AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #1 Skrevet 21. november 2022 Det er advokater inni bildet til avtaler angående vår felles datter. Barnefar bor 2,5 time unna og reiser 2 uker i strekk til Sverige på sommeren. Datteren vår blir 3 år sommer 2023, og han vil ta henne med 2 uker i strekk til Sverige. Dette syns jeg er lenge! Noen som vet hva familievernkontoret anbefaler her? Han har forresten jenta vår annenhver helg til vanlig. Anonymkode: f30a7...ad5 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #2 Skrevet 21. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er advokater inni bildet til avtaler angående vår felles datter. Barnefar bor 2,5 time unna og reiser 2 uker i strekk til Sverige på sommeren. Datteren vår blir 3 år sommer 2023, og han vil ta henne med 2 uker i strekk til Sverige. Dette syns jeg er lenge! Noen som vet hva familievernkontoret anbefaler her? Han har forresten jenta vår annenhver helg til vanlig. Anonymkode: f30a7...ad5 Sommer 2024 skulle det stå* Anonymkode: f30a7...ad5
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #3 Skrevet 21. november 2022 Synes 2 uker er helt greit å dra på ferie når hun er 3 år. Anonymkode: 9941f...60f 35
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #4 Skrevet 21. november 2022 Selvfølgelig kan vel barnet dra på ferie med pappaen sin i 2 uker når det er 3 år? Anonymkode: 7cc75...294 32
Blått Skrevet 21. november 2022 #5 Skrevet 21. november 2022 (endret) Far hadde 2 uker på sommeren når han var 3 år. Er det ikke vanlig? Jeg syns det var helt greit. (Han hadde også påsken + noen andre ferier i tillegg til annenhver helg). Endret 21. november 2022 av Blått 8
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #6 Skrevet 21. november 2022 Lenge for deg eller for barnet? Hun kommer jo til å være med faren sin❤️ Anonymkode: 69bd3...d14 25 1 3
Blått Skrevet 21. november 2022 #7 Skrevet 21. november 2022 Just now, AnonymBruker said: Lenge for deg eller for barnet? Hun kommer jo til å være med faren sin❤️ Anonymkode: 69bd3...d14 Jeg tenker jo også at det er muligens der det ligger. Det er lenge for mammaen. 5
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #8 Skrevet 21. november 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Det er advokater inni bildet til avtaler angående vår felles datter. Barnefar bor 2,5 time unna og reiser 2 uker i strekk til Sverige på sommeren. Datteren vår blir 3 år sommer 2023, og han vil ta henne med 2 uker i strekk til Sverige. Dette syns jeg er lenge! Noen som vet hva familievernkontoret anbefaler her? Han har forresten jenta vår annenhver helg til vanlig. Anonymkode: f30a7...ad5 Det der går på mammahjertet og ikke på barnet. Som betyr at du får starte med å bli vant til slikt. Anonymkode: 19e91...fd5 9
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #9 Skrevet 21. november 2022 Er lenge for deg. La ungen din få noen opplevelser med faren også. Helt sykelig noen mødre skal holde igjen ungene sine fra faren sin. Det var jo ditt valg å få barn med denne mannen. Anonymkode: c1534...828 9 1
MollyJones Skrevet 21. november 2022 #10 Skrevet 21. november 2022 Så fint at du har en barnefar som vil være sammen med barnet sitt! La de bygge relasjon og minner ❤️ 21
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #11 Skrevet 21. november 2022 Skjønner at du tenker det er lenge, men det er helt vanlig å ha 3 uker sammenhengende sommerferie hos samværsforelder. Så 2 uker er ikke mye. Faren har jo jevnlig samvær med datteren og kommer vel til å ha det frem til sommeren 2024? Uansett, lenge til sommeren 2024, og mye kan skje frem til da. Plutselig ligger du strekk ut med brukket fot eller noe og er takknemlig for at pappaen kan gi barnet en aktiv ferie. Anonymkode: db445...de2 4
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #12 Skrevet 21. november 2022 Er du ikke trygg på at barnet har det fint sammen med far? Anonymkode: 70d00...859 1
AprilLudgate Skrevet 21. november 2022 #13 Skrevet 21. november 2022 Blått skrev (9 minutter siden): Jeg tenker jo også at det er muligens der det ligger. Det er lenge for mammaen. Det er jo lenge når man har annenhver helg bare? Ville vært mer naturlig å dele opp det året tenker nå jeg 🤷♀️ 2 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #14 Skrevet 21. november 2022 AprilLudgate skrev (Akkurat nå): Det er jo lenge når man har annenhver helg bare? Ville vært mer naturlig å dele opp det året tenker nå jeg 🤷♀️ Det er det jeg og tenker. 1+1 uke. Anonymkode: f30a7...ad5 3
Blått Skrevet 21. november 2022 #15 Skrevet 21. november 2022 1 minutt siden, AprilLudgate said: Det er jo lenge når man har annenhver helg bare? Ville vært mer naturlig å dele opp det året tenker nå jeg 🤷♀️ Nei, egentlig ikke. Det er viktig for barnet å bygge relasjon til far og hans familie også. Det er et nettverk som barnet har godt av. 9 3
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #16 Skrevet 21. november 2022 AprilLudgate skrev (6 minutter siden): Det er jo lenge når man har annenhver helg bare? Ville vært mer naturlig å dele opp det året tenker nå jeg 🤷♀️ Nei det er det vel ikke? Lenge for mødrene sikkert. De aller fleste jenter er pappa-jenter som har godt av å bygge en god og tett relasjon mrd faren sin. Jeg var selv hos pappa annenhver helg når jeg var liten, men om sommeren var jeg med pappa i 2-3 uker på ferier o.l. Jeg har alltid vært en pappa-jente, og til syvende og sist så var det pappa sin familie som var der for meg - bestemor og bestefar døde veldig tidlig. Anonymkode: d7803...91c 3 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #17 Skrevet 21. november 2022 Kan du ikke slå deg med? Anonymkode: e40fc...cdc
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #18 Skrevet 21. november 2022 100% enig med pappa. Ta en prat led ham i forkant og si at du veldig gjerne kommer end og henter datteren deres om han merker det blir for lenge. Ikke ring ham i tide og utide for å snakke med din datter, da fremprovoserer du et savn hos henne. La far få forsøke, men med enighet at går det ikke, så går det ikke. Ikke vis masse bekymring, da vil far «bevise» at det går og ikke ringe deg om han merker at det ikke går. Jeg ser ikke hvorfor din datter ikke skulle klart å være borte fra deg i to uker i strekk. Unn henne en ferie med faren sin! Alternativet er vel at hun går i barnehagen, for du har vel ikke ubegrenset med ferie du kan ta ut? Anonymkode: 61e71...e6f 2
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #19 Skrevet 21. november 2022 For en 3-åring er to uker uten å se det jeg antar er hovedomsorgsperson for lenge. De har ikke begrep om tid når de er så små. En langvarig adskillelse kan i verste fall gi traumer. Det blir som å gjennomgå en sorg ved dødsfall. Selvfølgelig går dette motsatt vei også - bør se far jevnlig når en er så liten. Anonymkode: 807c2...dbd 7
Drizzt Skrevet 21. november 2022 #20 Skrevet 21. november 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): For en 3-åring er to uker uten å se det jeg antar er hovedomsorgsperson for lenge. De har ikke begrep om tid når de er så små. En langvarig adskillelse kan i verste fall gi traumer. Det blir som å gjennomgå en sorg ved dødsfall. Selvfølgelig går dette motsatt vei også - bør se far jevnlig når en er så liten. Anonymkode: 807c2...dbd Her skal jo barnet være med sin far, ikke med en fremmed. Jeg antar at det blir jevnlige telefonsamtaler med mor også. 2 uker kjenner veldig lenge for mor, men er helt innenfor for en 3-åring. Det er ikke snakk om spedbarn som ammes. TS, bruk tiden fram til denne sommeren på at hun blir godt kjent med sin pappa, så kommer det til å gå helt fint 6 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå