AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #1 Skrevet 21. november 2022 Flere som har observert det? Anonymkode: 337f5...73b
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #2 Skrevet 21. november 2022 Og mange med barn har hund. Rett og slett ganske mange nordmenn har faktisk hund. Anonymkode: 274ff...62d 23
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #3 Skrevet 21. november 2022 Mange med barn har hund de også🤔 Lurer på hvorfor, altså.. Kan det kanskje være fordi hund er et populært kjæledyr? Anonymkode: aef1e...157 3
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #4 Skrevet 21. november 2022 Motsatt, opplever jeg. Barnefamiliene som uansett er bundet til huset store deler av tiden har kjæledyr. De barnløse er gjerne mer aktive utenfor huset, mer på reise, og kan derfor ikke binde seg på den måten. Anonymkode: ac05a...409 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #5 Skrevet 21. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Og mange med barn har hund. Rett og slett ganske mange nordmenn har faktisk hund. Anonymkode: 274ff...62d Jeg kjenner faktisk flere barnløse med hund enn barnefamilier med hund. Synes det er et rart fenomen, særlig med tanke på at de bruker frihet som begrunnelse for barnløshet. Anonymkode: 337f5...73b
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #6 Skrevet 21. november 2022 De barnløse skaffer seg hund passert 30 år. De forblir som regel barnløse. Anonymkode: 8abd6...4bc
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #7 Skrevet 21. november 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg kjenner faktisk flere barnløse med hund enn barnefamilier med hund. Synes det er et rart fenomen, særlig med tanke på at de bruker frihet som begrunnelse for barnløshet. Anonymkode: 337f5...73b Så godt det må være å klare å finne enda en måte å rakke ned på barnløse på! Anonymkode: e1b02...071 3
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #8 Skrevet 21. november 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg kjenner faktisk flere barnløse med hund enn barnefamilier med hund. Synes det er et rart fenomen, særlig med tanke på at de bruker frihet som begrunnelse for barnløshet. Anonymkode: 337f5...73b Okei. Har du fullstendig oversikt over hvorfor folk er barnløse altså? Hvorvidt det er selvvalgt eller hvorvidt de faktisk ikke kunne få barn? Anonymkode: 274ff...62d
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #9 Skrevet 21. november 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg kjenner faktisk flere barnløse med hund enn barnefamilier med hund. Synes det er et rart fenomen, særlig med tanke på at de bruker frihet som begrunnelse for barnløshet. Anonymkode: 337f5...73b Du har mer frihet med hund enn med barn, håper du er klar over det? Anonymkode: 9665e...547 9
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #10 Skrevet 21. november 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du har mer frihet med hund enn med barn, håper du er klar over det? Anonymkode: 9665e...547 Man kan ikke bare sette ungene på kennel😆 Selv om det frister iblant. Anonymkode: 274ff...62d 3
pia mater Skrevet 21. november 2022 #11 Skrevet 21. november 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg kjenner faktisk flere barnløse med hund enn barnefamilier med hund. Synes det er et rart fenomen, særlig med tanke på at de bruker frihet som begrunnelse for barnløshet. Anonymkode: 337f5...73b Men igjen så krever hunder ganske mye. Å ha to små unger, hus, stå i full jobb OG ha en hund som krever sitt, det er mye.
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #12 Skrevet 21. november 2022 Føles det godt å rakke ned på barnløse, og få fram din forakt? Er mange som ikke liker barn, men foretrekker hunder/katter/høner/alpakkaer eller hva det skulle være. Har det noe å si? Er du sånn som mener at elle barnløse skal skytes? Virker som det er et innlegg som maner opp til både hat og hån her. Anonymkode: cff46...2da 4
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #13 Skrevet 21. november 2022 Mange barnløse har hund. Mange med barn har hund. Mange som har voksne, utflyttede barn, har hund. Hva er poenget ditt...? Jeg har hatt hund. Før jeg fikk barn. Så fikk jeg barn. Og da hunden døde, skaffet vi oss ikke ny. Når ungene er større, og alt er mindre hektisk, skaffer vi oss kanskje hund igjen - men absolutt ikke midt i småbarnshelvete, med en million ting å gjøre allerede. Foreldrene mine skaffet se hund da vi var små - og skaffet seg ikke en ny før vi var flyttet hjemmefra. Anonymkode: 4963e...12f 3
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #14 Skrevet 21. november 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Så godt det må være å klare å finne enda en måte å rakke ned på barnløse på! Anonymkode: e1b02...071 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Okei. Har du fullstendig oversikt over hvorfor folk er barnløse altså? Hvorvidt det er selvvalgt eller hvorvidt de faktisk ikke kunne få barn? Anonymkode: 274ff...62d AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Du har mer frihet med hund enn med barn, håper du er klar over det? Anonymkode: 9665e...547 Jøss, for noen svar! Poenget med å drøfte mine observasjoner var for å se om jeg var helt på jordet eller om det var noe i dette. Har lurt på dette en stund. Jeg knytter dette til frihetsbegrepet av ren nysgjerrighet, ikke fordi jeg har behov for å hetse noen. Det er mye jobb med både barn og hund, men man mister frihet dersom man ikke har tilgang på dyrepass så ofte man vil. Barnet kan man ha med seg nesten hvor som helst. Men som sagt, mulig jeg er helt på jordet nå 🤣 Anonymkode: 337f5...73b
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #15 Skrevet 21. november 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Føles det godt å rakke ned på barnløse, og få fram din forakt? Er mange som ikke liker barn, men foretrekker hunder/katter/høner/alpakkaer eller hva det skulle være. Har det noe å si? Er du sånn som mener at elle barnløse skal skytes? Virker som det er et innlegg som maner opp til både hat og hån her. Anonymkode: cff46...2da Enda en som ble såret og krenket her. Oioioi, hva har jeg gjort. Best at tråden blir stengt først som sist, for dette ble for hard kost for enkelte. "Lusker meg vekk fra forumet med halen mellom beina". Anonymkode: 337f5...73b
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #16 Skrevet 21. november 2022 Ja, og mange kvinner får hund før de får barn, slik at kjæresten blir "vant" til å være "pappa" eller "familie" som disse damene kaller det. Anonymkode: f6a66...b7a
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #17 Skrevet 21. november 2022 Tror flere har katter, mye mindre ansvar. Bare gir de vann og mat og slipper de ut for å gå på do. En hund er mye mer ansvar. Late folk har mer katter. Anonymkode: 566ea...ffc 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #18 Skrevet 21. november 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jøss, for noen svar! Poenget med å drøfte mine observasjoner var for å se om jeg var helt på jordet eller om det var noe i dette. Har lurt på dette en stund. Jeg knytter dette til frihetsbegrepet av ren nysgjerrighet, ikke fordi jeg har behov for å hetse noen. Det er mye jobb med både barn og hund, men man mister frihet dersom man ikke har tilgang på dyrepass så ofte man vil. Barnet kan man ha med seg nesten hvor som helst. Men som sagt, mulig jeg er helt på jordet nå 🤣 Anonymkode: 337f5...73b Bare synes du virker ufølsom og korttenkt. Håper ikke du prater høyt om dette i omgangskretsen din. Tror du det er hyggelig å være ufrivillig barnløs og så få graving i hvorfor de har hund og blabla. Anonymkode: 274ff...62d
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #19 Skrevet 21. november 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jøss, for noen svar! Poenget med å drøfte mine observasjoner var for å se om jeg var helt på jordet eller om det var noe i dette. Har lurt på dette en stund. Jeg knytter dette til frihetsbegrepet av ren nysgjerrighet, ikke fordi jeg har behov for å hetse noen. Det er mye jobb med både barn og hund, men man mister frihet dersom man ikke har tilgang på dyrepass så ofte man vil. Barnet kan man ha med seg nesten hvor som helst. Men som sagt, mulig jeg er helt på jordet nå 🤣 Anonymkode: 337f5...73b Hunder klarer seg hjemme alene, i motsetning til en baby eller små barn. Hvis jeg skal på middag eller ut på byen en lørdag så kan hunden være hjemme, men barnet må ha pass. Mange har jo også familie som passer hunden med glede i en uke hvis man skal på ferie, men det er ikke like kult å reise bort en uke fra 1-åringen. Hunden krever jo heller ikke all verden i hverdagen. Mat, vann og tur, ellers er han svært glad i å bare ligge på sofaen. Barnet mitt krever mye mer enn det. Hunder krever selvsagt mye de også, men ikke det samme som barn. Ikke hver dag hvert fall. Har ingen problemer med å forstå at noen som ikke ønsker barn pga manglende frihet finner tid til hund. Anonymkode: 962e2...74a 4
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #20 Skrevet 21. november 2022 Kjøpte hund før vi fikk barn. Hadde hunden når vi hadde barn også. Skjønte ikke helt hva du skal frem til? Anonymkode: e20c9...02d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå