AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #1 Skrevet 21. november 2022 Baby 8 mnd, bor i Oslo. Baby sitter ikke i vogn, så må bruke bæresele. Kler baby i body, deretter ull-longs, ulldress mellom tykk og en litt tykkere ulljakke, deretter skalldress som er vindtett og vanntett, samt skoposet og ullue. Holder det om vinteren? Kan ikke ha noe stort og klumpete i bæreselen da baby blir sittende feil. Får vel også varme fra selen og meg. Anonymkode: c28bd...325
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #2 Skrevet 21. november 2022 Da jeg hadde mine babyer i bæresjal om vinteren hadde jeg bare på body/bukse + tjukk ulldress/sett (hjemmestrikket, Lillelam eller ullfleece), alltid god og varm. Også lue, gode ullsokker og fotposer + votter. Men da bar jeg de på brystet, ikke på ryggen, og hadde gjerne min jakke litt rundt. På ryggen, og i mer åpen sele er det du sier sikkert helt fint (men ville droppet både ulldress og ulljakke kanskje?) Anonymkode: 6de2a...d4a 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #3 Skrevet 21. november 2022 Du må nesten bare kjenne etter på babyen om det er varmt nok når dere er ute😊 Hvis det skulle bli for kaldt fremover, og det blir for klumpete med flere lag, kunne en bærejakke kanskje vært tingen? Anonymkode: 6a9c1...f95 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #4 Skrevet 21. november 2022 Er det tre eller fire lag? Hvor har du babyen? Utenpå jakka eller inni din jakke? Har du kjent i nakken når du har hatt på dette, hvordan føles det? Husk at du varmer opp babyen også. Vi har på ullbody, og ulldress, samt ulllue, ullsokker og tøfler. Da har babyen vært passe varm frem til nå. Har prøvd med et lag til, men da svettet både babyen og jeg masse, og det ble ubehagelig! Kanskje vi skal ha noe mer nå når det snør og er minus selvsagt, men ikke vært behov så langt. Anonymkode: a9973...726
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #5 Skrevet 21. november 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er det tre eller fire lag? Hvor har du babyen? Utenpå jakka eller inni din jakke? Har du kjent i nakken når du har hatt på dette, hvordan føles det? Husk at du varmer opp babyen også. Vi har på ullbody, og ulldress, samt ulllue, ullsokker og tøfler. Da har babyen vært passe varm frem til nå. Har prøvd med et lag til, men da svettet både babyen og jeg masse, og det ble ubehagelig! Kanskje vi skal ha noe mer nå når det snør og er minus selvsagt, men ikke vært behov så langt. Anonymkode: a9973...726 Det har jo vært mye sur vind, så tenker jo at man bør ha noe vindtett over, bein og armer er jo veldig eksponert og bare henger der. Det er vel ingen som kun går ute i ullgenser om vinteren vel?:) Anonymkode: c28bd...325
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #6 Skrevet 21. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det har jo vært mye sur vind, så tenker jo at man bør ha noe vindtett over, bein og armer er jo veldig eksponert og bare henger der. Det er vel ingen som kun går ute i ullgenser om vinteren vel?:) Anonymkode: c28bd...325 Spørs hva slags bæresele du har. I min bæresele fra Ergobaby er føttene inni bæreselen og inntil kroppen. Armene er heller ikke eksponert, men ligger til en viss grad inntil. Babyen er på innsiden av min jakke Anonymkode: a9973...726
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #7 Skrevet 22. november 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Spørs hva slags bæresele du har. I min bæresele fra Ergobaby er føttene inni bæreselen og inntil kroppen. Armene er heller ikke eksponert, men ligger til en viss grad inntil. Babyen er på innsiden av min jakke Anonymkode: a9973...726 Aha, da skjønner jeg ja😊 Anonymkode: c28bd...325
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #8 Skrevet 22. november 2022 Min hadde svetta ihjel i alle de klærne, og vi bor i Trøndelag 😛 Men du kjenner din baby, kjenn etter i nakken og på armer/bein hvordan temperaturen er. Anonymkode: 02358...90b
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #9 Skrevet 22. november 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Min hadde svetta ihjel i alle de klærne, og vi bor i Trøndelag 😛 Men du kjenner din baby, kjenn etter i nakken og på armer/bein hvordan temperaturen er. Anonymkode: 02358...90b Er vel egentlig ikke så mye med to lag ull og skalldress over, er ull av tynnere type. Samt en body i bomull. Anonymkode: c28bd...325
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #10 Skrevet 22. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er vel egentlig ikke så mye med to lag ull og skalldress over, er ull av tynnere type. Samt en body i bomull. Anonymkode: c28bd...325 Jeg syns også det høres litt mye ut. Anonymkode: a9973...726
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #11 Skrevet 22. november 2022 Jeg har baby på 5 mnd og har hatt på ullundertøy, tynn ulldress og en vinterdress i bæresele. Det er jo trossalt minusgrader ute. Anonymkode: 0649a...ba9
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #12 Skrevet 22. november 2022 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Jeg har baby på 5 mnd og har hatt på ullundertøy, tynn ulldress og en vinterdress i bæresele. Det er jo trossalt minusgrader ute. Anonymkode: 0649a...ba9 Ja man kler jo større barn som leker ute og er aktive i dette, så hvorfor skulle en baby ha hatt på mindre... Anonymkode: c28bd...325
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå