Gå til innhold

Suveren oppskrift på scones anyone?

Anbefalte innlegg

Gjest lilletroll
Skrevet

En enkel, god oppskrift på scones som jeg ikke kan feile med anyone??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Scones (ca 12 stk)

350 g hvetemel

3 ts bakepulver

6 ss sukker

½ ts salt

100 g kaldt smør

1 ½ dl melk

1 egg

Bland sammen det tørre og smuldre inn smøret. Tilsett melk og egg. Rør deigen sammen. Kjevle ut deigen til en rund leiv ca 2 cm tykk. Stikk ut rundinger med et glass og legg på stekebrett. Stek på nederste rille ved 200 grader i 14-20 minutter.

• 4 måneder senere...
Skrevet
Scones (ca 12 stk)

350 g hvetemel

3 ts bakepulver

6 ss sukker

½ ts salt

100 g kaldt smør

1 ½ dl melk

1 egg

Bland sammen det tørre og smuldre inn smøret. Tilsett melk og egg. Rør deigen sammen. Kjevle ut deigen til en rund leiv ca 2 cm tykk. Stikk ut rundinger med et glass og legg på stekebrett. Stek på nederste rille ved 200 grader i 14-20 minutter.

Arkana, har du laget disse selv? Er ute etter en skikkelig god oppskrift.

Skrevet

Ja, det er en godt utprøvd oppskrift. Lager det rett som det er, spesielt til kveldsmat, veldig raskt å lage, så det passer fint. De smaker best den dagen de ble laget.

Skrevet
Ja, det er en godt utprøvd oppskrift. Lager det rett som det er, spesielt til kveldsmat, veldig raskt å lage, så det passer fint. De smaker best den dagen de ble laget.

Kan jeg f.eks putte noe syltetøy i?

Skrevet
Kan jeg f.eks putte noe syltetøy i?

Du tenker på inni scones'en før den stekes? Det kan du fint gjøre. Deigen er god å arbeide med så det er lett å brette deigen rundt fyllet.

Skrevet (endret)
Du tenker på inni scones'en før den stekes? Det kan du fint gjøre. Deigen er god å arbeide med så det er lett å brette deigen rundt fyllet.

Ja, da må jeg ha de litt høyere. Takk for oppskriften. :klem:

Endret av Lillesøster

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...