AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #1 Skrevet 21. november 2022 Har ullundertøy i 100% merinoull fra Kari traa, Lindex og Cubis og fryser fortsatt som om jeg skulle brukt vanlig stillongs og langermet tskjorte. Syns stoffet er veldig tynt Hvordan ullundertøy er VARMT og hvor kan man finne det? Ønsker også tips for fine tjukke ullgensere som ikke er kofter eller mariusgenser Anonymkode: d2d86...04f
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #2 Skrevet 21. november 2022 Aclima double wool🙌🏻 Anonymkode: 97b48...ffd
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #3 Skrevet 21. november 2022 Er du i bevegelse da? Det finnes ikke et eneste fiber som er varmt i seg selv. Varmen kommer fra kroppen din- ull derimot er best på å holde varmen din nettopp på deg. Bruker du vindtett utenpå? Luften i ulltøyet isolerer, men har du ikke vindtett utenpå vil det jo blåse rett gjennom. Men jo, Aklima double wool er gull. Kan anbefale de. Anonymkode: 18ce2...2fe 2
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #4 Skrevet 21. november 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har ullundertøy i 100% merinoull fra Kari traa, Lindex og Cubis og fryser fortsatt som om jeg skulle brukt vanlig stillongs og langermet tskjorte. Syns stoffet er veldig tynt Hvordan ullundertøy er VARMT og hvor kan man finne det? Ønsker også tips for fine tjukke ullgensere som ikke er kofter eller mariusgenser Anonymkode: d2d86...04f Devold og flere har jo flere ulike tykkelser på ullundertøy. Selv foretrekker jeg å bruke flere tynne lag fremfor tykt ullundertøy. Anonymkode: 041c1...7b0
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #5 Skrevet 21. november 2022 I hvilken sammenheng? Inne, ute, aktivitet? Det beste for varme er lag som gir luft mellom, og så vær i pass aktivitet til å holde luften varm. Og ytterste lag bør beskytte mot trekk/vind, med mindre det er helt vindstille der du er, da fungerer ull som ytterste lag. Anonymkode: 3b043...119
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #6 Skrevet 21. november 2022 Jeg er veldig gla i plagg fra Heldre som mellomlag. Bruker ull fra Cubus eller Mons Royale innerst. Cubus nøytralt i fargen og prisgunstig, Mons er supert i aktivitet og i sprekere farger, men nokså dyrt. Anonymkode: 42f55...f85
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #7 Skrevet 21. november 2022 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Er du i bevegelse da? Det finnes ikke et eneste fiber som er varmt i seg selv. Varmen kommer fra kroppen din- ull derimot er best på å holde varmen din nettopp på deg. Bruker du vindtett utenpå? Luften i ulltøyet isolerer, men har du ikke vindtett utenpå vil det jo blåse rett gjennom. Men jo, Aklima double wool er gull. Kan anbefale de. Anonymkode: 18ce2...2fe Er ikke så mye fysisk aktiv. Er mest ute til og fra bussen til jobb. Går ikke mer ut enn jeg må nettopp fordi jeg fryser sånn men ville gjerne fryst mindre utendørs Fryser også når jeg sitter på kontoret på jobb hvor de tydeligvis prøver å spare på strømmen Anonymkode: d2d86...04f
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #8 Skrevet 21. november 2022 Lanullva er godt og isolerende, for det har mye luft. Men generelt er lag på lag trikset. Jeg sitter her nå med ull-t-skjorte, tynn ullgenser, tynn kasjmirgenser og en tykk og diger løst strikket syntetblandet utenpå der igjen. Tjukke gensere: Jeg er veldig glad i Pearl fra Kashmia (kasjmir, ikke ull). Den er chunky og god. Den er på salg nå, ser jeg. Anonymkode: fe0c9...954 7
Maskinfører Skrevet 21. november 2022 #9 Skrevet 21. november 2022 Sjekk nettbutikken til Njff mitt var veldig bra 🙂
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #10 Skrevet 21. november 2022 Nøstenarn har god ull. Litt dyr, men god. Anonymkode: 20a6b...a8d 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #11 Skrevet 21. november 2022 Det som holder min kropp varmest, er en natogenser fra Forsvarets overskuddslager. Anonymkode: 195c7...155
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #12 Skrevet 21. november 2022 For fine strikkegensere kan du sjekke finn og tise for hjemmestrikk, petiteknit har fin design, gode garnmerker er sandnes, isager, filcolana, knitting for olive bla. Anonymkode: 62de3...492
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #13 Skrevet 21. november 2022 Kler du deg rett da? Tynn ull er inderlig, mot kropp. Så skal man ha mellomlag som er tykkere ull eller fleece etter dette kommer isolerende lag som skal være vindtett eventuelt vindavstøtende og eventuelt regnbeskyttelse om det er nødvendig. Hva har du på deg ts, annet enn cubus ull? Anonymkode: 660b5...a32 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #14 Skrevet 21. november 2022 Prøv brynje. Ellers gjør det susen med en nettingstrømpebukse innerst. Det er i praksis en brynje. Anonymkode: ffcce...632
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #15 Skrevet 21. november 2022 Ull som ikke er superwash-behandlet synes jeg er varmere enn superwash-ull. Feks Nøstebarn. Anonymkode: 22d65...2f2 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #16 Skrevet 21. november 2022 5 hours ago, AnonymBruker said: Lanullva er godt og isolerende, for det har mye luft. Men generelt er lag på lag trikset. Jeg sitter her nå med ull-t-skjorte, tynn ullgenser, tynn kasjmirgenser og en tykk og diger løst strikket syntetblandet utenpå der igjen. Tjukke gensere: Jeg er veldig glad i Pearl fra Kashmia (kasjmir, ikke ull). Den er chunky og god. Den er på salg nå, ser jeg. Anonymkode: fe0c9...954 Hvordan er Kasmina i størrelsen? Anonymkode: 3eff7...7a3
Summeer Skrevet 21. november 2022 #17 Skrevet 21. november 2022 Som flere sier; lag på lag er trikset. Jeg bruker singlet, så en langermet trøye og så en skjorte eller penere genser over der. I tillegg har jeg en cardigan og et skjerf liggende på kontoret til ekstra kalde dager
Roadrunner Skrevet 22. november 2022 #19 Skrevet 22. november 2022 Jeg har to gensere fra Devold, i Expedition-serien. Veldig gode som baseplagg når det begynner å bli kaldt. Da merker jeg stor forskjell på disse og tynnere ulltrøyer fra andre merker. Ei venninne sverger til Sparkjøp sine tynne ullsett, og fryser mye. Jeg har både Helly Hansen, Tufte og Devold, men det er Expedition-genserne som må frem når det blir kaldt.
AnonymBruker Skrevet 23. november 2022 #20 Skrevet 23. november 2022 Noen som orker å dele linker? ❤️ Anonymkode: d2d86...04f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå