AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #1 Skrevet 21. november 2022 Er helt ukjent med datingkulturen etter mange år i fast forhold uten å trenge å tenke på sånt. Har truffet en veldig hyggelig dame et par ganger og fulgt opp med litt sms i mellom. Virket som om begge "klikket" og hadde det hyggelig. Men... Problemet er at hun virker veldig uinteressert på meldinger. Svarer stort sett ikke før dagen etter eller etter et par dager. Av og til med veldig varme meldinger men stort sett egentlig bare kort "ha en fin dag" med smiley. Sier hun gjerne vil treffes igjen, men ender ikke med å sette av tid til det, tydeligvis. Etter å ha prøvd å følge opp dette litt, har jeg innsett at hun er uinteressert, men hun har ikke hjerte til å si det. Da bare skjønner jeg ikke hvorfor hun gidder å sende meldinger i det hele tatt. Kan jo like gjerne ghoste. Hun driver jo og "halv-ghoster" nå uansett. Jeg liker å være ryddig (kanskje gammeldags) og synes det hadde vært mer realt å si det som det er. Dilemmaet er: a) skal jeg bare slutte å melde henne og "ghoste" tilbake selv om jeg personlig synes ghosting er råttent? eller b) sende henne en hyggelig melding og konstatere at siden hun ikke er interessert, så stopper dette her. (Jeg kan jo ikke si at JEG ikke er interessert, når jeg egentlig er det) - og fremstå som needy og butthurt? Blir feil i mitt hode uansett hva jeg gjør nå. Anonymkode: eac36...bb2 1
Gjest ufiltrert Skrevet 21. november 2022 #2 Skrevet 21. november 2022 Fra en mann med erfaring med sånne damer til deg: å sende noe "gjennomtenkt" er bare turnoff uansett. Da blir du sett på som trengende og yada yada. Hun bryr seg tydligvis ikke uansett. Du har vært så mye på henne at ballen ligger jo på hennes banehalvdel uansett. Du kommer aldri å få respons på det du vil, damer juger konstant i frykt for at du er en voldtektsmann, stalker, drar hjem til henne å dreper henne for at hun avviser deg, så du får ALDRI svar på "hvorfor". Ta tilbake makten ved å drite i henne. Gå videre.
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #3 Skrevet 21. november 2022 Hvis jeg var singel, så ville jeg hvertfall foretrukket at du var direkte. (Og jeg hadde vært mer direkte selv også. Hadde aldri sagt at jeg ville treffes igjen om ikke jeg mente det.) Kan du ikke bare skrive noe som "Hei Jeg har ikke inntrykk av at du er så interessert i å treffe meg igjen, så dette blir siste melding fra meg. Om jeg har tatt feil, så hører jeg gjerne fra deg igjen 🙂 " Anonymkode: 96018...5bb 10
Anjah Skrevet 21. november 2022 #4 Skrevet 21. november 2022 Du kan jo være ærlig lell? Du kan jo skrive noe sånt som; "Hei, kjære. Jeg synes du er veldig sjarmerende og jeg trives i ditt selskap! Jeg vil helst bruke hvert ledige minutt jeg har med deg! Dessverre har jeg større behov for kontakt og feedback enn det jeg opplever at du har kapasitet til, og det kjennes litt skjevt for meg. Og kanskje litt slitsomt for deg. Jeg tenker at det er best at vi avslutter relasjonen vår her. Synes du er super, altså! -Og ønsker deg alt godt videre." Du er forresten i din fulle rett til å "fremstå som needy og butthurt". Det er et nyttig signal til din partner/eksparner om at du har noen behov, -som ikke blir tilfredsstilt. Og det er greit! Helt greit. Enten man voksent vil forsøke å møte disse behovene, eller la være. 4
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #5 Skrevet 21. november 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Kan du ikke bare skrive noe som "Hei Jeg har ikke inntrykk av at du er så interessert i å treffe meg igjen, så dette blir siste melding fra meg. Om jeg har tatt feil, så hører jeg gjerne fra deg igjen 🙂 " Anonymkode: 96018...5bb Denne er fin Anonymkode: a552f...c14 1
Blått Skrevet 21. november 2022 #6 Skrevet 21. november 2022 40 minutter siden, AnonymBruker said: Er helt ukjent med datingkulturen etter mange år i fast forhold uten å trenge å tenke på sånt. Har truffet en veldig hyggelig dame et par ganger og fulgt opp med litt sms i mellom. Virket som om begge "klikket" og hadde det hyggelig. Men... Problemet er at hun virker veldig uinteressert på meldinger. Svarer stort sett ikke før dagen etter eller etter et par dager. Av og til med veldig varme meldinger men stort sett egentlig bare kort "ha en fin dag" med smiley. Sier hun gjerne vil treffes igjen, men ender ikke med å sette av tid til det, tydeligvis. Etter å ha prøvd å følge opp dette litt, har jeg innsett at hun er uinteressert, men hun har ikke hjerte til å si det. Da bare skjønner jeg ikke hvorfor hun gidder å sende meldinger i det hele tatt. Kan jo like gjerne ghoste. Hun driver jo og "halv-ghoster" nå uansett. Jeg liker å være ryddig (kanskje gammeldags) og synes det hadde vært mer realt å si det som det er. Dilemmaet er: a) skal jeg bare slutte å melde henne og "ghoste" tilbake selv om jeg personlig synes ghosting er råttent? eller b) sende henne en hyggelig melding og konstatere at siden hun ikke er interessert, så stopper dette her. (Jeg kan jo ikke si at JEG ikke er interessert, når jeg egentlig er det) - og fremstå som needy og butthurt? Blir feil i mitt hode uansett hva jeg gjør nå. Anonymkode: eac36...bb2 Ikke send «jeg er interessert i deg, men du er ikke interessert i meg» melding. Det fremstår som klengete og ubehagelig for den som mottar meldingen. Slutt å sende meldinger, svar om hun sender noe, men ikke gjør noe mer enn det. Om hun er interessert så tar hun opp kontakten igjen, men jeg ville fokusert energien min et annet sted. 4
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #7 Skrevet 21. november 2022 Blått skrev (24 minutter siden): Ikke send «jeg er interessert i deg, men du er ikke interessert i meg» melding. Det fremstår som klengete og ubehagelig for den som mottar meldingen. Slutt å sende meldinger, svar om hun sender noe, men ikke gjør noe mer enn det. Om hun er interessert så tar hun opp kontakten igjen, men jeg ville fokusert energien min et annet sted. Helt enig i denne. Anonymkode: 0c185...2e3
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #8 Skrevet 21. november 2022 Fra en dames perspektiv: Hvordan vet du at hun ikke er interessert? Når hun sender deg koselige meldinger tyder det på en interesse. Ikke alle liker å tekste til enhver tid og jeg kan også bruke timer på å svare på sms, eller dager på å svare på snap og messenger. Hvertfall i en startfase. Jeg er sånn med venner også. Orker på en måte ikke forholde meg så mye til andre. Hvor lenge har det gått mellom første og andre date og hvordan meldinger sender du henne og hvor ofte? Spør du om hun vil bli med på en ny middag på fredag eller sender du bare kjedelige greier som memes og "hei hva gjør du?" ? For sånt svarer ikke jeg på heller, er jo ikke noe å svare på det som gjør at vi blir bedre kjent. Hvis du har bedt hun ut på ny date og hun enda er lunken så bare spør henne rett ut "Hei! Hva tenker du om en ny date på lørdag? Vet om et deilig spisested/fin kunstutstilling/etc" Anonymkode: 813f7...c5a 2
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #9 Skrevet 21. november 2022 Jeg foretrekker å få melding. Da er det avsluttet på en måte. Ghosting er bare totalt unødvendig, man sitter igjen med masse spørsmål. Anonymkode: 22b12...a91 4
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #10 Skrevet 21. november 2022 Ghosting er egoistisk og sadistisk. Håper dere som driver med dette får karma som fortjent. Anonymkode: caad6...a6c 3 1 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #11 Skrevet 21. november 2022 Jeg synes denne frykten vi som kultur har for å si ting tydelig og klart og være ærlige er skikkelig usunn. Så jeg er alltid for å være tydelig. Ghosting er en veldig feig form for kommunikasjon. Hvis hun faktisk er interessert, så er det bare fint å få en tydelig beskjed om at det ikke virker sånn. Hvis hun ikke er det, og bare er feig og ikke tør å si det, så synes jeg du skal sende melding for deg selv for å få avsluttet det hele for din del. Hva hun tenker om en høflig avslutning fra deg er egentlig ikke så interessant så lenge det gir deg en avslutning. Likte dette forslaget: 1 hour ago, AnonymBruker said: "Hei Jeg har ikke inntrykk av at du er så interessert i å treffe meg igjen, så dette blir siste melding fra meg. Om jeg har tatt feil, så hører jeg gjerne fra deg igjen 🙂 " Anonymkode: 96018...5bb Anonymkode: ce8d1...8ad 3 1
Cuntzilla Skrevet 21. november 2022 #12 Skrevet 21. november 2022 Det er ikke å ghoste dersom hun har prøvd å bli kvitt deg lenge. Det kalles å ta et hint. Hvis det er helt åpenbart ut fra meldingene hennes, eller mangelen på dem, at hun ikke er interessert, så er det på tide å slutte å sende henne meldinger. Nå tar jeg forbehold om at du har forstått situasjonen riktig, noen skriver jo bare korte eller kalde meldinger uansett. Men ofte gjør man det for og fase uten noen. 2
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #13 Skrevet 21. november 2022 3 minutter siden, Cuntzilla said: Det er ikke å ghoste dersom hun har prøvd å bli kvitt deg lenge. Det kalles å ta et hint. Vi mennesker har et språk, så vi burde være i stand til å kommunisere med hverandre, og ikke bare hinte til hverandre. Anonymkode: caad6...a6c 6 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #14 Skrevet 21. november 2022 Anjah skrev (1 time siden): Du kan jo være ærlig lell? Du kan jo skrive noe sånt som; "Hei, kjære. Jeg synes du er veldig sjarmerende og jeg trives i ditt selskap! Jeg vil helst bruke hvert ledige minutt jeg har med deg! Dessverre har jeg større behov for kontakt og feedback enn det jeg opplever at du har kapasitet til, og det kjennes litt skjevt for meg. Og kanskje litt slitsomt for deg. Jeg tenker at det er best at vi avslutter relasjonen vår her. Synes du er super, altså! -Og ønsker deg alt godt videre." Du er forresten i din fulle rett til å "fremstå som needy og butthurt". Det er et nyttig signal til din partner/eksparner om at du har noen behov, -som ikke blir tilfredsstilt. Og det er greit! Helt greit. Enten man voksent vil forsøke å møte disse behovene, eller la være. Slik jeg kjenner damer så må du ikke finne på å skrive det jeg har uthevet der. Hvis noen sier de vil tilbringe hvert ledige minutt med meg etter nettopp å ha truffet dem så ringer varselklokkene hos meg. Anonymkode: 059b8...450 4
BobTheNoob Skrevet 21. november 2022 #15 Skrevet 21. november 2022 3 minutter siden, AnonymBruker said: Slik jeg kjenner damer så må du ikke finne på å skrive det jeg har uthevet der. Hvis noen sier de vil tilbringe hvert ledige minutt med meg etter nettopp å ha truffet dem så ringer varselklokkene hos meg. Anonymkode: 059b8...450 Ja, jeg tror den varianten der ble litt vel klengete. Like den andre varianten som flere har sitert bedre. 1
Cuntzilla Skrevet 21. november 2022 #16 Skrevet 21. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vi mennesker har et språk, så vi burde være i stand til å kommunisere med hverandre, og ikke bare hinte til hverandre. Anonymkode: caad6...a6c Hinting er også kommunikasjon. Ganske klar kommunikasjon for mange av oss, og som brukes hele tiden. Jeg tror mange kunne hatt godt av å forstå signaler og hint bedre. Man burde ikke alltid tvinges til å si alt ut i klartekst fordi noen folk ikke har sosiale antenner og trenger å få det inn med teskje. Nå er jeg selvsagt enig i at hun i denne situasjonen burde være direkte, siden de tross alt har datet og liksom er i en slags prosess her. Der hadde jeg gjort kort prosess om jeg var henne. Men om jeg var han så hadde jeg bare sagt fra om at jeg trengte mer/bedre kommunikasjon dersom jeg faktisk trodde på oss. Hvis det er over, hva har du å tjene på å sende en sutremelding om det? Moren deres får oppdra dem, det er ikke din jobb. Jeg synes de type meldinger som blir foreslått her får deg til å fremstå som butthurt og needy. Bare børst det av deg og gå videre.
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #17 Skrevet 21. november 2022 Cuntzilla skrev (18 minutter siden): Hinting er også kommunikasjon. Ganske klar kommunikasjon for mange av oss, og som brukes hele tiden. Hinting er vel det motsatte av klar kommunikasjon? Det er jo tvert i mot subtil kommunikasjon - som ikke alle bruker eller forstår. Jeg tenker at en melding ala det som ble foreslått over her er helt super. Da får du et svar på om hun er kortfattet, eller uinteressert. Lykke til! M40 Anonymkode: 4be2f...228 6 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #18 Skrevet 21. november 2022 Cuntzilla skrev (26 minutter siden): Hinting er også kommunikasjon. Ganske klar kommunikasjon for mange av oss, og som brukes hele tiden. Jeg tror mange kunne hatt godt av å forstå signaler og hint bedre. Man burde ikke alltid tvinges til å si alt ut i klartekst fordi noen folk ikke har sosiale antenner og trenger å få det inn med teskje. Nå er jeg selvsagt enig i at hun i denne situasjonen burde være direkte, siden de tross alt har datet og liksom er i en slags prosess her. Der hadde jeg gjort kort prosess om jeg var henne. Men om jeg var han så hadde jeg bare sagt fra om at jeg trengte mer/bedre kommunikasjon dersom jeg faktisk trodde på oss. Hvis det er over, hva har du å tjene på å sende en sutremelding om det? Moren deres får oppdra dem, det er ikke din jobb. Jeg synes de type meldinger som blir foreslått her får deg til å fremstå som butthurt og needy. Bare børst det av deg og gå videre. Men dette er faktisk veldig vanskelig å lære. Jeg er ei snart 40 år gammel dame, jeg skjønner aldri hint. Og jeg vet ikke helt hvordan jeg skal "forstå dem bedre". Anonymkode: 76b8c...42c 5
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #19 Skrevet 21. november 2022 16 minutter siden, AnonymBruker said: Men dette er faktisk veldig vanskelig å lære. Jeg er ei snart 40 år gammel dame, jeg skjønner aldri hint. Og jeg vet ikke helt hvordan jeg skal "forstå dem bedre". Anonymkode: 76b8c...42c Man kan ikke lære det. Det er en skjult kommunikasjonsform som bare fungerer i relasjoner hvor man er på "nett" med hverandre. Det finnes en del mennesker som av ulike årsaker ikke forstår skjult kommunikasjon overhodet, slik som "hints", ironi, sarkasme osv. Det oppleves nok som et handicap, da man ofte misforstår ting eller faller av lasset i en samtale, men disse menneksene gjør lurt i å bare være åpne om den utfordringen. Hinting er egentlig bare noe som fungerer som pirrende mental utfordring i lette sosiale sammenhenger med et glimt i øyet. Å "hinte" om viktige ting i nære relasjoner er bare feigt og handler om at man ikke er voksen nok til å si hva man mener på en pen/ryddig måte. I stedet dytter man ansvaret over på partneren om å "forstå hintet" (dvs: lese tanker). Det virker veldig vanlig at kvinner bruker hint og skjult kommunikasjon med partneren, samtidig som det er en kjent sak at menn i mye mindre grad forstår den type kommunikasjon og blir usikre i relasjonen. Tipper dette er på topp-5 lista over temaer som havner i parterapien. Tilbake til tema. Noen spør: Vet jeg egentlig at hun er uinteressert? Nei - hun er tvetydig på det utifra mitt skjønn. Men ballen er spilt over til henne om å treffes, så jeg heller allikevel til å ta Cuntzillas (og andres) råd om å bare la det ligge. Så får jeg heller ta stilling til hva jeg gjør hvis hun tar kontakt igjen. Eneste bekymringen er om hun egentlig vil fortsette relasjonen, men er dårlig til å kommunisere, og blir lei seg for at jeg stopper med å ta kontakt... Eneste måten å røke ut det på er at jeg selv fremstår needy, noe som noen her påpeker kan gjøre henne veldig ukomfortabel. Det er en loose/loose situasjon når man ikke kommuniserer ryddig..... Anonymkode: eac36...bb2 3
Cuntzilla Skrevet 21. november 2022 #20 Skrevet 21. november 2022 (endret) AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Hinting er vel det motsatte av klar kommunikasjon? Det er jo tvert i mot subtil kommunikasjon - som ikke alle bruker eller forstår. Jeg tenker at en melding ala det som ble foreslått over her er helt super. Da får du et svar på om hun er kortfattet, eller uinteressert. Lykke til! M40 Anonymkode: 4be2f...228 ALLE bruker hint altså, vi er ikke en gjeng med et eller annet syndrom som gjør at vi bare sier alt vi tenker rett ut uten filter eller innpakning. For en kjip verden det hadde vært, om direkte tale var vår eneste kommunikasjonsform. Jeg har avvist menn kun med kroppspråk. Men alle forstår ikke alle hint nei. Det virker jo som TS gjør det da, så jeg ser ikke helt problemet da. Hvorfor skal man da sende en sutremelding, når man skjønner man er avvist. Hva ønsker man å oppnå med det, utover å gjøre situasjonen kleinere enn nødvendig for begge parter? TS lurer jo ikke på hva hun mener, men om han skal være høflig og "ryddig" med denne dama som mer eller mindre ghoster han, og jeg mener nei, drit i det, han skylder henne ingenting. Han må gjøre det han selv føler for, det som gjør at han selv ikke sitter igjen med en ekkel følelse. AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Men dette er faktisk veldig vanskelig å lære. Jeg er ei snart 40 år gammel dame, jeg skjønner aldri hint. Og jeg vet ikke helt hvordan jeg skal "forstå dem bedre". Anonymkode: 76b8c...42c Det finnes folk som ikke tar et hint, som ikke tar et klart nei engang, jeg har møtt noen av dem, og det er kanskje derfor jeg synes det er litt irriterende. Men TS har jo forstått hintet, det er vel ikke det som er diskusjonen, sånn jeg skjønner det. Diskusjonen er om han skal sende en siste melding som kan leses som butthurt (det hadde jeg gjort), eller om det er lov å bare gå videre uten å gi henne den. Jeg mener at det i en sånn situasjon er helt ok å bare gå videre. Ikke bruk energi på negative ting. Endret 21. november 2022 av Cuntzilla
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå