Gå til innhold

Barnefar krever 2 uker sammenhengende +1 sommerferien 2024

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er advokater inni bildet til avtaler angående vår felles datter. Barnefar bor 2,5 time unna og reiser 2 uker i strekk til Sverige på sommeren. Datteren vår blir 3 år sommer 2023, og han vil ta henne med 2 uker i strekk til Sverige. Dette syns jeg er lenge! Noen som vet hva familievernkontoret anbefaler her? Han har forresten jenta vår annenhver helg til vanlig. 

Anonymkode: f30a7...ad5

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er advokater inni bildet til avtaler angående vår felles datter. Barnefar bor 2,5 time unna og reiser 2 uker i strekk til Sverige på sommeren. Datteren vår blir 3 år sommer 2023, og han vil ta henne med 2 uker i strekk til Sverige. Dette syns jeg er lenge! Noen som vet hva familievernkontoret anbefaler her? Han har forresten jenta vår annenhver helg til vanlig. 

Sommer 2024 skulle det stå*

Skrevet

Synes 2 uker er helt greit å dra på ferie når hun er 3 år.

Anonymkode: 9941f...60f

• Liker 35
Skrevet

Selvfølgelig kan vel barnet dra på ferie med pappaen sin i 2 uker når det er 3 år?

Anonymkode: 7cc75...294

• Liker 32
Skrevet (endret)

Far hadde 2 uker på sommeren når han var 3 år. Er det ikke vanlig? Jeg syns det var helt greit. (Han hadde også påsken + noen andre ferier i tillegg til annenhver helg). 

Endret av Blått
  • Liker 8
Skrevet

Lenge for deg eller for barnet? Hun kommer jo til å være med faren sin❤️

Anonymkode: 69bd3...d14

• Liker 25
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Lenge for deg eller for barnet? Hun kommer jo til å være med faren sin❤️

Anonymkode: 69bd3...d14

Jeg tenker jo også at det er muligens der det ligger. Det er lenge for mammaen. 

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Det der går på mammahjertet og ikke på barnet. Som betyr at du får starte med å bli vant til slikt. 

Anonymkode: 19e91...fd5

• Liker 9
Skrevet

Er lenge for deg. La ungen din få noen opplevelser med faren også. Helt sykelig noen mødre skal holde igjen ungene sine fra faren sin. Det var jo ditt valg å få barn med denne mannen. 

Anonymkode: c1534...828

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet

Så fint at du har en barnefar som vil være sammen med barnet sitt! 

La de bygge relasjon og minner ❤️ 

• Liker 21
Skrevet

Skjønner at du tenker det er lenge, men det er helt vanlig å ha 3 uker sammenhengende sommerferie hos samværsforelder. Så 2 uker er ikke mye. Faren har jo jevnlig samvær med datteren og kommer vel til å ha det frem til sommeren 2024?

Uansett, lenge til sommeren 2024, og mye kan skje frem til da. Plutselig ligger du strekk ut med brukket fot eller noe og er takknemlig for at pappaen kan gi barnet en aktiv ferie.

Anonymkode: db445...de2

• Liker 4
Skrevet

Er du ikke trygg på at barnet har det fint sammen med far?

Anonymkode: 70d00...859

• Liker 1
Skrevet
Blått skrev (9 minutter siden):

Jeg tenker jo også at det er muligens der det ligger. Det er lenge for mammaen. 

Det er jo lenge når man har annenhver helg bare?

Ville vært mer naturlig å dele opp det året tenker nå jeg 🤷‍♀️

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AprilLudgate skrev (Akkurat nå):

Det er det jeg og tenker. 1+1 uke. 

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AprilLudgate said:

Nei, egentlig ikke. Det er viktig for barnet å bygge relasjon til far og hans familie også. Det er et nettverk som barnet har godt av. 

• Liker 9
  • Nyttig 3
Skrevet
AprilLudgate skrev (6 minutter siden):

Nei det er det vel ikke? Lenge for mødrene sikkert. De aller fleste jenter er pappa-jenter som har godt av å bygge en god og tett relasjon mrd faren sin. Jeg var selv hos pappa annenhver helg når jeg var liten, men om sommeren var jeg med pappa i 2-3 uker på ferier o.l. Jeg har alltid vært en pappa-jente, og til syvende og sist så var det pappa sin familie som var der for meg - bestemor og bestefar døde veldig tidlig. 

Anonymkode: d7803...91c

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Kan du ikke slå deg med? 

Anonymkode: e40fc...cdc

Skrevet

100% enig med pappa. Ta en prat led ham i forkant og si at du veldig gjerne kommer end og henter datteren deres om han merker det blir for lenge. Ikke ring ham i tide og utide for å snakke med din datter, da fremprovoserer du et savn hos henne. La far få forsøke, men med enighet at går det ikke, så går det ikke. Ikke vis masse bekymring, da vil far «bevise» at det går og ikke ringe deg om han merker at det ikke går. Jeg ser ikke hvorfor din datter ikke skulle klart å være borte fra deg i to uker i strekk. Unn henne en ferie med faren sin! Alternativet er vel at hun går i barnehagen, for du har vel ikke ubegrenset med ferie du kan ta ut?

Anonymkode: 61e71...e6f

• Liker 2
Skrevet

For en 3-åring er to uker uten å se det jeg antar er hovedomsorgsperson for lenge.

De har ikke begrep om tid når de er så små. En langvarig adskillelse kan i verste fall gi traumer. Det blir som å gjennomgå en sorg ved dødsfall.

Selvfølgelig går dette motsatt vei også - bør se far jevnlig når en er så liten.

Anonymkode: 807c2...dbd

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

For en 3-åring er to uker uten å se det jeg antar er hovedomsorgsperson for lenge.

De har ikke begrep om tid når de er så små. En langvarig adskillelse kan i verste fall gi traumer. Det blir som å gjennomgå en sorg ved dødsfall.

Selvfølgelig går dette motsatt vei også - bør se far jevnlig når en er så liten.

Anonymkode: 807c2...dbd

Her skal jo barnet være med sin far, ikke med en fremmed.

Jeg antar at det blir jevnlige telefonsamtaler med mor også.

2 uker kjenner veldig lenge for mor, men er helt innenfor for en 3-åring. 

Det er ikke snakk om spedbarn som ammes.

TS, bruk tiden fram til denne sommeren på at hun blir godt kjent med sin pappa, så kommer det til å gå helt fint :)

• Liker 6
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...