Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Han en 3 uker gammel jente som har endret litt mønster de siste dagene. Begynte med at hun har en del kveldsuro fra kl 20-23 ish med intens gråting, anspent , ufokusert og av og på interesse for pupp. Roer seg oftest ned ved at pappa tar knebøy mens han holder henne og busser . Nå føler jeg hun har begynt med dette på dagtid også . Har normal avføring og bæsjer og tiseer som normalt .. lurer på om det er vi som ikke legger til rette for at hu skal sove når hun bør og kanskje det bikker over for henne . Virker som hun er sensitiv til at for mye lys også … 

sorry for lang tekst . Men lurer litt på hva dere andre gjør i forhold til soving på dagtid . Legger dere dem inn på mørkt rom? Virker det som de trenger mye tilrettelegging for  å sove ? Hvor mange timer er «bra» med søvn føler dere ? 
kan også nevne at på nattestid vil hun helst sove sammen og egen seng er bare å glemme . Tar heller ikke smokk foreløpig … takker for svar !! Hilsen en litt stresset og sliten førstegangsmamma!

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Liker hun vogna? Gutten min begynte å bli tydelig vanskelig å legge på dagtid, han også med en veldig sensitivitet for lys, da han var rundt 6 uker. Triller en god tur rundt den tiden han begynner sånn å «tulle» nå, da sover han godt i vogna og er fornøyd utover ettermiddagen 😊

Smokk er forøvrig bare å glemme her også 🙈

Endret av Anononyma
Skrevet

Nå er han to måneder, men som helt nyfødt så sov han hele tiden. Våknet for mat og sovnet igjen. Kunne sove seks timer på natta, men to-tre timer var vanligst.

Anonymkode: 69cff...a6d

Skrevet

To måneder gammel baby. Sov mye på den alderen din er på, og sover mye fremdeles. Er våken 30-60 minutter før det er en ny dupp på 2-3 timer, med mat og skift. Kan være våken i 2 timer et par ganger her og der, men en fornøyd baby som plundrer. Gråter sjelden med mindre det er magevondt og trenger trøst. Vi hadde babyen i egen seng fra den ble født, og når den treffer madrassen, sovner den stort sett. Noen ganger må vi bysse hvis det er vondt i magen eller noe som plager den. På dagen sover babyen i stua med lys og støy. På natten sover babyen på rommet med mørkt. Sover mye bedre på natten enn dagen, i form av at den sover gjennom hele natten med unntak av mating og stell.

Har du prøvd å bruke white noise? :) 

Anonymkode: 6b828...1ab

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

To måneder gammel baby. Sov mye på den alderen din er på, og sover mye fremdeles. Er våken 30-60 minutter før det er en ny dupp på 2-3 timer, med mat og skift. Kan være våken i 2 timer et par ganger her og der, men en fornøyd baby som plundrer. Gråter sjelden med mindre det er magevondt og trenger trøst. Vi hadde babyen i egen seng fra den ble født, og når den treffer madrassen, sovner den stort sett. Noen ganger må vi bysse hvis det er vondt i magen eller noe som plager den. På dagen sover babyen i stua med lys og støy. På natten sover babyen på rommet med mørkt. Sover mye bedre på natten enn dagen, i form av at den sover gjennom hele natten med unntak av mating og stell.

Har du prøvd å bruke white noise? :) 

Glemte skrive det var det samme som nyfødt. Derfor jeg beskrev hvordan det er nå også :) 

Skrevet

2 månder gammel. Sover maks 30 minutter i

vogna uavhengig om den står stille eller er i bevegelse. Ikke sjangs til å sovne uten mye hjelp. Den siste uka har det ikke fungert å amme i søvn heller så her er det bæresele og knebøy en halvtimes tid for hver dubb. Kan sove 2 timer på brystet mitt, så jeg er rimelig bundet fast til sofaen. Sover 4 timer på matta og så 2 timers dubber etter det. Våkner hvis jeg snur meg så jeg sover i ammestilling hver natt. Ryggen min er helt ødelagt.  Du hun var 3 uker gammel sovnet hun lettere og sov lenger dubber på dagtid, men alltid på meg da også. 

Har prøvd å legge henne ned når hun har sovnet, rett før hun sovner, uten nytte. Planen er egentlig bare å holde ut og gråte meg gjennom dagene og vente til det går over, for det gjør det jo, hvertfall om et par år håper jeg. Hun gråter heldigvis bare et par minutter før hun sovner.

Anonymkode: e7891...f9a

Skrevet

Når mine var så små var alle dagdupper enten på fanget (mens de sovespiste), eller i bæresjal. Vogn var uaktuelt, og bare legge ned i en seng eller vugge og tro at de skulle sovne var i alle fall uaktuelt. 😂

Anonymkode: f65ce...e57

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...