Gå til innhold

Du som er 40+. Har du blitt mer gretten og sur med alderen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

At du irriterer deg lettere over folk som bråker? Folk som kverulerer? Høy musikk? Folk som løper/kjører på rødt lys?

Anonymkode: bb45f...cd8

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei jeg ser egentlig ikke årsaken til å bruke energi på å irritere meg over småting lenger, så betydelig mindre jeg irriterer meg over med alderen. Folk som kverulerer gidder jeg heller ikke bruke energi på, så slike styrer jeg helst bare unna. 

Jeg var nok mer hissig som yngre, antagelig mye fordi jeg var ofte sliten og litt stressa. 

• Liker 3
Skrevet

Er i undergangsalderen og er sur for alt.😬

Anonymkode: f5230...4bf

Skrevet

Ja, sikkert! 😂

Hilsen lærer på 43 år

Anonymkode: e0291...454

Skrevet

Jeg irriterer meg spesifikt og mye over folk i 20-årene. De tar så forbasket stor plass, bråker og gjør livet til alle andre som bor i by ganske surt pga. egen usikkerhet og markeringsbehov. Jeg skulle ønske den gruppen kunne ha sine egne byer eller bydeler, men jeg er ikke 100% overbevist om at dette handler om at jeg begynner å dra på årene da. Men jeg merket veldig godt at menn over 40 er noe helt annet enn menn under 40 (selvfølgelig med redelige unntak, men likevel påfallende endringer for majoriteten).

Anonymkode: 14a72...c06

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Ja. Dessverre. Har barn i småskole, så det er naturlig mange triggere i løpet av en uke. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg mener nei. Jeg er i en roligere fase i livet, og det skal rett og slett mer til for å få meg ut av trivselssonen.

Jeg mener jeg i dag er mer overbærende overfor det som kan være irriterende enn jeg var for 20 år siden.

Jeg er åpen for at andre kan ha en annen oppfatning av meg enn jeg selv har. Da kan jeg la være å irritere meg over det.

Gjest AprilRyan
Skrevet

Jeg har nok alltid vært litt sånn som irriterer meg over ting, men vil ikke si at jeg har blitt noe verre.

Tipper mange oppleves som surere som 40+ fordi man ikke gidder å skjule det lenger 😄

Skrevet

Nei jeg gidder ikke kaste bort energien min på småting. 

Anonymkode: 5b9c5...cca

Skrevet

Omvendt. Tror jeg har mer overskudd nå

• Liker 1
Skrevet
exictence skrev (1 time siden):

Omvendt. Tror jeg har mer overskudd nå

Samme her.

Anonymkode: 647f6...bab

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg irriterer meg spesifikt og mye over folk i 20-årene. De tar så forbasket stor plass, bråker og gjør livet til alle andre som bor i by ganske surt pga. egen usikkerhet og markeringsbehov. Jeg skulle ønske den gruppen kunne ha sine egne byer eller bydeler, men jeg er ikke 100% overbevist om at dette handler om at jeg begynner å dra på årene da. Men jeg merket veldig godt at menn over 40 er noe helt annet enn menn under 40 (selvfølgelig med redelige unntak, men likevel påfallende endringer for majoriteten).

Anonymkode: 14a72...c06

Eller tenåringsjenter som tar så mye plass i garderoben på treningssenteret.

Sakene deres ligger utover alle benker og gulvet, på vasken har de satt opp sminkestasjonen som om de er hjemme på rommet sitt, de blikker deg og baksnakker deg og fniser 😒

Anonymkode: f5230...4bf

• Liker 1
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

At du irriterer deg lettere over folk som bråker? Folk som kverulerer? Høy musikk? Folk som løper/kjører på rødt lys?

Heller det motsatte vil jeg mene. Livet er for kort til å irritere seg over bagateller. 

Anonymkode: fdfc8...d98

• Liker 1
Gjest Dævendøtte
Skrevet
Snok1 skrev (2 timer siden):

Jeg mener nei. Jeg er i en roligere fase i livet, og det skal rett og slett mer til for å få meg ut av trivselssonen.

Jeg mener jeg i dag er mer overbærende overfor det som kan være irriterende enn jeg var for 20 år siden.

Jeg er åpen for at andre kan ha en annen oppfatning av meg enn jeg selv har. Da kan jeg la være å irritere meg over det.

Jeg også. Har sluttet helt å irritere meg over andre. Til og med i trafikken har jeg blitt mer avslappet. Høye smell og lyder kan få meg hissig, men ikke verre enn at jeg lever med det. Det er mest fordi det gjør vondt, har alltid blitt trigget av smell, er livredd for at det skal utløse migrene. Men migrenen har også blitt mye bedre etter jeg kom i overgangsalderen ❤️ 

Deilig å bli eldre, jeg er godt over femti og stortrives :)  Livet er bare helt fantastisk! 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ja, dessverre🥴🥴

Anonymkode: 6857e...925

Skrevet

Har tvert i mot bedre forståelse for folk i alle situasjoner.

Såklart jeg irriterer meg, men heller mindre enn mer enn før.

F eks hatet jeg skrikerunger på fly da jeg var ung. Nå synes jeg mest synd på foreldrene. Altså hvis det er babyer, drittunger har jeg aldri taklet.

Skrevet

Har mer forståelse for andre mennesker, samtidig som jeg får et uforståelig sinne av og til - det er nok overgangsalder og hormonkaos som slår inn….🤯

Anonymkode: 9fd66...942

Skrevet

Nå er jeg bare 38, men svarer forde. Nei, heller mindre sur og irritert enn jeg var for 10 år siden. Har to tenåringer som egentlig er mer Kos enn mas. Orker ikke irritere meg over småting lenger. Mulig det henger sammen med at barnefar(vi er skilt nå), hang seg opp i alt mulig og kritikken haglet til alle døgnet tider.

Anonymkode: 10868...d35

Skrevet

Jeg tror kronisk surhet ofte er noe som inntreffer når man har for mye tid til å gå og irritere seg over ting. Pensjonister feks går rundt dagen lang uten noe å ta seg til, og fokuserer på ungene til naboen som hopper på trampolina etc. Folk som jobber og har unger å ta seg av har andre ting å ta seg til.

Anonymkode: c190d...863

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...