Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I juli begynte jeg i jobb som regnskapskonsulent. Var nyutdannet og hadde ingen erfaring med regnskap fra før. Nå, fire måneder inn i jobben, føler jeg at jeg ikke passer til jobben overhodet.

Jeg gjør absolutt alle regnskapsoppgaver fra a-å. Det er så mange kunder, regnskapssystemer, frister og så mange baller i lufta samtidig. Jeg opplever veldig lite mestringsfølelse og føler det er for mye å henge med på. Hvis jeg blir i jobben i for eks ett år til, så kan det godt hende jeg trives bedre med oppgavene og opplever mer mestring, men samtidig føler jeg at konsulentbransjen virkelig ikke er stedet for meg. Jeg liker å ha full oversikt over alle arbeidsoppgaver og heller kunne fordype meg i noe, istedet for å ha hundre baller i lufta hele tida. Jeg har også tre små barn og en mann som satser på karriere, så føler ikke helt en slik jobb går opp med resten av livet mitt heller. 

Så til spørsmålet; bør jeg bli en stund til og se om det endrer seg, eller kan jeg like gjerne pakke sakene mine nå (så fort jeg har funnet en annen jobb)? Noen med erfaring/innspill? 

Anonymkode: 5f57f...102

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...