Gå til innhold

Hvilken dyne anbefales det til kalde rom?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Strømmen er dyr og rommene er kalde. Vil investere i en god dyne som er god og varm. Hvilken anbefales det? Helårsdyne? Eller kun den som er  for vinter? Hvilken av de er varmest??

Anonymkode: 60830...699

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vinterdyne er varmere enn helårsdyne. 

Anonymkode: 392fd...a75

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Er det veldig kaldt (typ vinduet oppe hele vinteren, stengt dør og flere minus) hadde jeg investert i en god vinter dundyne. Helårs er det vi bruker, men det fordi døra står på gløtt, så det blir ikke så kaldt selv om vinduet gir oss luft. Å de gangene det skulle bli for kaldt bruker vi heller et teppe over dyna. 

Anonymkode: 24a87...749

Skrevet

Jeg bruker en vinterdyne + et ullpledd over der igjen

Skrevet

Jeg har en veldig tykk vinterdundyne og anbefaler det

Anonymkode: 37dba...8ed

Skrevet

Jeg kjøpte en vinterdyne på Kid ifjor vinter. Har brukt helårs før det, men trengte mer. Kid har ofte 50% av på dyner og puter. De veksler mellom tilbud på dun, og tilbud på fiber. Personlig foretrekker jeg fiber. En kan se på mengden fyll og få en viss følelse når en er i butikken. Jeg bruker pledd på toppen ved behov. 

Jeg har ikke tatt i bruk vinterdynen enda, er foreløpig ikke så kaldt her. 

Skrevet

Ullpledd under laken, og på innsiden av teppeposen, så det er mot kroppen.

Vinterdyne varmer selvsagt best :) 

Nattlue! Det brukte de i gammeldager, og vi har det på hytta. Hjelper utrolig godt når en legger seg på kaldt rom.

Anonymkode: 29d15...82d

Skrevet

Drømmen min er å kjøpe Nordkapp, Sofia eller Vega dundyne fra KID. De er svindyre, men de tenker jeg blir gode i senga. Jeg fryser mye og legger meg aldri uten å hatt varmelaken på en halvtimes tid før jeg legger meg.

Selv om jeg fryser mye så må jeg har vinduet oppe året rundt.

Skrevet

Jeg har Saga vinterdyne i dun fra Høie. Den koster 6000 ny, men er sikkert på salg nå under Black Week. Siiinnsykt deilig dyne😍😍😍

Anonymkode: 8c610...33c

• Liker 1
Skrevet

Jeg er veldig kald av meg, og klarer ikke sove om jeg blir kald. 
Så nå bruker jeg "varm" dundyne fra IKEA, og når det blir enda kaldere ute så går jeg over til "ekstra varm".  

Jeg har så absolutt ikke verken vindu eller ventiler åpen på soverom :fryse:

Anonymkode: 0455f...c2b

Skrevet

Vinterdyne 🙂 

• Liker 1
Skrevet

Vi har ulldyner fra Jysk. Det er egentlig en tynn og en litt tykkere dyne som kan festes sammen med glidelås. Den tynneste delen brukes om sommeren, den litt tykkere brukes vår og høst, og om vinteren bruker vi begge delene sammen. Sover med åpent vindu hele året, så temperaturen på soverommet er gjerne nede i 8-10 grader.

Jeg takler ikke følelsen av dundyner, og syntetisk blir fort klamt.

Anonymkode: e30ae...3d4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...