GÃ¥ til innhold

Reiseforsikringen vil ikke dekke tapet 😨

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei mistet vogn under flyturen pga flyvertinnes feil. Snakket med forsikringen, men de kunne ikke hjelpe. Hva gjør jeg nå?

For de som ikke vet om saken , kan dere lese her 

Anonymkode: caf70...f2e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kjøper ny vogn…. 

Anonymkode: 85c14...eef

• Liker 2
Skrevet

Bytter til ett forsikringsselskap som har reelle forsikringer. Tryg & Storebrand har jeg god erfaring med .

Anonymkode: d9fba...307

Skrevet

Hva er grunnen til at forsikringen ikke dekker? Og hvilket forsikringsselskap er det? Jeg er bare nysgjerrig, vil unngå samme situasjon. 

Anonymkode: d1c39...ff1

Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Bytter til ett forsikringsselskap som har reelle forsikringer. Tryg & Storebrand har jeg god erfaring med .

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Hva er grunnen til at forsikringen ikke dekker? Og hvilket forsikringsselskap er det? Jeg er bare nysgjerrig, vil unngå samme situasjon. 

Har Tryg.

TS

Skrevet

Jeg regner med at forsikringsselskapet har forklart deg hvorfor

Anonymkode: dc4eb...226

• Liker 1
Skrevet

Nei, interiørdekorasjon får man ordne selv

Anonymkode: 83d6f...30d

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Anbefaler ikke Tryg. Hatt mye trøbbel med de.

Anonymkode: 0235e...84c

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg regner med at forsikringsselskapet har forklart deg hvorfor

Anonymkode: dc4eb...226

Ts

Screenshot_20221121-190124_Samsung Notes.jpg

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ingen forsikringer dekker at man i praksis setter ifra seg en vogn uten merking eller registrering av noe slag. Når flyvertinnen sier de skal gå ifra den så er det flyselskapets ansvar. At TS tenkte at det var en god løsning uten noen som helst for kvittering eller sikkerhet rundt det så har hun selv valgt å forlate vognen, og mener hun flyselskapet har gjort feil så er det dit hun må henvende seg. 

Å skylde på forsikringsselskapet her vitner bare om at man ikke forstår grunnleggende ansvar og hva forsikring egentlig dekker. Vognen er ikke stjålet.

Hilsen forsikringsrådgiver 

Anonymkode: 2422d...b7f

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Du unngår samme situasjon ved å ikke forlate eiendelene dine helt uten videre.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ts

Screenshot_20221121-190124_Samsung Notes.jpg

Men her står jo begrunnelsen rett ut.

Du forlot stedet før "tapet" skjedde. Det er gjenglemt bagasje på fly. 

Det er flyselskapets skyld at en flyvertinne ga feil opplysninger. 

Det er din skyld at vognen ikke var merket, eller at du ikke hadde satt deg inn i hvordan bagasje in cabin fungerer. 

Anonymkode: a38cd...d0d

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ingen forsikringer dekker at man i praksis setter ifra seg en vogn uten merking eller registrering av noe slag. Når flyvertinnen sier de skal gå ifra den så er det flyselskapets ansvar. At TS tenkte at det var en god løsning uten noen som helst for kvittering eller sikkerhet rundt det så har hun selv valgt å forlate vognen, og mener hun flyselskapet har gjort feil så er det dit hun må henvende seg. 

Å skylde på forsikringsselskapet her vitner bare om at man ikke forstår grunnleggende ansvar og hva forsikring egentlig dekker. Vognen er ikke stjålet.

Hilsen forsikringsrådgiver 

Det skjer ganske ofte at flyvertinne tar barnevogn selv om den er godkjent for fly,så hva skal en si. Som regel før du det utdelt når flyet lander men hvorfor det ikke skjedde i dette tilfellet er uvisst. Selv om du er forsikringsrådgiver så går det an å bruke skjønn. Det gjorde jeg når jeg jobbet som forsikringsrådgiver 10 år siden.

Anonymkode: 0c397...1af

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det skjer ganske ofte at flyvertinne tar barnevogn selv om den er godkjent for fly,så hva skal en si. Som regel før du det utdelt når flyet lander men hvorfor det ikke skjedde i dette tilfellet er uvisst. Selv om du er forsikringsrådgiver så går det an å bruke skjønn. Det gjorde jeg når jeg jobbet som forsikringsrådgiver 10 år siden.

Nei, da merkes vognen med bagasjelapp ved innsjekk og man får kvittering på at flyselskapet er ansvarlig når man leverer vognen ved gate. Man leverer ikke bare ifra seg eiendeler og krysser fingrene, det er selvfølgelig gode systemer for dette.

Man bruker ikke skjønn på helt åpenbare avslagsgrunner. Dette står svart på hvitt i alle forsikringsvilkår, etterlater du eiendelene uten tilsyn og de blir borte så dekkes det ikke. Om TS er misfornøyd med hvordan saken endte mtp beskjed fra flyselskapet så må hun kontakte flyselskapet som da er ansvarlig, ikke forsikringsselskapet. Å forvente at reiseforsikringen skal ta over ansvar og saker for å være hyggelige er for det første urimelig og usannsynlig men vil også i det store bildet gjøre at andre må betale mer for forsikringene.

Om du har jobbet som forsikringsrådgiver så burde du vite dette, dette er helt grunnleggende kunnskap.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Da blir vognen merket, og du får en lapp (manuelt skrevet om det er inne på flyet) og du venter ved utgangen til vognen lastes av. Hender det tar litt tid. 

Om de tar den uten lapp sier de som regel "jeg ser om det er en plass her fremme", så følger du med på dem og ser hvor vognen settes. Da må du bli igjen på flyet til du får tak i vognen. 

Og i alle tilfeller; alt du tar med på reise merkes med navn, andresse og nummer. Da tar som regel noen ansvar for å ta kontakt med deg. 

Anonymkode: a38cd...d0d

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor sjekket du ikke vognen inn med all annen bagasje? Du må jo og ha skrevet ut en lapp til vognen? Om det så er å kjøpe en ekstra bagasjeplass så gjør man jo det? Sier seg jo selv at man ikke får med en vogn på flyet uten merking. Til og med jeg uten barn, har sjekket inn en vogn og skjønte hva jeg måtte gjøre der… 

Anonymkode: f63e0...9d5

• Liker 1
Skrevet

Har du snakket med hittegods på flyplassen? 

Anonymkode: b6c35...003

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...