AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #1 Skrevet 21. november 2022 Jeg jobber i staten, og har refusjon. Termin er i slutten av februar, og vi har jo et stort problem, da vi ikke har rett på barnehageplass før høsten 2024. Vi må kanskje ta MYE ulønnet permisjon. Men kan jeg ta opphold i permisjonen for eksempel fra skjærtorsdag til 2. påskedag, for å strekke ut permisjonen lengst mulig? Vi har jo stengt da, og jeg går ikke på jobb. Samtidig bruker jeg ikke dyrebar permisjon. Eller er dette dårlig gjort? Anonymkode: 62232...7a1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #2 Skrevet 21. november 2022 Det er helt avhengig av at arbeidsgiver godtar den løsningen, i utgangspunktet får man ikke fratrekk pga helligdag og helg og det står ganske godt forklart på nav sine sider. Du er altså avhengig va at arbeidsgiver er villig til å gå med på ordningen, så du må snakke med HR/leder. Anonymkode: 3200e...0c0
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #3 Skrevet 21. november 2022 Tidligere så kunne man ikke gjøre dette fordi permisjonen hos nav løper påmelde dager. Men etter endringen den 1.10.21 hvor det nå er lettere å stoppe og starte perm, så legger ikke lenger nav seg bort i det. Det er i allefall min erfaring, jeg har nettopp gått ut i permisjon. Har flere opphold på 1 til 3 uker gjennom permisjonen hvor jeg legger inn feriedager og ulønnet perm for å trekke ut tiden. Så lenge det er i orden for arbeidsgiver, så går det fint. Med denne fremgangsmåten så unngår jeg også å ha for lange strekk med ulønnet perm slik at jeg ikke faller ut av opptjeningene hos nav. Anonymkode: 6224a...d44 1 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #4 Skrevet 21. november 2022 Ikke påmeldte dager, det var autocorrect. Bevegelige helligdager. Anonymkode: 6224a...d44
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #5 Skrevet 21. november 2022 Men selv om man kan pause permisjonen disse dagene så får man jo da ikke noe lønn de dagene. Vil ikke tro at jobben betaler ut lønn for at du "jobber" på røde dager (selv om man vanligvis får lønn også for disse dagene når man jobber fullt). Men det kan jo være en måte å få permisjonen til å vare litt lenger uten at man må søke om ulønnet permisjon for x dager. Anonymkode: e37f3...d58
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #6 Skrevet 21. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men selv om man kan pause permisjonen disse dagene så får man jo da ikke noe lønn de dagene. Vil ikke tro at jobben betaler ut lønn for at du "jobber" på røde dager (selv om man vanligvis får lønn også for disse dagene når man jobber fullt). Men det kan jo være en måte å få permisjonen til å vare litt lenger uten at man må søke om ulønnet permisjon for x dager. Anonymkode: e37f3...d58 Jeg får lønn fra jobben. Stopper permisjonen i to uker og kjører feriedager (betalt) på de dagene som det er arbeidstid. Så får jeg betalt to uker fra jobb, men bruker eksempelvis bare 7 feriedager og ikke 10 som jeg ville brukt om der var permisjonsdager. Anonymkode: 6224a...d44
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå