AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #1 Skrevet 21. november 2022 Er nysgjerrig, fordi jeg ser det er mange konflikter med ledere/sjefer. Hva utgjør at du liker deres ansatte, evt hva liker du ikke at ansatte gjør? Anonymkode: 08aac...dde
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #3 Skrevet 21. november 2022 At alle faktisk jobber og tar seg til ting og ikke skravler bort tid, sitter på mobilen eller gjør andre ting som ikke har med jobben å gjøre. Anonymkode: a3a42...dee 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #4 Skrevet 21. november 2022 Tar initiativ. Evner å se litt forbi arbeidsbeskrivelsen. Anonymkode: f8e47...c36 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #5 Skrevet 21. november 2022 Jeg liker medarbeidere som jeg kan stole på at gjør oppgavene sine. At de kommer og spør om det er noe de lurer på. At de ønsker å ha det bra på jobb, og bidrar til at andre også har det bra. Jeg misliker medarbeidere som jeg ikke kan stole på at gjør oppgavene sine (fordi det blir så veldig slitsomt å huske på å sjekke at de har gjort jobben sin, i tillegg til at jeg skal gjøre min egen). Og så misliker jeg medarbeidere som koser seg med misnøye og bare sprer negativitet. Anonymkode: e5ae3...763 4
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #6 Skrevet 21. november 2022 Jeg liker det aller best, når de gidder å gjør jobben sin (er urovekkende mange som kun gjør "halvveis" arbeid). At de viser/tar initiativ, at de "for det meste" er selvstendige. At de bidrar til et godt arbeidsmiljø. At de klarer å se seg rundt , hvilke behov som dukker opp gjennom arbeidsdagen og fyller disse behovene så langt det lar seg gjøre (og er forsvarlig). At de kjenner sine begrensinger der de finnes, og evt ber om hjelp/veiledning for disse. At de ikke er redde for å fortelle meg når jeg kan/bør gjøre noe annerledes, og heller ikke frykter å kommunisere evt misnøye på et saklig nivå med kolleger. Anonymkode: 22f0c...cc0
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #7 Skrevet 21. november 2022 Jeg liker at de ansatte er engasjert og positive. Legger også stor vekt på at de samarbeider og deler kunnskaper med kolleger. Det verste for meg er negative og sure ansatte. Vil heller ikke ha ansatte som ikke forstår at det er teamet som lager de beste resultater. Ikke den enkelte. Anonymkode: 44de6...6e4 1
Fremmed fugl Skrevet 21. november 2022 #8 Skrevet 21. november 2022 Fokus på oppdraget Fokus på å behandle kolleger, pasienter og pårørende med respekt Stå opp å si sin ærlige menning Akseptere at man ikke alltid kan få viljen sin Ønske å utvikle seg selv og teamet 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #9 Skrevet 22. november 2022 Hvis de overnevnte svarene FAKTISK er fra ledere, så er det ikke rart om ansatte rundt omkring snakker dritt om ledere. De svarene vi ser her er som dratt ut fra elendige lederkurs fra elendige konsulentfirmaer. Sånt oppgulp du får på et to dagers lederkurs. Bare ord og floskler uten reell betydning. Det er så langt man kan komme fra ektefølt omsorg for sine ansatte. Ikke rart 90% av vanlige ansatte tenker at de ville gjort en MYE bedre jobb enn sjefen sin. Anonymkode: 8be9e...0ca 1 2
Fremmed fugl Skrevet 24. november 2022 #10 Skrevet 24. november 2022 AnonymBruker skrev (På 22.11.2022 den 8.29): Hvis de overnevnte svarene FAKTISK er fra ledere, så er det ikke rart om ansatte rundt omkring snakker dritt om ledere. De svarene vi ser her er som dratt ut fra elendige lederkurs fra elendige konsulentfirmaer. Sånt oppgulp du får på et to dagers lederkurs. Bare ord og floskler uten reell betydning. Det er så langt man kan komme fra ektefølt omsorg for sine ansatte. Ikke rart 90% av vanlige ansatte tenker at de ville gjort en MYE bedre jobb enn sjefen sin. Anonymkode: 8be9e...0ca Og du har det ikke bra på jobben din og tenker at du hadde gjort en bedre jobb en sjefen din? Hva hadde du likt hos dine ansatte? 1
AnonymBruker Skrevet 24. november 2022 #11 Skrevet 24. november 2022 Fremmed fugl skrev (1 time siden): Og du har det ikke bra på jobben din og tenker at du hadde gjort en bedre jobb en sjefen din? Hva hadde du likt hos dine ansatte? LOL. Klassisk svadaleder oppgulp igjen, kritikk mot ledelse = ikke noe galt med meg som leder, det må være den ansatte det er noe galt med. Selvsagt evner du ikke svare på det som står, og jeg vet hvorfor, du har vært på et elendig lederkurs og lært deg å ikke svare. Har det for øvrig meget bra i både nåværende og tidligere jobb, men det er ikke takket være ledelsen for å si det sånn. Det er takket være meg selv og mine kollegaer. Anonymkode: 8be9e...0ca 1
AnonymBruker Skrevet 24. november 2022 #12 Skrevet 24. november 2022 Jeg liker dem som ikke smisker Anonymkode: d443b...d16
MayorSantos Skrevet 24. november 2022 #13 Skrevet 24. november 2022 AnonymBruker skrev (På 21.11.2022 den 21.11): Og så misliker jeg medarbeidere som koser seg med misnøye og bare sprer negativitet. Denne er det viktigste for meg. om ansatte gjør det vil jeg mislike det sterkt. Ansatte som er lojale ovenfor det vi bestemmer sammen er gull verdt. Ansatte som hjelper til der det trengs og hjelper andre. Egenskaper jeg setter pris på hos mine ansatte; raushet, fleksibilitet, kreative og godt humør. Da får vi til mye mer selv om ansatte gruppa har mindre erfaring. kontra når negative stemmer er i sentrum.
Fremmed fugl Skrevet 24. november 2022 #14 Skrevet 24. november 2022 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): LOL. Klassisk svadaleder oppgulp igjen, kritikk mot ledelse = ikke noe galt med meg som leder, det må være den ansatte det er noe galt med. Selvsagt evner du ikke svare på det som står, og jeg vet hvorfor, du har vært på et elendig lederkurs og lært deg å ikke svare. Har det for øvrig meget bra i både nåværende og tidligere jobb, men det er ikke takket være ledelsen for å si det sånn. Det er takket være meg selv og mine kollegaer. Anonymkode: 8be9e...0ca Stilte et spørsmål, du velger ikke å svare på det, er litt synd da det er vanskelig å skjønne hva du faktisk mener når du ikke vil fortelle det. Kan ikke se at du stilte et spørsmål, du kom bare med en påstand om noe blandet som ikke har konsistens. Som gjør det umulig å svare konstruktivt. Så igjen: Hva hadde du likt hos dine ansatte hvis du var sjef?
AnonymBruker Skrevet 25. november 2022 #15 Skrevet 25. november 2022 MayorSantos skrev (17 timer siden): Denne er det viktigste for meg. om ansatte gjør det vil jeg mislike det sterkt. Ansatte som er lojale ovenfor det vi bestemmer sammen er gull verdt. Ansatte som hjelper til der det trengs og hjelper andre. Egenskaper jeg setter pris på hos mine ansatte; raushet, fleksibilitet, kreative og godt humør. Da får vi til mye mer selv om ansatte gruppa har mindre erfaring. kontra når negative stemmer er i sentrum. Skulle ønske flere innså dette her. Hva tror folk at de oppnår ved å forsure arbeidsmiljøet på arbeidsplassen sin egentlig. Jeg har dessverre innsett at det å være profesjonell, ha god arbeidsmoral og bidra med godt humør ikke hjelper når man møter på disse som er ufine og prøver å ta deg for det de kan. Det er tydeligvis også slik at man kan komme med stikk og frekke kommentarer til kollegaer om privatlivet deres, om man våger å dele noe når en blir spurt. Jeg forstår ikke hva greia er med slik oppførsel, men tenker jo at enkelte har et enormt behov for å hevde seg ved å tråkke på andre. Det er bare så synd at det skaper umotiverte og usikre kollegaer før eller senere, som jo også går utover jobben en gjør. Anonymkode: 4687a...592 2
AnonymBruker Skrevet 25. november 2022 #16 Skrevet 25. november 2022 Jeg liker at de ansatte gjør jobben sin. Og med det mener jeg at de faktisk utfører, ikke bare prater om det. Jeg liker ansatte som evner å prioritere og balansere arbeidshverdagen sin. Jeg liker ansatte som respekterer kolleger sine arbeidstider. Jeg liker ikke ansatte som sluntrer unna, og svever på andres resultater. Jeg liker ikke ansatte som forsøker å fremheve seg selv ved å trykke andre ned. Jeg liker ikke ansatte som forsøker å ta æren for andre sine ideer osv. Jeg liker ikke at det blir arrangert møter og sendt uviktige mailer utenfor arbeidstid utenom internt i ledelsen. Jeg plages ikke, men ikke alle synes det er ok med mailer til alle døgnet tider. Anonymkode: bebf0...fc0 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå