Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg personlig tror ikke på noe form for gud til tross for å ha såsi vokst opp i den katolske kirka. I mitt hode gir det ikke mening at så mange mennesker lider så sykt mye om en gud eksisterer, man kan ikke noe for at man blir født i et lutfattig land uten mat vann eller medisin, og da skal man straffes for noe Adam og Eva gjorde for hundrevis av tusenvis av år siden? Barn dør som fluer av uhelbredelige sykdommer og da blir det rettferdiggjort med at alle mennesker er født syndere? Kan noen forklare hvordan et spedbarn har synda? For ikke å snakke om alle krigene som en Eventuell gud bare sitter å observerer uten å gjøre noe for å hjelpe. Det å tro på en gud høres helt idiotisk ut for min del men for all del, tro på eventyr om du vil.

Anonymkode: 7a364...836

• Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det å tro på en gud høres helt idiotisk ut for min del men for all del, tro på eventyr om du vil.

Ok. Så det var egentlig ikke et spørsmål eller noe du ville diskutere bare rakke ned på. Greit. Da kan vel tråden stenges når du allerede har bestemt deg og det ikke er grunn til å diskutere. 

Anonymkode: b65e3...370

• Liker 2
Skrevet

Nei

Enig med deg

• Liker 1
Skrevet

Nei , jeg tror ikke på gud.

Hvis dere som er religiøse er skråsikre på at det finnes en gud , så er det jo dere som burde bevise at drt finnes en gud. Hvordan skal du liksom bevise noe som ikke er ekte? Hvis dere religiøse ikke finner noe bevis på den er sann så er det mye bevis på at den ikke er sann.

Her er iallefall et spørsmål jeg vil stille de som tror på bibelen:

Hvis jorda og liv ble skapt på 7 dager , Hvordan forklarer du revulasjonen hvor det levde dinosaurer? Alle dinosaurene ble utryddet , bare fugler som lever nå fra den tiden. Det var jo ingen mennesker som levde den gangen. Mennesker har bare levd i cirka 200.000 år. Da hadde isåfall mennesker vært utryddet. 

Og et annet spørsmål:

Hvis gud et snill og" bryr seg om alle" , hvorfor skal ham sende de som tok dumme valg til helvete? Er jo ikke så hyggelig det da.

Og hva med dette?:

Jeg har lest mange fortellinger om folk som har vært hjerne død. De sier at drt er som og sove/være bevistløs. Det er jo ikke noe helvete /paradis da. Høres bare fredfullt ut og slik som før livet. Er 98,8% sikker på st fleste parten ikke husker et liren ting før livet.

Hvem vet at "gud" liksom  er en mann ? Har noen møtt han ?🤣 få se bilde av denne usynlige skapningen.

Dette: hvis dere tror at det er liv etter døden (som kan være riktig) og hva du blir varierer utifra forrige liv, så vil jo ikke det  vare for evig. Om 4 milliarder år cirka. Vil sola slukne og all liv forsvinne!  Hva skjer liksom da?

Dette da: bibelen er himla gammel , folk vet jo ikke en gang hvem som skrev den ;-; . Hvem vet om det var en person som likte og skrive og ville lure folk? 

Hvorfor må folk ha lidelser/diagnoser/sykdommer osv. Noe er faktisk medfødt eller arvelig. Kreft for eks kan være arvelig , må ikke være menneskeskapt. Hvorfor er det krig, sult, ulykker, død osv hvis "gud er grei?" .

Og ikke minst : hvem eller hva skapte gud? Og hva skapte det igjen osv? 

Hvorfor er dere religiøse så skråsikre uten noen bevis? Er jo flere nok bevis for at den ikke er sann, og iallefall hvis dere ikke har noen bevis , så er jo det enda et bevis på at det er fake.

Vil gjerne høre like mange grunner , eller flere på hvorfor gud VIRKELIG ER EKTE. ingen bevis da kan du ikke være skråsikker , men nå har JEG  masse bevis på at den er fake så glede meg til og høre en gang.

Anonymkode: 6d2fd...959

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Ok. Så det var egentlig ikke et spørsmål eller noe du ville diskutere bare rakke ned på. Greit. Da kan vel tråden stenges når du allerede har bestemt deg og det ikke er grunn til å diskutere. 

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Føler ikke jeg rakka ned på noen egentlig, jeg sa det å tro på gud høres helt idiotisk ut FOR MIN DEL. Og Jeg synes det høres mer ut som et eventyr enn noe som faktisk finnes men det er min mening. 

• Liker 1
Skrevet

Lol, nei 

Anonymkode: bc0e1...0f5

Skrevet

Jeg tror på Gud, og Jesus som Guds enbårne sønn. Definitivt

• Hjerte 3
Skrevet

Ja 🙂 Padre Pio også 🙂 

• Liker 1
Skrevet

Nei, aldri trodd på Gud. 

Anonymkode: d4603...18f

Skrevet

Nei, alle vet jo at det er romvesner.

Anonymkode: 090b2...055

Skrevet

Jeg tror det fins en høyere makt, men om det er den guden vi kan lese om i Bibelen er jeg mindre sikker på. Men jeg syns det er for mye vakkert i livet til at jeg klarer å tro at det er helt tilfeldig alt sammen.

Skrevet
5 minutter siden, blåtimen said:

Jeg tror det fins en høyere makt, men om det er den guden vi kan lese om i Bibelen er jeg mindre sikker på. Men jeg syns det er for mye vakkert i livet til at jeg klarer å tro at det er helt tilfeldig alt sammen.

For mye vakkert? Det vakre overskygges av all elendigheten i verden som en eventuell gud nekter å gjøre noe med. «Alle har fri vilje» ja, men er det virkelig verdt det å se små barn bli drept i krig bare fordi man har fri vilje?

Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Jeg personlig tror ikke på noe form for gud til tross for å ha såsi vokst opp i den katolske kirka. I mitt hode gir det ikke mening at så mange mennesker lider så sykt mye om en gud eksisterer, man kan ikke noe for at man blir født i et lutfattig land uten mat vann eller medisin, og da skal man straffes for noe Adam og Eva gjorde for hundrevis av tusenvis av år siden? Barn dør som fluer av uhelbredelige sykdommer og da blir det rettferdiggjort med at alle mennesker er født syndere? Kan noen forklare hvordan et spedbarn har synda? For ikke å snakke om alle krigene som en Eventuell gud bare sitter å observerer uten å gjøre noe for å hjelpe. Det å tro på en gud høres helt idiotisk ut for min del men for all del, tro på eventyr om du vil.

Det er jo et stort spørsmål...hvis en ser rundt seg og spør seg ..hvordan i all verden er dette blitt til , denne planeten i et stort sort univers som ingen v oss kjenner dimensjonen av..da er det lov å tenke at det må være noe større enn oss mennesker..

Men når vi ser på hvor mye ondt og elendighet det er på dette underet av en planet, så er det også umulig å tro på noe som er større enn oss som er altevnende og allmektig. Hvis det så var så ville jo alt vært perfekt.

Det nytter lite for min del å høre religiøse snakke om vilje og om prøvelser , det vil tegne et bilde av det større som noe sadistisk som vil påføre oss ondt som prøvelse.

En Rabbiner ville sikkert sagt at ettersom dere diskuterer gud så har dere allerede akseptert Guds eksistens. 

Skrevet

Nei. Og selv om jeg hadde trodd, kunne jeg aldri tilbedt den guden som beskrives i kristendommen. Fy søren for en sadist.

Anonymkode: e9c2b...aba

• Liker 2
Skrevet
Baktus skrev (3 minutter siden):

En Rabbiner ville sikkert sagt at ettersom dere diskuterer gud så har dere allerede akseptert Guds eksistens. 

Så om jeg snakker om julenissen, tannfeen, påskeharen og enhjørninger så tror jeg på dem? Og om jeg forteller eventyr om troll, så tror jeg på dem? 

Ser ikke ut som jeg og den rabbineren kommer til å være enige om så mye.

• Liker 1
Skrevet

Jeg er ateist.

Denne verden er så rævva at det er ikke forenlig med en kjærlig, tilgivende gud som beskrevet i kristendommen.

Anonymkode: 13d5a...e49

• Liker 2
Skrevet

Jeg har alltid likt tanken om livet etter døden som beskrevet i filmen Defending Your Life. Da er formålet med livet på jord å bli kvitt angsten vi alle har og bli smartere og gå videre i univers. Har du syndet og vært redd må du tilbake til jorda og forsøke på nytt.

Anonymkode: 13d5a...e49

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Føler ikke jeg rakka ned på noen egentlig, jeg sa det å tro på gud høres helt idiotisk ut FOR MIN DEL. Og Jeg synes det høres mer ut som et eventyr enn noe som faktisk finnes men det er min mening. 

Det er greit at du har din mening men med tanke på hvor mange tråder du har lagd om dette og hvordan du svarer og bare hakker på andres mening så er det liksom ikke noe vits. 

• Liker 1
Skrevet

Nei.

For min del virker de like absurd å  tro på en mann   i Israel som kunne gå på vannet som  en med et øye og 8 bent  hest  .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...