AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #1 Skrevet 21. november 2022 Jeg sliter med å holde presentasjon for klassen på universitetet, tar noe som heter PPU. Jeg har bakgrunn i helse, og har alltid jobbet to og to på en måte, ikke forholdt meg til en forsamling. Jeg jobber også som vikar på en skole, i en liten klasse, og det går helt fint. Men angsten gjør at jeg har vurdert å slutte flere ganger. Jeg går også jevnlig til psykolog, synes det hjelper lite med tanke på at psykologen mener eksponering er det lureste jeg kan gjøre. Er på vippet til å gi opp, har et år igjen av studiet. Nå er det mye muntlige arbeidskrav , og det skremmer meg skikkelig, blir veldig uvel og gruer meg veldig til skolen. Vil helst ikke gå tilbake til det jeg gjorde før (helse), men blir så innmari usikker på hva jeg egentlig vil gjøre. Anonymkode: de4f9...e0e
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #2 Skrevet 21. november 2022 Jeg tror psykologen din kan ha rett. Prøv å holde ut, et år går innmari fort! Jeg har dessverre ingen gode råd. Tror du at du til å klare å undervise en klasse i fremtiden da? Anonymkode: 25542...804
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #3 Skrevet 21. november 2022 Tusen takk for svar. Jeg underviser en klasse nå, men for noen uker siden skulle vi få besøk av andre elever til skolen og jeg måtte kanskje snakke foran 100 personer, men jeg slapp unna. fikk faktisk ikke sove noe den natten.. Anonymkode: de4f9...e0e
Portia Catonis Skrevet 21. november 2022 #4 Skrevet 21. november 2022 Bare tenk på at det er helt normalt å grue seg før en presentasjon: Søvnløshet, svetting, vondt i magen, kvalme, stamming. Det er helt normalt, og noe alle som går på høyskole/universitet må igjennom i større eller mindre grad. Du finner mange tråder her på forumet, gjerne fra unge som bruker ordet angst om å grue seg (jeg sier ikke at du gjør det altså, men å ha en diagnose gjør det ikke til noe mindre normalt). Det dummeste du gjør er å snike deg unna, det vil bare gjøre det enda verre neste gang du skal presentere. Gjør som psykologen sier og eksponer deg, konfrontér frykten😉
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå