutt siden): Er ikke sikkert produktet er dårlig, men som du sier satt det for lenge på. Så da må du bare kjøre på med fukt OG fett. The Origins sin grønne overnight mask er kjempegod. Og bruk peelingem sjeldnere Men hva bruker du utenom masker da? Se bildet jeg har lagt ut lenger oppe i innlegget. Ts Anonymkode: dfee0...aff
AprilLudgate Skrevet 21. november 2022 #10 Skrevet 21. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Se bildet jeg har lagt ut lenger oppe i innlegget. Ts Anonymkode: dfee0...aff Jeg ser det, men er da intensive moisture nattkremen? Hvis ja: kjøp squalene fra for eksempel The Ordinary og bland inn. Ingenting fra Dermalogica er nok fukt og fett for meg dessverre. 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #11 Skrevet 21. november 2022 AprilLudgate skrev (6 minutter siden): Jeg ser det, men er da intensive moisture nattkremen? Hvis ja: kjøp squalene fra for eksempel The Ordinary og bland inn. Ingenting fra Dermalogica er nok fukt og fett for meg dessverre. Intensive moisture kremen bruker jeg både natt og dag, men nå er ikke den nok, så jeg bruker skin hydrating mask i tillegg, men den er heller ikke nok nå. Jeg bor på et lite sted som har Apotek 1, og der har de Avené og La Roche Posay produkter. Har sett på noen som er kaldkrem og for intensive fukt. Skal jeg ha produkter fra The Ordinary må det bestilles og det tar tid. Må ha krem i løpet av morgendagen, men takk for tips. ts Anonymkode: dfee0...aff
AprilLudgate Skrevet 21. november 2022 #12 Skrevet 21. november 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Intensive moisture kremen bruker jeg både natt og dag, men nå er ikke den nok, så jeg bruker skin hydrating mask i tillegg, men den er heller ikke nok nå. Jeg bor på et lite sted som har Apotek 1, og der har de Avené og La Roche Posay produkter. Har sett på noen som er kaldkrem og for intensive fukt. Skal jeg ha produkter fra The Ordinary må det bestilles og det tar tid. Må ha krem i løpet av morgendagen, men takk for tips. ts Anonymkode: dfee0...aff Tror du trenger fett og ikke mer fukt. Spør om de har inne ansiktsolje av noe slag - så blander du det inn. Alternativt kan du faktisk forsøke litt kaldpresset olivenolje, bare et par dråper. I kremen altså. 1 1
Djungelvrål Skrevet 21. november 2022 #13 Skrevet 21. november 2022 Kjøp la roche posay cicaplast balm, denne inneholder zink og roer huden. 1 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #14 Skrevet 21. november 2022 Djungelvrål skrev (Akkurat nå): Kjøp la roche posay cicaplast balm, denne inneholder zink og roer huden. Huden er ikke irritert men stram, stiv og ekstremt tørr. Ts Anonymkode: dfee0...aff
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #15 Skrevet 21. november 2022 AprilLudgate skrev (4 minutter siden): Tror du trenger fett og ikke mer fukt. Spør om de har inne ansiktsolje av noe slag - så blander du det inn. Alternativt kan du faktisk forsøke litt kaldpresset olivenolje, bare et par dråper. I kremen altså. Hvordan ser man at huden trenger fett og ikke fukt? Ts Anonymkode: dfee0...aff
AprilLudgate Skrevet 21. november 2022 #16 Skrevet 21. november 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvordan ser man at huden trenger fett og ikke fukt? Ts Anonymkode: dfee0...aff Tørr, flakete, stram = tørr. Mer fet hud, men du føler den mangler rett og slett fukt: fuktfattig. De fleste trenger begge deler på vinteren, men i varierende porsjoner. Særlig om man peeler. Da kan man med stor fordel passe litt ekstra på barrieren. La Roche Posay sin cicaplast balm er veldig god slik. Om du er skikkelig knusk kan du godt ta en mild fuktighetskrem, et par dråper olje - så et tynt lag cicaplast innimellom. Cicaplastencer en form for mild slugging. 1 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #17 Skrevet 21. november 2022 AprilLudgate skrev (8 minutter siden): Tørr, flakete, stram = tørr. Mer fet hud, men du føler den mangler rett og slett fukt: fuktfattig. De fleste trenger begge deler på vinteren, men i varierende porsjoner. Særlig om man peeler. Da kan man med stor fordel passe litt ekstra på barrieren. La Roche Posay sin cicaplast balm er veldig god slik. Om du er skikkelig knusk kan du godt ta en mild fuktighetskrem, et par dråper olje - så et tynt lag cicaplast innimellom. Cicaplastencer en form for mild slugging. Da er min hud tørr, litt flakete og stram nå. Ts Anonymkode: dfee0...aff
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #18 Skrevet 21. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Forrige søndag så det er 8 dager siden. Hva skal jeg smøre på som gir nok fukt da? Vedlagt er bildet som viser hva jeg har, men den sølvfargede tuben inneholder a c og d vitamin og det irriterer huden enda mer sikkert. Er det en annen krem jeg får kjøpt på apoteket som kan hjelpe? Ts Anonymkode: dfee0...aff Smør deg inn med bepanthene, salven! Du finner den blant babyprodukter på apoteket. Den brukes blant annet til såre babystumper. Ta det på om ettermiddag/ kveld. Den hjelper på å få huden i balanse igjen. Jeg tuller ikke! Anonymkode: 0e6c3...b00 1 2
Djungelvrål Skrevet 22. november 2022 #19 Skrevet 22. november 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Smør deg inn med bepanthene, salven! Du finner den blant babyprodukter på apoteket. Den brukes blant annet til såre babystumper. Ta det på om ettermiddag/ kveld. Den hjelper på å få huden i balanse igjen. Jeg tuller ikke! Anonymkode: 0e6c3...b00 Er denne hvit og seig, eller hvordan er konsistensen på den?
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #20 Skrevet 22. november 2022 Aderma eller Bepanthen, ja. Bepanthen kan være litt klissete. Begge kjøpes på apotek. Anonymkode: ac3eb...aad
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå