Gå til innhold

Billig julegave til barna til venninner

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Synes egentlig det blir bare tull, men venninner har begynt å gi gave til mitt barn, så må vel følge opp 😩 Tips til noe billig, men fint til barna? Er snakk om 4 barn under 4 år, 2 av den er babyer..

Anonymkode: 51164...307

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan du ikke si til henne noe ala: «Du, jeg tenkte på julegaver. Det blir så sinnsykt mye gaver på ungene, ikke sant?! Og jeg prøver å få det på et litt lavere nivå. Kunne vi kanskje droppet å kjøpe gaver til hverandres unger? Kanskje vi heller kan gjøre noe hyggelig sammen før jul, ha juleverksted en søndag feks?»

Det klarer du?! Heia heia! 😀

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mazarini skrev (1 minutt siden):

Kan du ikke si til henne noe ala: «Du, jeg tenkte på julegaver. Det blir så sinnsykt mye gaver på ungene, ikke sant?! Og jeg prøver å få det på et litt lavere nivå. Kunne vi kanskje droppet å kjøpe gaver til hverandres unger? Kanskje vi heller kan gjøre noe hyggelig sammen før jul, ha juleverksted en søndag feks?»

Det klarer du?! Heia heia! 😀

JA jeg vil 😅 Har en drøss med herlige tantebarn jeg gir gaver også, så synes det holder i massevis om man ikke skal gi til alle barna man kjenner i tillegg 😄 Skal virkelig mane meg opp til å prøve forslaget ditt! 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

JA jeg vil 😅 Har en drøss med herlige tantebarn jeg gir gaver også, så synes det holder i massevis om man ikke skal gi til alle barna man kjenner i tillegg 😄 Skal virkelig mane meg opp til å prøve forslaget ditt! 😍

Ja, jeg er helt enig! Og så mener jeg at de som kan, må gå foran å sette standard. Både pga miljøet og pga lommeboka til de fleste i disse dager. Vi må i hvertfall ikke skape oss FLERE gave-forpliktelser enn de vi allerede har. 

Det kan jo faktisk hende at hun venninnen din blir letts og glad for at du foreslår det. Jeg tror at veldig veldig mange gir gaver til sånne type forbindelser fordi de føler at de «bare må gjøre det». 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det må virkelig være lov. Har en drøss tantebarn selv og en venninne som har liten familie. Mens vi har 12 barn (inkl onkelbarna til min mann) har min venninne kun to stk, mannen hennes har ingen famile.

Hun ville gjerne kjøpe gaver til barnet mitt bursdag og jul, jeg sa rett ut at jeg har mer enn nok med de 12 ungene jeg er tante og filletannte til. Spurte henne hvor mye hun brukte på sine to tantebarn, og ba hun gange det med 24 (12 bursdagsgaver og 12 julegaver). Hun skjønte tegninga for å si det sånn. 

Anonymkode: 4317a...336

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig.. jeg synes det blir for mye, samtidig vil jeg ikke være den som «ødelegger moroa» heller.

Bestemt meg for å gi gaver til maks 200kr. Babyleke med lys/lyd er populært, leire er enkelt og billig, dill dall til jentene, kule truser til de som har slutta med bleier, bøker er for tiden ofte på salg og gjerne 40% hvor man kan gjøre kupp!

Anonymkode: 00eb2...07a

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis det er babyer kan du ikke noen brukte klær eller leker eller en pekebok? Har ei alenemor som gir mine unger brukte leker og klær, synes det er topp gaver. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen liker å gi gaver, men skal samtidig være lov å si man ikke vil. Men små ting som f.eks.  strømpebukser, ullsokker, hansker, pannebånd, hårbøyle, liten lekebile og en godtebit er evig nok!

Jeg selv elsker å gi gaver, og synes virkelig det er høydepunktet med julen. Jeg gir ikke spesielt dyre gaver, men finner myyye fint til billige penger. 

Anonymkode: 42cb7...496

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper til 12 barn, samboer kjøper til 6 barn som gir oss totalt 18 barn.

Jeg gir til 5 venner, samboer gir til ingen venner.

Totalt 4 gaver til familien, samboer gir 3 gaver til sin familie.

sammenlagt 30 gaver.. blir svimmel av å tenke på prislappen.

Anonymkode: 00eb2...07a

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har pleid å gi maling, tegnesaker eller modellerskitt eller tilsvarende. Dette er ting unger liker veldig godt, som her i huset iallefall går en god del av, det er billig og ender ikke som husafyll.

Jeg er ikke så glad i sånt billig plastræl som blir ødelagt etter et par uker, unger elsker det jo, så det går jo greit. Men miljømessig og litt slikt tenker jeg det er bedre med noe som blir brukt opp. 

Er også mulig å gå på en brukthandel å kjøpe brukte bøker. Nye bøker er jo også et alternativ, men brukte er billigere og bedre for miljøet. Unger bryr seg ikke om ting er brukt eller nytt uansett. 

Anonymkode: 3e7a9...884

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du, jeg sier nei! Jeg sier som det er at vi prioriterer familie og vi er mange nok som vi er. Vi kjøper ikke til venner eller venners barn. 

Skulle jeg absolutt kjøpt noe, hadde det blitt forbruksmateriell. Det er stort sett det vi gir, når vi blir bedt i bursdager. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...