Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Plutselig satt jeg der da, med positiv test i hånden og med mitt andre og minste barn på 8 mnd ved siden av meg. 
Har hele tiden sagt at jeg ikke ønsker flere barn. Føler ingenting over det som er i magen, og har vært i kontakt med sykehuset for abort. Er allerede i så sjukt dårlig form og har begynt med kvalme og oppkast. Akkurat kommet tilbake i jobb etter permisjon. Er jeg et dårlig menneske fordi jeg ikke ønsker barn nr. 3? Føler meg som verdens dummeste og verste menneske 😢

Anonymkode: 9f4f5...3e3

• Hjerte 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er ikke verdens verste eller dummeste menneske. Det er vel heller jeg, som tok abort på et foster jeg egentlig ville ha, men som lot meg presse, og prøver desperat å bli gravid ighen for kanskje bøte på den enorme psykiske smerten og skylden jeg føler pga. aborten.

Om du selv -100% selv - velger abort, er det til å leve med tror jeg. Gjør det som er best for deg, og som du kan leve med.

Anonymkode: 91a10...2b2

• Hjerte 4
Skrevet

Neida. En betydelig andel av aborter som utføres, gjøres på voksne kvinner som har fått de barna de vil ha. Du er ikke alene i å havne i denne situasjonen. 

Anonymkode: 5a793...150

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er bare bra at du faktisk ser at dette ikke går for deg fremfor å presse deg gjennom en graviditet til når du egentlig ikke vil. Du må sette deg selv og de to barna du har fra før først, å dette gjør deg IKKE til et dårlig menneske. Men hvorfor kan ikke mannen sterilisere seg så dere slipper flere sånne opplevelser? 

Anonymkode: 31c10...af2

• Liker 1
Skrevet

Synes du virker ganske fornuftig. Mange får barn uten å tenke.

Skrevet

Det er smart av deg å ikke få flere barn enn det du vil/kan ha. Men steriliser deg etter aborten, så slipper du samme situasjon igjen snart.

Anonymkode: be7e7...334

Skrevet

Nei, du er ikke et dårlig menneske! Men litt dum, håper du ikke trodde amming er prevensjon?😅 vet vel hvordan barn blir til når du har 2 fra før😂 mener ikke å være spydig men blir så overrassket over alle som er så sjokkerte når de får positiv test😅

Anonymkode: cd819...82b

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Du er ikke verdens verste eller dummeste menneske. Det er vel heller jeg, som tok abort på et foster jeg egentlig ville ha, men som lot meg presse, og prøver desperat å bli gravid ighen for kanskje bøte på den enorme psykiske smerten og skylden jeg føler pga. aborten.

Om du selv -100% selv - velger abort, er det til å leve med tror jeg. Gjør det som er best for deg, og som du kan leve med.

Anonymkode: 91a10...2b2

Prøver du å bli gravid igjen med samme personen som presset deg? Jeg vet godt hvordan det er å ha det vanskelig etter en abort. Jeg gjorde det pga press fra partner og egne helseproblemer. Likevel er det vanskelig å forsone seg med valget jeg tok. Det var ikke riktig tid for barn… jeg ser det, men likevel er det vondt å tenke på hvordan livet kunne vært. Det er en stor sorg. 

Endret av mo1234
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei, du er ikke et dårlig menneske! Men litt dum, håper du ikke trodde amming er prevensjon?😅 vet vel hvordan barn blir til når du har 2 fra før😂 mener ikke å være spydig men blir så overrassket over alle som er så sjokkerte når de får positiv test😅

Nå er ikke prevensjon 100 prosent sikkert. 

Hilsen en som har bærtur frem to barn med spiral. 

Anonymkode: bb0d9...daf

• Liker 2
Skrevet

De som snakker som deg har jo aldri opplevd at prevensjon svikter. Så å le av folk kan du egentlig bare gi deg med 

Anonymkode: 31c10...af2

• Liker 2
Skrevet

Har jeg skrevet det? Hva om jeg har gått på prevensjon og likevel blitt gravid? 

Skrevet

Nei du er ikke verdens verste menneske.

Verdens verste menneske torturerer, dreper barn og dyr uten mål og mening. Gjør du det? Nei. Tenkte meg det.

Vil du ikke ha barn akkurat nå, så er det helt riktig å terminere graviditeten og ta abort. 
Du skriver ingenting om du går på prevansjon eller ikke, men kanskje greit om du skal ha sex, at du tar en runde på dette?

Sånn, livet går videre. 

Anonymkode: 04c9f...f6f

Skrevet

Jøss. Jeg blir mer overrasket over voksne folk som ikke vet at prevensjon ikke alltid fungerer. Ble selv gravid mens jeg hakke spiral. Ikke engang noe jeg kunne gjort «feil» som feks glemme p-piller, gravid ble jeg likevel. 

Anonymkode: b64f1...819

• Liker 2
Skrevet

Ei veninne av meg gjekk på ppiller, og vart likevel uønska gravid 2 gongar på kort tid. Ho valgte å ta abort begge gongar. Ikkje alltid prevensjon faktisk fungera..

Ts, du er ikkje eit dårleg menneske om du vel abort ❤️ Eg vil sjølv ikkje ha fleire born etter min 2. som eg snart får ut, og hadde nok tenkt i same baner som deg om eg skulle blitt gravid igjen seinare! 

Skrevet

Takk for alle svar ❤️

Skrevet
RockyRose skrev (21 minutter siden):

Ei veninne av meg gjekk på ppiller, og vart likevel uønska gravid 2 gongar på kort tid. Ho valgte å ta abort begge gongar. Ikkje alltid prevensjon faktisk fungera..

Ts, du er ikkje eit dårleg menneske om du vel abort ❤️ Eg vil sjølv ikkje ha fleire born etter min 2. som eg snart får ut, og hadde nok tenkt i same baner som deg om eg skulle blitt gravid igjen seinare! 

Hvorfor ikke bare sterilisere deg? Altså, ta så mange aborter du vil, men det beste hadde vel å sterilisere?

Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Hvorfor ikke bare sterilisere deg? Altså, ta så mange aborter du vil, men det beste hadde vel å sterilisere?

Tenkjer du på veninna mi eller meg? Ho var 28 år når dette skjedde. Sjølv om ho ikkje ville ha barn med den dåverande kjæreste, så kan det hende ho vil endre meining? Eg har aldri tatt abort før.

Skrevet

Nei, ville bare ha to. Så har tatt to aborter. Den siste aborten med min nye samboer som ikke er mine barns far. Nekter å få flere barn orker ikke våre, mine og dine situasjon. Slurva nok med prevensjon men uansett mitt valg. Ta så mange aborter du vil.

Anonymkode: d7b3a...185

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Nei, ville bare ha to. Så har tatt to aborter. Den siste aborten med min nye samboer som ikke er mine barns far. Nekter å få flere barn orker ikke våre, mine og dine situasjon. Slurva nok med prevensjon men uansett mitt valg. Ta så mange aborter du vil.

Anonymkode: d7b3a...185

Hvorfor steriliserer du deg ikke? 

Anonymkode: 9ab92...ec4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...