Gå til innhold

Du som har lav inntekt og barn, hvor dyrt bor du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil gjerne vite ca inntekt og utgifter til bolig. Samt hva som er inkludert i utgiftene til boligen. Eller evnt bare hvor mye du sitter igjen med etter bolig er betalt, evnt bolig og strøm. For neste spm er hvor høy månedlig strømregning dere har hatt det siste året? 

Jeg har uføretrygd og skal antakelig flytte fra samboeren. Jeg er Så usikker på hvor dyr bolig jeg kan gå for. Jeg får ca 22000 kr I måneden. Med to ungdommer må jo boligen være av litt størrelse, og da blir det fort 11-13500 kr uten noe inkludert her i de nærmeste byene 😬 

Hjelp meg med å fortelle hvordan dere har det 😊

Anonymkode: a17e6...835

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med uføretrygd får du barnetillegg og en ekstra barnetrygd. 

Søk om Husbanken asap.

Jeg bruker 9000 på lån og felleskostnader.  Bor i knøttliten leilighet. 2 barn.

Anonymkode: abe72...37c

Skrevet

Men du får vel barnetillegg? Og det er nesten 4000 kr for hvert barn, så får du barnetrygd for 3, og bor barna mest hos deg, så skal far betale bidrag.

Jeg bor med en tenåring, er ufør på minstesats, men jeg har jo barnetillegg, barnetrygd, bidrag og bostøtte. Så jeg klarer meg fint. Jeg eier bolig, og har totale boutgifter på 10 500, jeg har valgt å ikke ha bil. Så ellers så er det telefon, forsikring og litt strømmetjenester. Men de fleste måneder så sparer jeg 5000 kr.

Anonymkode: c824f...d42

Skrevet

Jeg burde kanskje heller skrevet ungdommer. Eldste er 18 år og yngste 16 år. Så de ekstra tilleggene varer bre under 1,5 år til. Derfor tok jeg ikke med den ekstra barnetrygden feks. Og barnetillegg får jeg jo allerede. Vet ikke om det øker når man blir alene. Uføretrygden vil jo øke litt når jeg blir alene, men siden tilleggene for barn forsvinner etter så kort tid så er det bedre å tenke at inntekten er ca det den er pr idag, så ikke jeg må flytte igjen etter et år. 

Anonymkode: a17e6...835

Skrevet

Barna er store nok til å ha deltidsjobber så de delvis kan finansiere eget forbruk 

Anonymkode: 63e85...459

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...