AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #1 Skrevet 21. november 2022 Har møtt en mann veldig sporadisk i et halvår. Bare middager ute, tur i skogen, eller sex hjemme hos meg. Gikk fort to uker mellom hvert møte. Og en del meldinger, omtrent hver dag. Overfladiske ting, vi har aldri snakket om følelser, forhold eller noe sånt. Aldri noen overnatting, reiser, jeg har aldri vært hjemme hos ham, vi har aldri kysset utenom sex, aldri holdt hender, osv. Vi møttes sist i begynnelsen av oktober. Fin kveld, han strøk mye på meg og ga meg komplimenter (som han generelt er dårlig på). Og jeg følte vi kanskje kom litt videre i relasjonen. Så reiste han bort i noen uker og kontakten ble litt mindre. Han virket rett og slett uinteressert, svarte med ett ord når jeg sendte melding, osv. Etter det ga jeg egentlig litt opp hele greia, og sluttet å sende meldinger. Jeg er elendig på å skjønne hint og sånt, men jeg følte jo at det var en liten avvisning. Han har de siste ukene sendt meg melding en gang i uka og hørt om hvordan jeg har det, men ikke noe initiativ til å møtes eller noe. Jeg har nå møtt en annen jeg er litt interessert i. Skylder jeg han første noen melding eller noe? Jeg vet liksom ikke helt hva jeg skulle ha sagt i denne meldinga. Han er av typen 50 år og aldri vært i et forhold, så jeg tror han generelt er litt dårlig på dette, og det er det jeg har unnskyldt ham med når han har vært litt fjern. Men jeg føler jo og at han hadde prøvd litt hardere om han virkelig ville ha meg? Så jeg kan jo ikke se for meg at det bryr ham så hardt om det ikke blir oss to. Samtidig er jeg jo lei meg for at det ble sånn, vi hadde det mye fint og jeg hadde definitivt valgt ham om jeg altså hadde fått velge. Og jeg synes litt synd på ham som er så åpenbart "lost" når det gjelder sånne ting. Og jeg skjønner overhodet ikke hvorfor han fortsatt sender meg meldinger om han mistet interessen. Mulig han bryr seg litt om meg ettersom vi tross alt hadde en slags relasjon over lengre tid, noe han ikke er så vant til. Selv om han ikke er interessert i å ta det videre. Jeg er noe yngre enn ham, så mulig det spiller inn og? En slags omsorgsgreie? Jeg kan og godt ha ham som kompis om det er det han vil, for vi hadde mange fine turer i marka, og vi har mye til felles. Hva gjør jeg? Bare lar det gå eller må jeg si noe til ham om at jeg dater andre? Jeg er helt motsatt av ham, og har bare vært i to lange forhold og aldri datet ordentlig. Så jeg vet ikke hvordan man gjør sånt 😄 Anonymkode: 11b7d...792
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #2 Skrevet 21. november 2022 Det er best å ha orden i sysakene, så si ifra at du er gått videre. Anonymkode: 09ade...c85 5 2
exictence Skrevet 21. november 2022 #3 Skrevet 21. november 2022 (endret) Jeg ville vært åpen med ham. Du skylder ham ingenting. Men neste gang han melder deg, ville jeg svart at det er best vi avslutter det romantiske mellom oss. At det har vært en fin tid, men jeg vil gå videre i livet. Vet for lite om hva du egentlig vil. Så nå har jeg truffet en annen som jeg vil satse alt på. Håper du forstår. Endret 21. november 2022 av exictence 4
Gjest Made4u Skrevet 21. november 2022 #4 Skrevet 21. november 2022 Ryddig av deg dersom du forteller han det, altså at du har møtt en annen, da vet han hvor han har deg og ikke minst så slipper du da noen form for drama som ellers kunne ha oppstått.
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #5 Skrevet 21. november 2022 Nei du skylder ikke han første noen forklaring eller rapport fra privatlivet ditt. Den dagen han spør om å møtes igjen kan du si nei og at du er med en annen nå eller neste gang han sender deg melding og spør hvordan du har det så hadde jeg bare svart noe ala "Alt bra her. Men har begynt å treffe en annen så syns ikke det er passende at vi har kontakt lenger av hensyn til han jeg treffer. Takk for mange hyggelige stunder og ha det fint videre" Anonymkode: 51346...a6f 4
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #6 Skrevet 21. november 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Det er best å ha orden i sysakene, så si ifra at du er gått videre. Anonymkode: 09ade...c85 Jeg er jo litt enig, men gått videre fra hva egentlig? Hva var vi? 😅 -TS Anonymkode: 11b7d...792 1
MøllersTran Skrevet 21. november 2022 #7 Skrevet 21. november 2022 Hvis det er han du egentlig kunne tenkt deg, hvorfor sender du ikke en melding å spør? Si det som du sa i HI at du har møtt en du har fattet litt interesse for, og det å utforske videre med han er ikke forenelig med relasjonen dere har hatt. Men at du kjenner det er todelt for hvis du fikk velge er det han du helst ville gått videre å utforske et potensielt forhold med. Skummelt?? Ja, så absolutt!! Men hvis dere er to stykker som er rævva på initiativ, må en av dere bare gjøre det. Og hva har du å tape? Kan du gå helhjerta i fra dette uten å sjekke ut om det er noe mer? Han tar jo tross alt initiativ til melding, mulig han bare merker at du er kortere i svarene, og da blir han der også..? 2
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #8 Skrevet 21. november 2022 exictence skrev (12 minutter siden): Jeg ville vært åpen med ham. Du skylder ham ingenting. Men neste gang han melder deg, ville jeg svart at det er best vi avslutter det romantiske mellom oss. At det har vært en fin tid, men jeg vil gå videre i livet. Vet for lite om hva du egentlig vil. Så nå har jeg truffet en annen som jeg vil satse alt på. Håper du forstår. Det er det som er så vanskelig, det var liksom aldri romantisk mellom oss. Vi hadde/har et vennskap, hadde av og til sex. Men ja, må vel formulere noe. Uten at jeg helt hva, føler jeg skal avslutte noe som aldri begynte. -TS Anonymkode: 11b7d...792
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #9 Skrevet 21. november 2022 Du skylder han ingenting, du trenger ikke forklare deg selv, gjør kun det rette for deg. Anonymkode: 4eca5...1df 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #10 Skrevet 21. november 2022 MøllersTran skrev (Akkurat nå): Hvis det er han du egentlig kunne tenkt deg, hvorfor sender du ikke en melding å spør? Si det som du sa i HI at du har møtt en du har fattet litt interesse for, og det å utforske videre med han er ikke forenelig med relasjonen dere har hatt. Men at du kjenner det er todelt for hvis du fikk velge er det han du helst ville gått videre å utforske et potensielt forhold med. Skummelt?? Ja, så absolutt!! Men hvis dere er to stykker som er rævva på initiativ, må en av dere bare gjøre det. Og hva har du å tape? Kan du gå helhjerta i fra dette uten å sjekke ut om det er noe mer? Han tar jo tross alt initiativ til melding, mulig han bare merker at du er kortere i svarene, og da blir han der også..? Jeg er ikke kort i svarene til ham, jeg svarer som jeg alltid har gjort. Med lange, morsomme og varme svar. Det er han som alltid er kort 😄 Jeg har vært flink til å ta initiativ, vi har omtrent alltid møttes fordi jeg har foreslått det. Og ofte følt jeg har mast på ham. Jeg vet ikke om jeg orker det, selv om det er ham jeg isolert kunne sett for meg å være sammen med. Men han er litt tafatt. Jeg hadde en plan om å invitere ham på vin og faktisk ta "den praten", men etter den dalende interessen fra ham i oktober så droppa jeg det liksom. -TS Anonymkode: 11b7d...792 2
exictence Skrevet 21. november 2022 #11 Skrevet 21. november 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er det som er så vanskelig, det var liksom aldri romantisk mellom oss. Vi hadde/har et vennskap, hadde av og til sex. Men ja, må vel formulere noe. Uten at jeg helt hva, føler jeg skal avslutte noe som aldri begynte. -TS Anonymkode: 11b7d...792 Det du nevner kaller jeg romantisk. Og det var akkurat (utenom at jeg hadde truffet noen andre) slik jeg sa at jeg selv avsluttet et sånt forhold du beskriver. Han får tro og tenke det han vil. Kall det hva du vil. 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #12 Skrevet 21. november 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Nei du skylder ikke han første noen forklaring eller rapport fra privatlivet ditt. Den dagen han spør om å møtes igjen kan du si nei og at du er med en annen nå eller neste gang han sender deg melding og spør hvordan du har det så hadde jeg bare svart noe ala "Alt bra her. Men har begynt å treffe en annen så syns ikke det er passende at vi har kontakt lenger av hensyn til han jeg treffer. Takk for mange hyggelige stunder og ha det fint videre" Anonymkode: 51346...a6f Jeg har bare møtt han andre et par ganger, så det er ikke akkurat sånn at jeg trenger å ta noe hensyn til ham ennå, men om det utvikler seg videre så må jeg jo det Men takk for innspill -TS Anonymkode: 11b7d...792
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #13 Skrevet 21. november 2022 exictence skrev (1 minutt siden): Det du nevner kaller jeg romantisk. Og det var akkurat (utenom at jeg hadde truffet noen andre) slik jeg sa at jeg selv avsluttet et sånt forhold du beskriver. Han får tro og tenke det han vil. Kall det hva du vil. Takk, ja jeg må tenke litt på den. Godt innspill -TS Anonymkode: 11b7d...792
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #14 Skrevet 21. november 2022 TS, du skriver at dere har en vennskapelig relasjon. Det virker som at dere kanskje fungerer bedre som venner. I starten skal man kaste seg over hverandre og ville treffes konstant. Han er litt tafatt som du sier, ser du på en som en potensiell livspartner? Anonymkode: edb21...c00 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #15 Skrevet 21. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): TS, du skriver at dere har en vennskapelig relasjon. Det virker som at dere kanskje fungerer bedre som venner. I starten skal man kaste seg over hverandre og ville treffes konstant. Han er litt tafatt som du sier, ser du på en som en potensiell livspartner? Anonymkode: edb21...c00 Nei, ikke akkurat den biten. Sånn ellers, som mann og person så er han det, men det at han er så tafatt gjør at jeg kanskje føler han uansett ikke er riktig for meg. Men jeg kunne virkelig tenkt meg å ha ham som venn Kanskje jeg burde si noe sånt. "Jeg setter sånn pris på deg som venn" - er det ikke det vi alle drømmer om å høre? 😄 -TS Anonymkode: 11b7d...792
MøllersTran Skrevet 21. november 2022 #16 Skrevet 21. november 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg er ikke kort i svarene til ham, jeg svarer som jeg alltid har gjort. Med lange, morsomme og varme svar. Det er han som alltid er kort 😄 Jeg har vært flink til å ta initiativ, vi har omtrent alltid møttes fordi jeg har foreslått det. Og ofte følt jeg har mast på ham. Jeg vet ikke om jeg orker det, selv om det er ham jeg isolert kunne sett for meg å være sammen med. Men han er litt tafatt. Jeg hadde en plan om å invitere ham på vin og faktisk ta "den praten", men etter den dalende interessen fra ham i oktober så droppa jeg det liksom. -TS Anonymkode: 11b7d...792 Skjønner!! Tafatte folk er slitsomt! Samtidig så kan der være at han er redd for å ta ordentlig initiativ til noe mer. En «evigsingel» 50 åring er gjerne ikke det uten grunn. Syns du skal invitere han på den vinen jeg, også tar dere en «alvorsprat». Er der utelukkende vennskap fra hans side, kan dere fortsette vennskapet uten sexen (hvis det blir no med han nye), og føler han no mer har du fått deg en tafatt, men veldig snill kjæreste ☺️ Jeg er evig romantiker, og syns du skal gå for det!!!
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #17 Skrevet 21. november 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Nei, ikke akkurat den biten. Sånn ellers, som mann og person så er han det, men det at han er så tafatt gjør at jeg kanskje føler han uansett ikke er riktig for meg. Men jeg kunne virkelig tenkt meg å ha ham som venn Kanskje jeg burde si noe sånt. "Jeg setter sånn pris på deg som venn" - er det ikke det vi alle drømmer om å høre? 😄 -TS Anonymkode: 11b7d...792 Spørs om du får gjort noe med den tafattheten. Det mest ryddige er vel å nevne det for han neste gang dere har kontakt. Dere har jo delt noe intimt og involvert dere i noen grad med hverandre. Anonymkode: edb21...c00
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #18 Skrevet 21. november 2022 Det er greit å oppføre seg ordentlig og avslutte forhold som en ordentlig person ville gjort det. Anonymkode: 2b69a...e3f 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #19 Skrevet 21. november 2022 "Hei! Du, jeg trenger nok noe litt mer konkret i en relasjon til en mann. Der mellom oss har nok utviklet seg til å bli litt mer tilfeldig og upersonlig enn hva jeg egentlig ønsker meg. Har det fint med deg, men måten du er på gjør meg usikker på hva du EGENTLIG legger i det. Jeg tenker kanskje det er greit at vi "avslutter" mens leken er god...Ønsker deg alt godt, hvem vet - kanskje våre veier møtes igjen en dag." Noe sånt da? Anonymkode: 88c2e...1d6 5
Blått Skrevet 21. november 2022 #20 Skrevet 21. november 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Det er greit å oppføre seg ordentlig og avslutte forhold som en ordentlig person ville gjort det. Anonymkode: 2b69a...e3f Dette. Jeg er veldig for at man skal avslutte ting ordentlig TS, du sier at dersom du fikk velge så ville du valgt han! Da ville jeg gått for det som ble sagt over; inviterer på vin og snakk litt med hva han om hva han tenker. Er det bare vennskapelig så får dere snakket sammen og avsluttet det 😊
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå