Gå til innhold

Ny jobb. Hvordan håndtere kollegaer som stiller private spørsmål eller lager drama? 🤨

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber som ringevikar der. Kommer og går. Jeg er der for å jobbe, ikke for vennskap, baksnakking eller "hun sa det, han sa det" 6th grade barnehage. En av kollegaene, da hun så meg for første gang, spurte med en gang: "Hvor bor du? Har du barn? Hvorfor har du ikke barn?"....Jeg bare...."Ehhh...Vet du hva, slike spørsmål er private og det gjør meg ukomfortabel". Hun ble sur og sluttet å hilse på meg. En annen kollega kommer til meg og sier "Per sa at Anne er sånn og Anne sa....Irene sa at Per....Ville bare fortelle deg det". Hvorfor? Noen lever tydeligvis av drama og baksnakking på jobb eller trenger ei sånn bla bla venninne, men jeg er der for å jobbe! Inn og ut. Sier man fra til sånne mennesker, blir de sure. 

Anonymkode: 3e143...1c9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Smil, si noen hyggelige ord, og unngå å svare på spørsmål du ikke vil svare på så smidig som mulig. Vet det ikke er lett, men tull det bort og si feks «hehe, det var jo private spørsmål» i stedet for å være så direkte å si du blir ukomfortabel. Bare jatt med, uten å svare på noe. Og ikke vær med på sladring. Hvis noen sladrer prøv å vri samtalen over på noe annet. På den måten er du ikke dømmende. Helt greit at du ikke liker private spm og sladder, men du trenger ikke si det direkte. Det er sikkert noe de ikke liker så godt ved deg heller, men de trenger ikke si det. Når du ikke er med på sånne samtaler slutter de nok med det snart ( overfor deg). 

Anonymkode: 1a7c0...6a4

• Liker 2
Skrevet

Ikke svar på det bare. Du er på jobb for å tjene til livets opphold, ikke for å få venner.

Hun får bare bli sur rett og slett. Når det gjelder drama er du bare nøytral. Du tar ingen sin side.

Anonymkode: c326f...0ad

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ikke svar på det bare. Du er på jobb for å tjene til livets opphold, ikke for å få venner.