Gå til innhold

Hvorfor vil du ikke møte daten/flørten din?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes generelt det er lett å tolke manglende interesse dersom motparten tar lite initiativ til kontakt, svarer kort på melding, ikke stiller oppfølgingsspørsmål etc. Da trekker jeg meg rolig unna.

Problemet er at jeg har rotet meg bort i et par stykker nå der samtalen flyter lett og vi veksler mellom dagligdags prat, småflørting og bli-kjent snakk. Initiativet går begge veier og stemningen er generelt god. Den andre er gjerne pådriver for å fortsette samtalen når den er i ferd med å ebbe ut. Når spørsmålet om å treffes kommer opp får jeg enten et unnvikende svar eller et "ja" uten at jeg klarer å spikre en fast avtale. Etterpå fortsetter praten som før.

Jeg lurer på hva i alle verden som kan ligge bak slik oppførsel? Jeg forstår jo at vi ikke har samme iver etter å møtes, men kan man være interessert til tross for at man stadig utsetter et møte? Kan det være frykt og sjenanse? Et oppriktig travelt liv? Manglende overskudd? For lang avstand? Bare morro å bruke den andre som tidsfordriv?

Har du vært interessert uten å ta initiativ til treff eller takke ja til en invitasjon?

Anonymkode: 97377...45c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke lett nei. Har tekstet med menn som har sagt vi treffes en dag, men aldri foreslått dag. Så bare meg som har tatt insj til å møtes. Og de gir alltid korte svar. Så for meg er de delvis interessert. 

Anonymkode: eddb4...8c5

Skrevet

Akkurat nå har jeg et oppriktig travelt liv og er nedbrutt og begynnende utbrent pga jobb til alle døgnets tider. Dog forklarer jeg dette og finner første ledige dag hvis jeg liker fyren, om jeg ikke er interessert forklarer jeg ikke mer enn at jeg er veldig opptatt. Så gyldig grunn for meg. Hvis noen er veldig opptatt og ikke viser til forklaring og prioriterer deg når de kan: gå videre. 

Som regel er grunnen at jeg er usikker på hans interesse og derfor ikke tar mer kontakt og kan kanskje virke uinteressert. Kan være rett og sagt forelsket og likevel unngå han hvis jeg er usikker på om han har ærlige intensjoner.

Nå er jeg dame da. Jeg tror det er mer vanlig for menn å holde alternativene åpne for damer de ikke er interessert i

Anonymkode: c524a...77e

Skrevet

Fordi man liker oppmerksomheten.

Anonymkode: cb33f...100

• Liker 2
Skrevet

Har aldri vært interessert uten å ta initiativ til å møtes. Skjønner ikke vitsen med det. 
Man bruker gjerne litt tid på chatting, og da er det greit å møtes om interessen er til stede. 
Har derimot kuttet ut menn som aldri har "hatt tid" til å møtes, stadig utsatt møter e.l. Tenkte de ikke var nok interessert. 

• Liker 1
Skrevet

Er dette menn du HAR møtt eller bare matchet med på nettdating? Jeg opplever at mange menn fra tinder osv egentlig ikke er ute etter noe dame så de gidder ikke bruke tid på å møtes om de ikke er garantert sex, men de fortsetter å chatte når de kjeder seg og trenger litt underholdning og bekreftelser. Når du merker at de ikke tar initiativ til å møtes og komme noen vei med kontakten så pleier jeg å bare fase de ut og etterhvert slette de. 

Anonymkode: f8204...0e3

• Nyttig 2
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Er dette menn du HAR møtt eller bare matchet med på nettdating? Jeg opplever at mange menn fra tinder osv egentlig ikke er ute etter noe dame så de gidder ikke bruke tid på å møtes om de ikke er garantert sex, men de fortsetter å chatte når de kjeder seg og trenger litt underholdning og bekreftelser. Når du merker at de ikke tar initiativ til å møtes og komme noen vei med kontakten så pleier jeg å bare fase de ut og etterhvert slette de. 

Dette. 

Skrevet

I sånne tilfeller ville jeg ha tenkt at det er en person som er gift/opptatt, men som bruker sånt som tidsfordriv og ser om det kan dukke opp noe spennende. Mye rare folk.

Alternativt kan det være en som snakker med mange, og som har deg som en "reserve".

Anonymkode: 0f8ca...d47

• Liker 2
Skrevet

Vil alltid møte "flørten", ellers flørter jeg vel ikke.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Det varierer litt, men han jeg sliter med nå har jeg møtt en gang etter litt innsats fra min side. Siden har vi holdt kontakten i månedsvis, men nå gir jeg sakte opp. 

Etter alle disse månedene er det ingenting som tyder på at han bare er ute etter sex. Det får han i alle fall ikke ved å ikke gjøre alvor ut av invitasjonene mine 😅

Jeg har fått inntrykk av at han er en evig ungkar med en hektisk jobb, litt for glad i eget selskap når han har fri samt litt beskjeden og klønete med liten erfaring med damer, så jeg har prøvd å være tålmodig i håp om at det skal løsne. Må vel bare innse at jeg har vært et tidsfordriv. Bare synd Jeg liker han så godt! 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det varierer litt, men han jeg sliter med nå har jeg møtt en gang etter litt innsats fra min side. Siden har vi holdt kontakten i månedsvis, men nå gir jeg sakte opp. 

Etter alle disse månedene er det ingenting som tyder på at han bare er ute etter sex. Det får han i alle fall ikke ved å ikke gjøre alvor ut av invitasjonene mine 😅

Jeg har fått inntrykk av at han er en evig ungkar med en hektisk jobb, litt for glad i eget selskap når han har fri samt litt beskjeden og klønete med liten erfaring med damer, så jeg har prøvd å være tålmodig i håp om at det skal løsne. Må vel bare innse at jeg har vært et tidsfordriv. Bare synd Jeg liker han så godt! 

Du må lære deg å regulere følelser og fantasi. Er ikke normalt eller sunt å like noen så godt etter bare å ha møtt de en gang 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...