Gå til innhold

Hvordan skal el-varmeteppe brukes egentlig?

Hoppetaujenta

Anbefalte innlegg

Jeg mener at det er meningen å la det ligge i sengen en tid før en skal legge seg og så ligge på det om natten.
Andre mener at det er en krøllfare som kan skape kortslutning om teppet brettes under en og bør helst tas bort
etter å ha forvarmet senga. Hva sier du? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg pakker det under dyna, mellom laken og dyne. Forvarmer. Når jeg legger meg slår jeg av og trekker ut kontakter. Da er sengetøyet godt og varmt 🥰

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar den bort når jeg legger meg. Gidder ikke ta sjansen på noe. 

Anonymkode: 5427d...97e

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligger under lakenet hos meg, slår det på en stund før leggetid, sover opp på det hele natten. Hatt samme teppe i 7-8 år ingen kortslutning noen vei. 

Anonymkode: 6485b...58c

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig ville jeg aldri turt å sovne på det.

Har selv elektriske pledd jeg kan ha rundt meg når sitter i sofaen. Nyyydelig når fryser. Blir deler av det liggende i en krøll en stund blir det veldig varmt der. Sovnet aldri med dette pleddet heller

Anonymkode: 35481...a59

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har mitt under lakenet. Setter det på en halvtimes tid før jeg legger meg. Skrur det av for ellers svetter jeg ihjel. Kunne ikke levd uten varmelaken.

Aldri hatt noe tull med det på de 20 årene jeg har hatt det. Strekker det før jeg slår det på.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker det kun når jeg sover på dagen, jeg varierer om jeg ligger oppå det eller har det over meg. Men sørger for at det ligger rett og fint, og jeg beveger meg ikke rundt når jeg sover på dagen. 

Anonymkode: e7f24...fcf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Ligger under lakenet hos meg, slår det på en stund før leggetid, sover opp på det hele natten. Hatt samme teppe i 7-8 år ingen kortslutning noen vei. 

Anonymkode: 6485b...58c

Samme her, og jeg hsr hatt mitt i godt over 20 år

Anonymkode: 3ea37...328

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk å sette på max en halvtime før man legger seg.  Har sovet med det på laveste setting men er jo ikke å anbefale. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg legger det under dyna litt før leggetid for å varme opp, og så tar jeg det av og trekker ut kontakten når jeg legger meg. ELSKER varmeteppe!

Anonymkode: 52a42...9c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke merker har dere? Noen som har Wilfa sitt? Vurderer ett med tre varmenivå fra Wilfa, men leser at det ikke er særlig varmt....

Anonymkode: f1d57...704

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Hvilke merker har dere? Noen som har Wilfa sitt? Vurderer ett med tre varmenivå fra Wilfa, men leser at det ikke er særlig varmt....

Anonymkode: f1d57...704

Jeg har fjorårets modell av dette, har det som regel på 3-4 av 6 :) 

https://www.clasohlson.com/no/Beurer-HD-75-Nordic-varmeteppe,-180-x-130-cm/p/44-9901

Anonymkode: e7f24...fcf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...