Gå til innhold

Wahlgrens verden - hva syns vi om den serien?

Hoppetaujenta

Anbefalte innlegg

7S5ATmywIClP1f87eiQqTeERvHR.jpg?w=828&q=

Jeg har fulgt dem lenge i den familien og selv om gamlemor og far er trivelige folk, så må jeg si at de irriterer meg nesten alle sammen. Ingen er nevenyttige og kan ikke en gang skifte en sikring/lampe i huset, de er uryddige, tenker ikke på andre først og kjører sitt eget løp i alle retninger for de selv er de viktigste personene i livet sitt. De fortjener kun det aller beste som kan kjøpes for penger. Tar mengder av selfier mens man soler seg i glansen av seg selv. 

De delegerer alt som en vanligvis skal gjøre selv i sitt eget liv til andre, som betales for å gjøre jobben. De kan ikke en gang vaske sitt eget tøy på normalt vis; det må på renseri (B.) eller de krymper og misfarger det selv (P.). Det må ansettes vakker "personlig assistent" som tar seg av alt i kulissene (B.). De tjener fett på overfladisk tull og tøys, kjøper feriebolig i spania så de kan flykte fra virkeligheten (huff ja, den er nok tung kan jeg tenke meg) hjemme i sverige....og så blir de så slitne av å ha ferie at de må rett på spa når de kommer hjem. Så må de kjøpe, kjøpe, kjøpe nye ting og de har mere enn nok fra før av, men de vil ha mye mere, for de kjeder seg. Så var det tid for nye selfier. Enda en større feriebolig med smijernsport og basseng er kjøpt i spania. ...større...Større...STØRRE...

Bianca ville ha dyr bolig på første forsøket og oppgraderer hver gang. Hun kjøpte så enda en ny leilighet (med kjempefancy adresse og veldig dyr) som var fullstendig nyoppusset og kjøkkenet var strøkent og hun ville ha det. Fordi! ...så kom pappas nye kone og så leiligheten (interiørfikser av yrke så klart) og Bianca ble ledet og overtalt til å rive ut hele det nye glam og glitter-kjøkkenet, for det var ikke bra nok. Inn med noe enda større og finere og dyrere. Fire meter høyt og skap helt opp til taket. Jeg forstår det ikke. Hun lager ikke mye mat hjemme og spiser alltid på fancy restauranter (og husker alltid å ta bilder av alt til instaen sin, for det er veldig viktig), så hva er poenget med all pengebruken? 

Alle i familien samles og spiser på de dyreste restaurantene. Alle drikker fest og hverdagssjampis hele tiden (uansett anledning) og det blir en jo sliten av og da må det shoppes igjen for å koble av. Benjamin er kun opptatt av sin karriere, personlig trener, selfies og å lage fremtidige hitlåter. På besøk hos mamma, ligger han ofte på sofaen og sover. Hjelper ikke til med noe, unntatt når det skal lages pastamiddag og da skal det lages på hans vis for han er sjefen og kan dette. Det er mulig at han er god til det...men det er ofte en irritert og kranglete tone når mat skal lages, spesielt om en eldre bror har kommet hjem og de skal lage ting sammen. Høyrøstet!!! Når maten omsider er klar så kaster de i seg maten som ulver og spiser og spiser og...det henger jo ikke så godt sammen med deres strømlinjeformede, vakre ytre...så kanskje er det flere enn B. har spisetrøbbel i familien, men later som at alt er helt ok til de er ute av kameralinsa... Jeg blir stresset av å se på dem og jeg fortsetter dessverre å følge dem, fordi jeg har gjort det så lenge. 

Pernilla fikk det for seg at hun skulle ha nytt hus. Ungene har flyttet ut og har sine egne steder, men hun skal oppgradere og bygge en diger bolig full av smårutete kjempeglassvinduer i alle retninger. Det er litt typisk henne; hun så seg ut en kuppert, litt utilgjengelig tomt, skviset innimellom alle andre gamle husene som allerede lå der og der skulle hun bygge sitt palass. Hun gir blaffen i at det ikke passer inn i stilen i området og heller ikke at alle må se rett inn i alle hennes rom fra alle vinkler. Hun tar privatlivet fra folk og setter full lyskaster på seg selv, sitt luksuriøse liv og sitt nye hus. Nok en gang; jeg syns at hun ikke har gangsyn i det hele tatt. Alt handler om hva hun vil ha. Når hun kjeder seg må det skje noe og da skal det gjerne koste alle pengene i banken. Hun bryr seg ikke stort om det, for hun bruker opp pengene som hun vil og økonomiavdelingen hennes fikser sånne bagateller i kjølvannet etter henne.

Hun er en voksen dame og har vært det lenge, men fniser og ler av alt, knekker sammen og ligger på gulvet og ler, for alt er SÅ morsomt og hvis hun vil så småsovner hun bare på gulvet, så kan andre pakke ned livet i det grønne huset når hun egentlig holder på å skal gjøre en innsats for å pakke ned og flytte ut. Kan ikke klare å samle seg og gjøre noe som det skal gjøres. Må leie inn ung jente-pakkehjelp, som virker ryddig nok, men Pernilla er ubrukelig til det meste av det som må til når en skal flytte. Syt og klag. Sjekke alle poser, skuffer og skal beholde det meste (enda det i forrige øyeblikk skulle kastes) og så glemmer hun at hun egentlig skulle rydde og kaste og forsvinner i andre retninger og surrer der. 

Hvordan går det an å bli så veldig selvsentrert? Jeg kunne aldri hatt henne som venn, for vi er stikk motsatt av natur. Hennes nye kjæreste "Crille" er en rolig og sindig fyr som har jording, bor enkelt ute i skogen, planlegger og får ting unna. Han kan dessverre ikke jobbe stort med henne i flytteprosessen for hun får panikk og går i frø på fast basis. Han er rolig og holder stø kurs. At han holder ut forstår jeg ikke, men det er en annen sak. Noen andre som har gjort seg noen tanker om henne og familieserien? Her er et fremdriftsbilde av "Dynastiet"-kåken hennes midt i et vanlig svensk boområde. 
sdlgskwcg1h8oc-nh-8659373.jpg?imageId=86

P.s. nei, jeg er ikke misunnelig. Jeg er allergisk mot folk som tar så enormt mye plass uten å tenke på andre rundt seg før de gjør sine krumspring. 

Endret av Hoppetaujenta
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

... men hvorfor ser du på? 

Jeg hører på podcasten til Pernilla, og er enig i at hun fremstår som veldig heldig (og kanskje litt blasert). Men samtidig jobber hun også veldig hardt, og virker veldig takknemlig og snill, synes jeg. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes serien er hysterisk morsom. For meg er det en komedie, ingen kan skifte en lyspære engang 🤣🤣🤣. Samtidig, Pernilla selv legger ikke skjul på at hun har mangler, at der er ting hun ikke kan. Dette er damen som byr på seg selv, på godt og vondt. Hun tar ikke seg selv høytidelig. Rotete, uten kontroll, jobber masse, hærlig menneske 😅😅😅

• Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gnå skrev (4 timer siden):

... men hvorfor ser du på? 

Jeg hører på podcasten til Pernilla, og er enig i at hun fremstår som veldig heldig (og kanskje litt blasert). Men samtidig jobber hun også veldig hardt, og virker veldig takknemlig og snill, synes jeg. 

Jeg må, fordi jeg har fulgt med så langt og må se hvordan ting går. Litt kinkig situasjon det der. 

Mumriksen skrev (2 timer siden):

Ikke sett serien ennå, men hva jobber de med egentlig? 🤔

I underholdningsbransjen. Hun synger gamle slagere fra sine yngre velmaktsdager, har mange trofaste fans ennå og opptrer med "show" i sverige. Bianca selger kosmetikk. Har vært med i div. tv-underholdning og har nå sitt eget prateshow med gjester. Hun gaper over veldig mye med stor tro på seg selv og jeg ser vel heller noe ala å kopiere andre og koke popularitetssuppe på en halv spiker. Benjamin er låtlager og sanger/danser. Bl.a. i melodi grand prix....som jeg kaller det fremdeles. https://www.seher.no/kjendis/det-odela-familien-var/71726970 
En av danserne i bakgrunnen under her ble far til hennes barn. Emilio Ingrosso. Litt info må til. :) 

Helene skrev (2 timer siden):

Synes serien er hysterisk morsom. For meg er det en komedie, ingen kan skifte en lyspære engang 🤣🤣🤣. Samtidig, Pernilla selv legger ikke skjul på at hun har mangler, at der er ting hun ikke kan. Dette er damen som byr på seg selv, på godt og vondt. Hun tar ikke seg selv høytidelig. Rotete, uten kontroll, jobber masse, hærlig menneske 😅😅😅

Det er en veldig kontrast til at man som menneske blir opplært til at man bør lære seg å være selvhjulpen i livet, i høflighet sette andre før seg selv og ta livet litt på alvor innimellom. Hun blåser i alt og jeg tror ikke hun dveler ved noe annet enn det hun har lyst til. Er så vant til å være midtpunktet i kjendissverige at hun blåser i hva folk syns og gjør hva hun vil...på godt og ikke fullt så godt. Hun gir nokså blaffen og alikevel kan hun få alt hun vil?!? Jeg har aldri truffet et menneske med den innstillingen i det virkelige liv og ser det kanskje som et lite titteskap inn i en veldig annerledes livsstil, selvopptatthet,  forbruk og alt jeg selv ikke praktiserer i eget liv. Jeg blir en kikker på folks ytre og indre liv, der de ikke bryr seg om de selger alt i privatlivet sitt...ungene og foreldrene og...alt selger. Jeg grøsser i min helt motsatte livsførsel. :ninja:  

• Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synst serien er ok underholding :)

men jeg har stusset mange ganger på hvor egoistisk Pernilla er. Hun «klarer» ingenting alene, så alle rundt må ordne opp. Oppfører seg også som en 14år gammel jente..       

Bianca er vel et bevis på at uansett hvor rik eller vakker man er så er man ikke lykkelig..

ganske trist, synst det er rart at hun som har råd til den beste behandlingen, ikke prøver å bli frisk fra spiseforstyrrelser..                          Og hvor mange ganger skal det være av/på med Philip ? Evig kaos 🙈
Den dagen han går videre og venter barn med noen andre, kommet til å knuse henne.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er jo litt gøy å få et innblikk i livet deres, men må innrømme at de fremstår som litt vel umodne hele gjengen. Svært naive på en måte, og de ender jo opp med å betale for å ha venner (personlig assistent…). Skjønner at både Bianca og Pernilla gjør det godt økonomisk og har råd til en såpass eksklusiv livsstil, men hvor får Emilo og Åsa pengene fra? De har et par restauranter samtidig som de konstant er på flotte hotell rundtomkring når de reiser mellom Mallorca og Stockholm. Og hva i alle dager har Emilio i den vesken som han alltid bærer på??😆

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som "store stjerner" har de påvirkningskraft med tyngde og om de vil; tenk så mye bra de kunne ha frontet ved å gjøre gode gjerninger for folk som trenger det, istedenfor å kjøpe, kjøpe, kjøpe alt dr*ttet som de omgir seg med og kaller det "luksus". De kunne også ha gitt bort beløp hist og pist og hjulpet folk og ideelle organisasjoner, kun fordi de har råd til det og hadde ikke trengt å si noe om det i pressen. Hvis de hadde et godt hjerte som faktisk brydde seg om medmennesker og verden slik den er... Jeg syns de virker veldig, veldig selvopptatte, uten særlig kontakt med hverdagssvenskene som trofast støtter opp om dem, kjøper det blinget  de selger og får posere med dem i en selfie for livet og gir dem det økonomiske livet de selv syns de fortjener...

Det finnes så mange som dem og de finnes over alt. :( 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett ferdig denne sesongen og stusser på mer ting 😂

kjæresten til Pernilla har tatovert dagen de sa «elsker deg» til hverandre før de feiret et år som kjærester! Wtf 😳

Elsker utrykkene til assistenten hun leide inn til å tømme huset 😂 kroppsspråket viser hva hun tenker. Hva vi alle tenker 😅

Pernilla blir lei og sur på alle rundt som hjelper henne å pakke/sortere. Hun oppfører seg som 5 åring som må rydde rommet. Hun blir distrahert av ting hun finner og bruker tid på å mimre isteden for å hjelpe til. 
Håper assistenten fikk godt betalt 🙈 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

...og superhuset til Pernilla, oppe på fjellknatten mellom vanlige hus, er inntatt og de feirer storfamiliejul,
knipser mengder av selfies og velter seg i glamorøse gaver som de nok ikke trenger noen av dem. 
Mye vil ha mere og så vil de ha enda mere. Folk med ekstra storhetstanker om seg og sitt er ofte sånn.

...og fullstendig uten gardiner i noe vindu (såvidt jeg kan se på bildene), så må naboene delta på alt sammen
enten de vil eller ikke. Glad for at det ikke er meg som er nær nabo i innsynsavstand. 
bild-fran-Heidi-3-1440x654.jpg
        P.s. dette er datategning og gjengir ikke nabolaget som det faktisk finnes rundt huset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sunfl0wer
Hoppetaujenta skrev (5 timer siden):

...og superhuset til Pernilla, oppe på fjellknatten mellom vanlige hus, er inntatt og de feirer storfamiliejul,
knipser mengder av selfies og velter seg i glamorøse gaver som de nok ikke trenger noen av dem. 
Mye vil ha mere og så vil de ha enda mere. Folk med ekstra storhetstanker om seg og sitt er ofte sånn.

...og fullstendig uten gardiner i noe vindu (såvidt jeg kan se på bildene), så må naboene delta på alt sammen
enten de vil eller ikke. Glad for at det ikke er meg som er nær nabo i innsynsavstand. 
bild-fran-Heidi-3-1440x654.jpg
        P.s. dette er datategning og gjengir ikke nabolaget som det faktisk finnes rundt huset.

Hun har jobbet hardt i mange år for å kunne ha ett så stort og flott hus. Velfortjent💪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...