Gå til innhold

Hvorfor snakker ingen om botox-pandemien? Den er jo like ille som covid.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er sjokkert over at noen sprøyter muskellammende stoff i kroppen sin fordi de tror det ser bra ut. unge mennesker på knapt 20år gjør dette. Nesten alle over 30.

Hvor skal dette ende? Snart er det normalisert med botox og fillere. Ser jo ikke bra ut i heletatt.

Sier alt om dine verdier og holdninger som velger å gjøre noe slikt. Et slikt menneske kunne jeg aldri vært venner med, som er så skrudd mentalt. For dette er jo en mental sykdom.

https://nhi.no/sykdommer/kirurgi/plastisk-kirurgi/rynkebehandling-med-botulinumtoksin/

https://www.drrachelho.com/blog/too-much-botox-wrong/

tom-cruise.jpg

Anonymkode: 6f506...287

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mange snakker om botox-behandlinger og annen kosmetisk behandling. 
Men jeg er litt usikker på hvordan du får kosmetiske behandlinger til å bli en smittsom infeksjonssykdom som rammer store deler av verden? 

Tallene fra apotekforeningen viser at det ble hentet ut under 30 000 pakker Botox i fjor. Jeg vil si det er litt flere personer over 30 år i Norge. Og ingen i min venner har tatt botox for utseendes skyld. Men vi er noen som bruker det av helserelaterte årsaker. Så du må se på at det er under 30 000 forpakninger som hentes ut på norske apoteker, og flere bruker det medisinsk, som senker antall som bruker det kosmetisk. 

Anonymkode: 1a368...432

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Men vi er noen som bruker det av helserelaterte årsaker. 

Svært få bruker det pga det du skriver.

Noe som er en helt annen ting.

Jeg skriver om de som gjør dette pga rynker/endring av sitt utseendet.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta på munnbind og slå av Internet, så slipper du å få enda mer  botulinumtoxin  i hjernen din.

Anonymkode: 5eaf3...8d7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ta på munnbind og slå av Internet, så slipper du å få enda mer  botulinumtoxin  i hjernen din.

Hvorfor det?

Bruker du botox?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Men vi er noen som bruker det av helserelaterte årsaker. 

Svært få bruker det pga det du skriver.

Nei, tvert i mot.  Det er bare en liten andel av Botoxen som selges i Norge som går til kosmetisk bruk.

Det aller meste brukes i helsevesenet, mot migrene, spasmer ved CP, essensiell tremor, overaktiv blære, hudsykdommer, hyperhidrose (overdreven svetting), ufrivillige muskelspenninger og mye mer. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Botox er mot rynker mens restylane bruker man når ansiktet skal heises opp/lage kinn 

Anonymkode: 57f64...de6

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Hvorfor det?

Bruker du botox?

Ja, mot migrene.

Hvorfor sammenligner du en smittsom sykdom som går på lunger og indre organer med noe som er helt frivillig? 

Min far hadde en ganske så forferdelig død av covid - tviler på at injisert botox gjør det samme.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt botox skadar ikkje om ein gjer det med måte. Problemet er at det er vanskelegare å retta opp enn å førebyggja aldersforandringar. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...