AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #1 Skrevet 21. november 2022 4 åringen lekte ute når jeg hentet han i dag. Han hadde på ull trøye og ull longs + vanlige bomulls klær over. Over det igjen hadde han på vinterdress. Jeg skulle ha tatt på han fleece også før han tok på vinterdress. Blir det for mye eller syns dere det holder uten fleece?? Temperaturen var -2 men feeling temperatur var -8 Anonymkode: 93ac0...0d7
Sheik Skrevet 21. november 2022 #2 Skrevet 21. november 2022 Om han var kald, var det for lite. Var han passe varm, var det nok. 21 3
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #3 Skrevet 21. november 2022 Er ikke fireåringer aktive når de leker? Med bevegelse så kommer varmen fort. Når jeg går rask tur eller går på ski så har jeg bare ett tynt lag med ull under skalljakker ned til i allefall minus 5. Din sønn hadde varm dress, ull og bomull. Høres mye ut spør du meg. Om han da ikke sitter helt i ro. Anonymkode: a8a20...b17 10 1
malifika Skrevet 21. november 2022 #4 Skrevet 21. november 2022 Sannsynligvis er det mer enn nok. Regner med at han også hadde votter, lue, skjerf/hals og gode varme sko også. Husk at 4 åringer er aktive og kan bli fort varme. Men, den beste måten å finne ut av det på er å kjenne på han om han er kald. 4
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #5 Skrevet 21. november 2022 Synes det hørtes innafor ut. Slik går min guttunge på 4 også kledd i dag med lik temperatur. Andre ganger bytter jeg eventuelt ut inneklarne med fleece mellomlag. Men han har en veldig god og varm vinterdress så går ofte slik i opptil -10 grader. Kjenn på ungen i nakken/ryggen og han er god og varm? Anonymkode: 5ce7b...b53 4
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #6 Skrevet 21. november 2022 Var det ikke akkurat en tråd hvor en mor klagde over for mye klær med akkurat samme påkledning og vær? Anonymkode: c6852...106 2
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #7 Skrevet 21. november 2022 For lite hvis det var -25 hos dere, helt perfekt hvis det var et par minus som hos oss. Anonymkode: 067bc...7c7 3 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #8 Skrevet 21. november 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Var det ikke akkurat en tråd hvor en mor klagde over for mye klær med akkurat samme påkledning og vær? Anonymkode: c6852...106 Jepp. Tenk på hvor mye energi barnehageansatte bruker på å huske hva enkelte foreldre vil at barna skal ha på seg når de blir hentet I TILLEGG til å sjekke om barna er for varme eller for kalde i løpet av utetiden 🙈 Anonymkode: 0c05a...527 3
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #9 Skrevet 21. november 2022 Jeg ville kledd på det samme som barnehagen i den temperaturen. Men det er jo fireåringen som har fasiten - frøs han? Anonymkode: 1d1b5...6d8 4
lillevill Skrevet 21. november 2022 #10 Skrevet 21. november 2022 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): 4 åringen lekte ute når jeg hentet han i dag. Han hadde på ull trøye og ull longs + vanlige bomulls klær over. Over det igjen hadde han på vinterdress. Jeg skulle ha tatt på han fleece også før han tok på vinterdress. Blir det for mye eller syns dere det holder uten fleece?? Temperaturen var -2 men feeling temperatur var -8 Anonymkode: 93ac0...0d7 Jeg brukte to lag med ull under vinterdress på kaldeste vinteren. Nå er det vel ikke akkurat 20- eller er det det hos dere? Hvordan var barnet da, var han kald? Om du bekymrer deg, så hadde jeg brukt mer ull. Ikke bomull og fleece. Fleece kan man bli overopphetet, og bomull blir kaldt når det er vått. Kjør heller tynn ullstrømpebukse og tynn ull genser og ullsokker inne. Så kan han ha en litt tykkere ullbukse og ullgenser over der igjen og dress over. Blir han da våt så holder han seg varm.
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #11 Skrevet 21. november 2022 Hvis allerede kjører på med fleece nå når det er -2, hva skal du da ty til når det bikker -14? Ull og dress er mer enn nok nå. Anonymkode: 19d9f...de6 11
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #12 Skrevet 21. november 2022 35 minutter siden, AnonymBruker said: 4 åringen lekte ute når jeg hentet han i dag. Han hadde på ull trøye og ull longs + vanlige bomulls klær over. Over det igjen hadde han på vinterdress. Jeg skulle ha tatt på han fleece også før han tok på vinterdress. Blir det for mye eller syns dere det holder uten fleece?? Temperaturen var -2 men feeling temperatur var -8 Anonymkode: 93ac0...0d7 En 4-åring klarer vel å gi beskjed dersom h*n er for varm eller for kald. Og bekledning gen var vel innafor det som er normalt. Anonymkode: b4288...85b 2
Maskinfører Skrevet 21. november 2022 #13 Skrevet 21. november 2022 Nja husker ikke men -2 er jo ikke veldig kaldt mulig aktiviteten holdt han varm ? 🙂 1
exictence Skrevet 21. november 2022 #14 Skrevet 21. november 2022 Sheik skrev (44 minutter siden): Om han var kald, var det for lite. Var han passe varm, var det nok. Akkurat.
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #15 Skrevet 21. november 2022 Min brukte ofte kun ekstra lag med fleece om det var kaldere enn -10. I -2 kunne kan lett kun bare ha bomull og ikke fryse. Han sleit mer med å bli påkledd for mye enn for lite. Måtte bruke ull i barnehagen utelukkende fordi faren for at det ble for mye klær var stor. Anonymkode: 39368...c14
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #16 Skrevet 21. november 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): 4 åringen lekte ute når jeg hentet han i dag. Han hadde på ull trøye og ull longs + vanlige bomulls klær over. Over det igjen hadde han på vinterdress. Jeg skulle ha tatt på han fleece også før han tok på vinterdress. Blir det for mye eller syns dere det holder uten fleece?? Temperaturen var -2 men feeling temperatur var -8 Anonymkode: 93ac0...0d7 Fleece, faktisk? Bruker folk fortsatt sånt? Hvorfor kle ungen din i plastavfall? Hva er poenget, å få ham mest mulig klam mens du samtidig får forurenset og forsøplet mest mulig? Ingen kan svare på spørsmålet ditt, for barn er forskjellige. For frysepinnen er det kanskje for lite, for en varmblodig er det sikkert for mye Anonymkode: 94100...0df 2
Anonym6789 Skrevet 21. november 2022 #17 Skrevet 21. november 2022 Vår treåring gikk med ullundertøy, vanlig bukse og genser og vinterdress i minus 5 grader når jeg hentet han i dag, var absolutt ikke kald. De herjer og styrer på såpass mye at de blir varm. Jeg bommer av og til med bekledning, og forventer ikke at barnehageansatte skal ta på akkurat passelig hver eneste gang heller. Av og til bommer de og må inn å hente en ekstra ullgenser, så jeg regner jo med at de følger med på om barnet er for varm eller for kald. Du sier ingenting om barnet var kaldt? 3
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #18 Skrevet 21. november 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Fleece, faktisk? Bruker folk fortsatt sånt? Hvorfor kle ungen din i plastavfall? Hva er poenget, å få ham mest mulig klam mens du samtidig får forurenset og forsøplet mest mulig? Ingen kan svare på spørsmålet ditt, for barn er forskjellige. For frysepinnen er det kanskje for lite, for en varmblodig er det sikkert for mye Anonymkode: 94100...0df Jeg bruker ofte fleece, synes det er mykt og godt og blir ikke klam. Det tørker fort etter vask også. Anonymkode: 12208...527
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #19 Skrevet 21. november 2022 Det er ikke for lite for et barn som er i aktivitet Anonymkode: 2ea0c...2b7 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #20 Skrevet 21. november 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): 4 åringen lekte ute når jeg hentet han i dag. Han hadde på ull trøye og ull longs + vanlige bomulls klær over. Over det igjen hadde han på vinterdress. Jeg skulle ha tatt på han fleece også før han tok på vinterdress. Blir det for mye eller syns dere det holder uten fleece?? Temperaturen var -2 men feeling temperatur var -8 Anonymkode: 93ac0...0d7 Det er jo umulig å vite uten å kjenne barnet! Jobber i barnehage, og alle har ikke de samme klærne på. Anonymkode: 5b9ef...da1 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå