AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #1 Skrevet 21. november 2022 Skal jeg sende barnet? Hn er snart 9 og har gledet seg veldig og være med meg, stefaren, og tvillingene søstrene på snart 2 og besteforeldre og ste besteforeldre. Skjønner jo pappan også,men det er min jul nå og barnet er forbredt på det. Hn er hos faren bare 4 uker på sommerferien, høstferien, vinterferien, anhver påske og jul/nyttår, da faren bort et stykke unna så det går ikke oftere pga skolen. Pappan bor med stemoren, 3 stebarn og 3 felles barn, så er en stor familie, de skal feire med Farmoren og farfaren, brødrene, konene og 8 onkelbarn. Farmor fikk kreft i sommeren og det går ikke veldig bra, og hun har fått 2-3 år og leve, så jeg mener jo at han overdriver en del her. Hn skal jo til de neste jul,men så klart, det kan jo ha gått mye på da, da har det jo gått 18mnd, har jo litt dårlig samvittighet,men samtidlig vanskelig og begynne og fortelle barnet dette nå, faren spurte i går. Hva hadde dere gjort her? Anonymkode: b58c5...a15
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #2 Skrevet 21. november 2022 Kan han ikke evt dra til far noen dager i romjula? Om barnet vil. Din jul og om gutten heller ikke vil så bør det vektlegges. Anonymkode: e97af...c68 22
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #3 Skrevet 21. november 2022 Hadde holdt meg til avtalen om jul hos meg. Men: Jeg hadde tatt kontakt med farmor og enten invitert henne/henne og farfar på rolig julebesøk eller tilbudt at barnet kunne besøkt dem en dag i romjulen - eller gått i kirken med dem på julaften Anonymkode: 289e2...abc 14
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #4 Skrevet 21. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kan han ikke evt dra til far noen dager i romjula? Om barnet vil. Din jul og om gutten heller ikke vil så bør det vektlegges. Anonymkode: e97af...c68 det har jeg ikke tenkt på i hele tatt,men det hadde kanskje godt, kunne dratt 27 og kommet hjem den 1 januar, det kan jeg i alle fall forslå,men skal snakke med barnet etterpå når han kommer hjem fra trening Anonymkode: b58c5...a15 16
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #5 Skrevet 21. november 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Farmor fikk kreft i sommeren og det går ikke veldig bra, og hun har fått 2-3 år og leve, så jeg mener jo at han overdriver en del her. Hva vil sønnen? Anonymkode: 9de99...3fb 2
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #6 Skrevet 21. november 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hadde holdt meg til avtalen om jul hos meg. Men: Jeg hadde tatt kontakt med farmor og enten invitert henne/henne og farfar på rolig julebesøk eller tilbudt at barnet kunne besøkt dem en dag i romjulen - eller gått i kirken med dem på julaften Anonymkode: 289e2...abc går dessverre ikke bare med 1 dag, da de bor litt for langt vekk, de bor der faren bor Anonymkode: b58c5...a15 2
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #7 Skrevet 21. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva vil sønnen? Anonymkode: 9de99...3fb har ikke nevnt det og han er på trening nå Anonymkode: b58c5...a15
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #8 Skrevet 21. november 2022 Han kan vel bare treffe farmora og familien i romjula? Er det ikke vanlig at man treffer den "andre" siden av familien i romjula dersom man feirer julaften med den ene? Anonymkode: fcfd6...c4b 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #9 Skrevet 21. november 2022 Om du snur det, og det hadde vært din mor som lå for døden, hva hadde du ønsket? Anonymkode: 497b7...357 9 3 8
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #10 Skrevet 21. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Han kan vel bare treffe farmora og familien i romjula? Er det ikke vanlig at man treffer den "andre" siden av familien i romjula dersom man feirer julaften med den ene? Anonymkode: fcfd6...c4b de bor 9 timer unna dessverre, så er ikke så lett Anonymkode: b58c5...a15 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #11 Skrevet 21. november 2022 Du får vurdere om hen kan komme dit en langhelg en annen gang. Eller vinterferien? Dette med døende besteforeldre er alltid vanskelig. Anonymkode: 0f215...c9a
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #12 Skrevet 21. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Om du snur det, og det hadde vært din mor som lå for døden, hva hadde du ønsket? Anonymkode: 497b7...357 hun ligger jo ikke for døden, det er og dra det veldig langt Anonymkode: b58c5...a15 9
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #13 Skrevet 21. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du får vurdere om hen kan komme dit en langhelg en annen gang. Eller vinterferien? Dette med døende besteforeldre er alltid vanskelig. Anonymkode: 0f215...c9a hun har jo en del år igjen, fikk 2-3 år Anonymkode: b58c5...a15 1
Hactar Skrevet 21. november 2022 #14 Skrevet 21. november 2022 (endret) Skjønner faren sin tanke, men samtidig kan det bli slik at neste jul også er «den siste», og hvordan skal dere da løse det? Synes det er et fint forslag over her med å finne dager gutten kan reise og treffe farmor uten å endre på fordelingen selve julaften. Endret 21. november 2022 av Hactar 14
Maleficenta Skrevet 21. november 2022 #15 Skrevet 21. november 2022 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Skal jeg sende barnet? Hn er snart 9 og har gledet seg veldig og være med meg, stefaren, og tvillingene søstrene på snart 2 og besteforeldre og ste besteforeldre. Skjønner jo pappan også,men det er min jul nå og barnet er forbredt på det. Hn er hos faren bare 4 uker på sommerferien, høstferien, vinterferien, anhver påske og jul/nyttår, da faren bort et stykke unna så det går ikke oftere pga skolen. Pappan bor med stemoren, 3 stebarn og 3 felles barn, så er en stor familie, de skal feire med Farmoren og farfaren, brødrene, konene og 8 onkelbarn. Farmor fikk kreft i sommeren og det går ikke veldig bra, og hun har fått 2-3 år og leve, så jeg mener jo at han overdriver en del her. Hn skal jo til de neste jul,men så klart, det kan jo ha gått mye på da, da har det jo gått 18mnd, har jo litt dårlig samvittighet,men samtidlig vanskelig og begynne og fortelle barnet dette nå, faren spurte i går. Hva hadde dere gjort her? Anonymkode: Ha to juler en med deg og en med han? Vær litt kreativ
sonush Skrevet 21. november 2022 #16 Skrevet 21. november 2022 (endret) AnonymBruker skrev (20 minutter siden): hun ligger jo ikke for døden, det er og dra det veldig langt Anonymkode: b58c5...a15 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): hun har jo en del år igjen, fikk 2-3 år Anonymkode: b58c5...a15 Personlig så hadde jeg sendt. Snakket med og forklart for sønnen (avhengig av alderen). 2-3 år er ikke 2-3 år, alltid. Det kan være hun dør før neste jul, siden det da er halvannet år, som jeg leste et sted, da hjelper det lite med, ja men dere sa 2-3 år. Det kan også hende at neste jul er også siste jul, men det kan også være at det ikke er det. Neste jul kan planlegges i god tid i forveien. Hva gjør vi når bestemor, forhåpentligvis, er "fin" neste jul også? Hva gjør vi om hun ligger terminal og det ser dårlig ut. Min egen mor fikk ett år, hun døde etter tre måneder. Legene er ikke synske. Jeg som datter/sønn hadde virkelig ønsket at min mor fikk alt med seg, og da spesielt for mitt barn. Minner om siste jul/bursdag/17.mai eller hva det nå er, med barnebarn/bestemor. Jeg vet også at hvis jeg ikke hadde fått det til med pappaen, fordi denne gangen er det hans tur, jeg hadde aldri klart å tilgi. Jeg ville aldri klart å gjøre det lille ekstra, om han skulle trenge det en gang. Nå tenker du KANSKJE, jeg trenger ikke hans tilgivelse, da han er eks en drittsekk (ikke vet jeg), nei det gjør du ikke. Men han skal jo være i sønnens liv, forhåpentligvis gjennom hele sitt liv. Dette trenger han (og sønnen/bestemoren) akkurat nå. Han gleder seg til å feire med søsterene, men han har flere tiår igjen til å gjøre det på. Jeg er overhodet ikke i tvil. Jeg hadde forklart det ordentlig for sønnen og ordlagt meg på en måte som gjør at han forstår at farmor må kanskje prioriteres nå. Jeg kjenner jo selvsagt ikke til dynamikken mellom alle familiemedlemmene, men som sagt hadde det vært meg, så hadde jeg absolutt ikke vært i tvil. Du får gjøre det som du vil. Endret 21. november 2022 av sonush 6 7
Toyah Skrevet 21. november 2022 #17 Skrevet 21. november 2022 Jeg hadde sendt barnet. Kreft er uforutsigbart. Det kan være den siste julen som hun er oppegående. Det handler om å skape minner hos ditt barn og få være med på en verdig avslutning. 4 7
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #18 Skrevet 21. november 2022 Vi håper han/ hun lever godt og lenge, men: Du må være forberedt på at neste jul er denne besteforelderen ennå nærmere døden, og at neste jul også blir mannens, fordi da er det i hvert fall ikke lenge igjen. Anonymkode: 0f215...c9a 4
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #19 Skrevet 21. november 2022 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): hun har jo en del år igjen, fikk 2-3 år Anonymkode: b58c5...a15 Det å forespeile forventet levetid ved kreftsykdom er veldig skummelt. Det kommer helt an på krefttypen, hvor aggressiv den er og om vedkommende tåler behandlingen. Så hun kan ha både kortere og lenger tid igjen. Jeg tenker dere bør bruke den tiden dere har til rådighet og synes forslaget lenger opp her om noen dager i romjulen høres veldig bra ut! Men det er selvfølgelig opp til barnet ditt om han ønsker å bruke tid med farmor eller ikke. Hilsen sykepleier ved kreftavdeling. Anonymkode: 2b175...624 8 2
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #20 Skrevet 21. november 2022 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): hun har jo en del år igjen, fikk 2-3 år Anonymkode: b58c5...a15 Det betyr ikkr at man lever så lenge Anonymkode: 69eef...eff 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå