Gå til innhold

Hvilke politiske saker er viktigst for deg nå?

Anbefalte innlegg

Gjest plusskatten
Skrevet

Min prioriterte liste over topp 10.

1. Miljøvern

2. Rettigheter for LGBTQ+

3. Raus flyktning- og innvandringspolitikk.

4. Økologisk mat

5. Økte skatter for rike

6. Norge ut av Nato

7. Øke u-hjelpen.

8. Subsidierte boliger

9. Fjerne parkeringsplasser i byene / flere sykkelveier.

10. Fjerne karakterer fra skolen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen, fordi det er ikke vår sak.

• Hjerte 1
Skrevet

Vi står i fare for å gå inn i 3 verdenskrig, så er det folk som vil ut av NATO.... 🤦‍♀️ Hvor naiv går det an å bli?

• Liker 3
  • Hjerte 1
Gjest plusskatten
Skrevet
Punhunter skrev (Akkurat nå):

Vi står i fare for å gå inn i 3 verdenskrig, så er det folk som vil ut av NATO.... 🤦‍♀️ Hvor naiv går det an å bli?

Husk årevis med angrepskriger. En nordisk forsvarsallianser er tingen.

Gjest vilkåret
Skrevet

1. Unngå at Norge kjøres i grøfta

2. Bedre liv for alle som bor i Norge

3. Bedre kontroll innad politiske styre der mulighet for korrupsjon og egeninteresser er vanskelig få til

4. Resten tar vi når vi får et minimum av et anstendig land

Skrevet

En bedre fordeling av godene og fokus på å få ned forskjellene i samfunnet, samt miljøvern er nok det jeg synes er viktigst.
Fjerne karakterer er nok en utopi, men at karakterer ikke skal komme før senere ut i skolegangen, det kan jeg stille meg bak.
Dette med LGBTQ+ skjønner jeg lite av, Norge må jo være det beste landet i verden å være homofil, lesbisk osv i. Når det kommer til Transkjønn, så snakker vi om en forsvinnende liten gruppe og la oss være ærlig om at dette er "trendy" og at det er et visst element av mentale problemer ute å går i dette miljøet.. Her synes jeg vi skal ha en veldig restriktiv linje, det er ikke som antall transkjønnete har økt plutselig, men nye muligheter innen hormoner og kirurgi har gjort ting mye enklere. Studier på dette som et fenomen er fortsatt aktive og jeg tror vi skal ta det veeeldig rolig, da endringene i stor grad er permanente..

Skrevet
plusskatten skrev (6 minutter siden):

Husk årevis med angrepskriger. En nordisk forsvarsallianser er tingen.

Sverige og Finland går inn i NATO med god grunn. 

• Nyttig 2
Skrevet
plusskatten skrev (2 timer siden):

8. Subsidierte boliger

Dette kun for boliger for utviklingshemmede og tilrettelagte boliger for funksjonshemmede som er kognitivt friske, men hindret fysisk fra å leve et A4 liv. 

vilkåret skrev (2 timer siden):

1. Unngå at Norge kjøres i grøfta

2. Bedre liv for alle som bor i Norge

3. Bedre kontroll innad politiske styre der mulighet for korrupsjon og egeninteresser er vanskelig få til

4. Resten tar vi når vi får et minimum av et anstendig land

Nå nærmer vi oss. Norge er nærmere u-land enn aldri før.

Vi må bytte regjering snarest med en regjering som faktisk tenker på folk og næringsliv og med ledere som ikke er bare opptatte av neste toppstilling i en internasjonal organisasjon. Det må være kompetente og engasjerte ledere med lederegenskaper. Nå har vi en regjering uten mål og formål, hvor alle løper sin egen retning og ingen styrer landet på en trygg måte. Dette er nok politisk sak nr.1 for min del. Før vi har en slik regjering på plass, fortsetter Norge å kjøres i grøfta.

Ellers fastpris på strøm 50 øre for alle, private husholdninger og næringsliv, hvor staten tar resten av kostnaden ved å dele fra fantasioverskuddet med oss,

kutte ulønnsom innvandring maksimalt, ''rydde opp'' i innvandrermiljøer med høy kriminalitet hvor folk enten blir lovlydige integrerte borgere som bidrar med jobb og skatt og ikke hindrer egne barns integrering, eller reiser hjem med enveisbillett

fjerne dagligvaremafiaen og få reell og ikke imaginær konkurranse på plass med flere kjeder, mer variasjon i matproduktene og generelt lavere priser (som kommer som følge av reell konkurranse)

fjerne avgiftene på drivstoff, så folk har råd til å kjøre bil til og fra jobb, hente i barnehage, osv

senke skattene

Jeg setter ikke tall foran fordi alt jeg har listet er like viktig og må gjøres noe med samtidig. Men sak nr.1 øverst består som viktigst fordi resten skjer ikke før denne regjeringen går av.

• Nyttig 1
Skrevet

1. Målsak. 

2. Eit levande bygde-Noreg.

3. At Noreg skal føra ein sjølvstendig politikk som er til bate for innbyggjarane. 

4. Det skal løna seg å vera bonde i Noreg.

5. Fremjing av geita og tradisjonelt kosthald i skulen.

6. Eit helsestell som arbeider førebyggjande. 

Osb. 

Skrevet

Akkurat idag er den viktigste saken at en får stoppet Iran og Tyrkias brutale angrep mot det kurdiske folket, her biji

• Hjerte 1
Skrevet

Ingen av dine saker fordi det ville være katastrofalt for Norge.  

Min viktigste sak er å bli kvitt dagens regjering så fort som mulig.

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Topsi skrev (21 timer siden):

Akkurat idag er den viktigste saken at en får stoppet Iran og Tyrkias brutale angrep mot det kurdiske folket, her biji

Den støtter jeg 100%!

• Hjerte 1
Skrevet
plusskatten skrev (På 21.11.2022 den 12.04):

1. Miljøvern

4. Økologisk mat

5. Økte skatter for rike

6. Norge ut av Nato

7. Øke u-hjelpen.

8. Subsidierte boliger

Klimakampen kommer ikke på topp 10?

• Liker 1
Skrevet
Stina234 skrev (3 timer siden):

Ingen av dine saker fordi det ville være katastrofalt for Norge.  

Min viktigste sak er å bli kvitt dagens regjering så fort som mulig.

Er det en sak? Er ikke det en begivenhet?

Skrevet
plusskatten skrev (På 21.11.2022 den 12.04):

1. Miljøvern

4. Økologisk mat

5. Økte skatter for rike

6. Norge ut av Nato

7. Øke u-hjelpen.

8. Subsidierte boliger

Du vil ødelegge dette samfunnet så fort som mulig altså?

Skrevet

Er uenig i at politiske saker skal prioriteres.  Tvert i mot, de må arbeides med samtidig.  Det er jo derfor vi har delt inn politiske målområder i egne departementer og med egne ministre og statsråder.   

Miljøvern er kjempeviktig.  Her må det arbeides både lokalt og internasjonalt.  Nasjonal sikkerhet og beredskap er viktig.  Vi må ha løsninger om tilgangen på mat/strøm/vann/medisiner/it osv. stoppes. 
Samtidig haster det å utjevne de økonomiske forskjellene i Norge.  Barnefattigdommen er økende,  Jeg er for en leksefri skole fordi barn skal ha et mest mulig likt utgangspunkt.  De som tjener mest må betale mer for at vi skal få det til. 

For meg er disse tre sakene de aller viktigste akkurat nå.  I tillegg kommer å få kontroll med inflasjonen.    Dagens regjering har et dilemma som regjeringen Solheim ikke hadde, nemlig at de ikke kan øke bruken av oljepengene våre.   For å få bukt på inflasjonen, må de holde tilbake.  Hvis ikke, stiger både renter og priser ytterligere.  Løsningen er at de rikeste må betale mer skatt.  Vi må ha mer skattepenger inn for å løse våre sosiale problemer.   

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...