Gå til innhold

Jeg føler jeg gjør alt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har netopp flyttet. Jeg pakket absolutt alt, jeg og en venn flyttet alt til det nye stedet pga samboer jobbet, greit nok. Men han har heller ikke bidratt med opp pakking overhodet. Huset må være klart til 1 desember. Jeg ble litt irritert og sa nå kunne han ta resten. Det er kun igjen koste over gulvene, gå over skapene og se om noe ligg igjen, og ta barna hans sitt rom. Er jeg urimelig? Jeg har stått på i nye leiligheten flere dager, pluss hatt barna mine og jobben min ved siden av. Jeg fikk slengt etter meg jeg var urimelig, han hadde nok å gjøre han og… ble veldig såret, er skikkelig sliten etter sist uke og helgen har gått i ett med utpakking og jobbing 😔

Anonymkode: 974fb...98b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har dere diskutert dette rolig før du plutselig gir beskjed om at han "får ta resten"? 

Anonymkode: 08839...017

• Nyttig 1
Gjest theTitanic
Skrevet

Han ville vel vente til siste liten og gjøre det sammen. Noen er sånn. Dere burde blitt enige om tider og gjort alt sammen. Han syntes det sikkert er kjipt at du er ferdig med ditt og han må jobbe alene. Selv om du har jobbet alene først. 

Skrevet

Noe sier meg at dette ikke er et nytt mønster..? 

Her må du ta en avgjørelse på om du vil fortsette å gjøre alt resten av samlivet eller om dette forholdet ikke er det du egentlig trenger. 

Anonymkode: 3480a...6d3

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Har netopp flyttet. Jeg pakket absolutt alt, jeg og en venn flyttet alt til det nye stedet pga samboer jobbet, greit nok. Men han har heller ikke bidratt med opp pakking overhodet. Huset må være klart til 1 desember. Jeg ble litt irritert og sa nå kunne han ta resten. Det er kun igjen koste over gulvene, gå over skapene og se om noe ligg igjen, og ta barna hans sitt rom. Er jeg urimelig? Jeg har stått på i nye leiligheten flere dager, pluss hatt barna mine og jobben min ved siden av. Jeg fikk slengt etter meg jeg var urimelig, han hadde nok å gjøre han og… ble veldig såret, er skikkelig sliten etter sist uke og helgen har gått i ett med utpakking og jobbing 😔

Min eks er narc, og han forventet at jeg vasket ut boligen vi solgte alene, han skulle gå å chatte med naboene han. Forventet også at jeg skulle vaske ut leiligheten vi hadde hatt sammen, selv om det var et år siden jeg hadde flyttet ut..Om ikke skulle jeg i så fall spleise på vask mente han. Jeg ble et pakk esel. gravid eller ikke, så skulle jeg slite. Han er en eks ja.

Han virker ikke veldig omtenksom eller empatisk han mannen din heller, og virker som at han tar deg for gitt. 

Anonymkode: 3b9aa...a37

Skrevet

Det er et veldig gjentakende mønster ja… han gjør absolutt ingenting i huset eller noe… han ser jo at jeg konstant går rydder, vasker og ordner. Nå har jeg latt være vaske opp i to dager… ( venter på oppvaskmaskin) det er oppvask overalt. Jeg har jobbet frem til nå, han var hjemme kl 11 idag. Sovet på soffan, tatt et bad og sett på dokumentar på tv…  

ja han ventet tydeligvis til siste liten.. bare føles forferdelig urettferdig og jeg prøver si ifra på en ordentlig måte men så sprekker jeg som nå… og nå har han ikke snakket med meg på et døgn etter jeg eksploderte igår etter en diskusjon om lading av iPader i sengene på natta, da kom alt🙈

Skrevet
Tingeling39 skrev (10 timer siden):

ja han ventet tydeligvis til siste liten.. bare føles forferdelig urettferdig og jeg prøver si ifra på en ordentlig måte men så sprekker jeg som nå… og nå har han ikke snakket med meg på et døgn etter jeg eksploderte igår etter en diskusjon om lading av iPader i sengene på natta, da kom alt🙈

Du vet det sikkert, men det er kontraproduktivt. Det eneste han hører er kjeft, og budskapet forsvinner fullstendig i at du kjefter og smeller for en filleting (for han) for det som er den siste dråpen (for deg).

I tillegg leser jeg at du bedriver passiv protest, som han garantert ikke ser eller forstår overhodet. Han ser bare at du har det greit med å ta unna, fordi du ikke ser noe. 

De gangene jeg har vært misfornøyd har jeg ventet til en rolig stund, og tatt det opp på en strukturert måte. Ikke i form av "DU gjør ikke...", men "JEG føler...". Jeg føler meg brukt som en hushjelp. Jeg er sliten. Er det rettferdig at alt slikt dumpes på meg, eller skal vi dra dette lasset sammen. Hva føler du er rettferdig? Det er jo slik i et forhold at når den ene ikke gjør det, så faller det på den andre, er det god behandling av noen man er glad i? 

Anonymkode: 08839...017

Skrevet

Eksen min mente at jeg skulle rydde og vaske ut hele huset (vi er begge i full jobb). Jeg hadde ikke fått 10 elefanter til å få han til å gjøre det, så jeg måtte bare gi meg, for overtakelsen nærmet seg med stormskritt, og jeg så for meg at jeg måtte gjøre det selv uansett helt på tampen. Alle tingene hans var samlet på to roterom han hadde hatt, og han utsatte å ta det med seg. Jeg sa derfor at hvis han ikke gikk med på å vaske de to rommene, så kom jeg til å hive alle tingene på søpla, for jeg kunne ikke vente på at han skulle bli ferdig å tømme det dagen før. Heldigvis gikk han med på det, og han tømte det dagen før, og dama hans vasket ut om kvelden og morgenen før de nye eierne kom og overtok 🙄

Masse narsissistiske trekk, ja...... Drittunge!

Anonymkode: 1078e...5af

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Eksen min mente at jeg skulle rydde og vaske ut hele huset (vi er begge i full jobb). Jeg hadde ikke fått 10 elefanter til å få han til å gjøre det, så jeg måtte bare gi meg, for overtakelsen nærmet seg med stormskritt, og jeg så for meg at jeg måtte gjøre det selv uansett helt på tampen. Alle tingene hans var samlet på to roterom han hadde hatt, og han utsatte å ta det med seg. Jeg sa derfor at hvis han ikke gikk med på å vaske de to rommene, så kom jeg til å hive alle tingene på søpla, for jeg kunne ikke vente på at han skulle bli ferdig å tømme det dagen før. Heldigvis gikk han med på det, og han tømte det dagen før, og dama hans vasket ut om kvelden og morgenen før de nye eierne kom og overtok 🙄

Masse narsissistiske trekk, ja...... Drittunge!

Anonymkode: 1078e...5af

Nei jeg har gjort dette også. Satt meg ned ig sagt ifra om ting…. Men ingenting skjer… han lover bli bedre han lover vi alle skal bidra, at vi må samarbeide for å få dette til å funke.. grunnet til at det smalt nå er vel at jeg var så sliten , kom hjem fra jobb og hele huset står på hodet…. Ingenting var gjort , det sto oppvask overalt , også sitt han ser på dokumentar på YouTube og har netopp våkna .. mens unga sitt på iPad… 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...