AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #1 Skrevet 21. november 2022 Klokka fem. Det forstyrrer søvnen til barnet som er i skolealder, fordi hn våkner av det. Hver natt. Klokka fem. De holder på i omtrent et kvarter før det blir ro i blokka… De har selv nevnt at de er oppe om nettene og sagt at de håper jeg ikke hører tven. Vel, det er det minste problemet… Det er en dunking i noe slags metall som forplanter seg videre nedover og lager skikkelig bråk. Å varsle styret er det ingen vits i… Vi er uansett på utkikk etter ny bolig, men det kan ta månedsvis å finne ny leilighet jeg vil bruke tre mill på. Anonymkode: cb807...6d3
Flintis Skrevet 21. november 2022 #2 Skrevet 21. november 2022 Jeg synes du kan si fra om dette så de kan vise hensyn. 6
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #3 Skrevet 21. november 2022 Det må vel være en vekkerklokke som ligger og durer på en meyallhylle eler noe? Anonymkode: 94b2f...d5d 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #4 Skrevet 21. november 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det må vel være en vekkerklokke som ligger og durer på en meyallhylle eler noe? Anonymkode: 94b2f...d5d Nei, det er uregelmessige dunk, som om noen slår metall mot metall. Anonymkode: cb807...6d3
Gjest Villfisker Skrevet 21. november 2022 #5 Skrevet 21. november 2022 Da hadde jeg banket på døra, og forklart naboen på en «normal» måte, at denne lyden plager dere. Hjelper ikke det, hadde jeg klaget skriftlig til styret, med leilighetsnummer og dato. Ved mange nok klager, blir styret nødt til å gjøre noe. Dere kan umulig være de eneste som plages. Men hvis ingen sier noe, hjelper det selvfølgelig ikke.
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #6 Skrevet 21. november 2022 Du har vel egentlig tre valg her... Ikke gjør noe, gå og si ifra eller bæsj i postkassa dems. Anonymkode: f6f62...d4c 8
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #7 Skrevet 21. november 2022 Er det no knulling kanskje? Sprinkelseng? Anonymkode: 574a9...7e1 5
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #8 Skrevet 21. november 2022 Hvorfor er det ikke vits i å varsle styret? Alle borettslag har regler om at det må være ro klokken fem på natta. Det er vel omtrent nedfelt i Norges lover. Kan det være et type treningsapparat? Mange av dem som er metall mot metall. Sex i en metallseng som slås mot noe rør eller noe? 😛 Uansett, hvis de sier at de er nattugler og håper dere ikke hører TVen, så er det jo lov å si pent til dem at dere faktisk hører noe, at det vekker barnet ditt og spørre om de kan slutte med den aktivitetet som lager de metall-lydene, eller holde den aktiviteten til vanlig våketid for andre. De fleste ønsker jo ikke å vekke naboen sin, godt mulig de ikke vet at det lager lyd. Noe bråker jo mer enn annet, jeg bor i en nyere blokk hvor det er helt lydtett, bortsett fra når noen kommer borti rørene for ventilasjon som går gjennom hele blokken. Anonymkode: 05ad4...ba0 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #9 Skrevet 21. november 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Er det no knulling kanskje? Sprinkelseng? Anonymkode: 574a9...7e1 Tvilsomt. De er ca åtti år gamle. Anonymkode: cb807...6d3
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #10 Skrevet 21. november 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hvorfor er det ikke vits i å varsle styret? Alle borettslag har regler om at det må være ro klokken fem på natta. Det er vel omtrent nedfelt i Norges lover. Kan det være et type treningsapparat? Mange av dem som er metall mot metall. Sex i en metallseng som slås mot noe rør eller noe? 😛 Uansett, hvis de sier at de er nattugler og håper dere ikke hører TVen, så er det jo lov å si pent til dem at dere faktisk hører noe, at det vekker barnet ditt og spørre om de kan slutte med den aktivitetet som lager de metall-lydene, eller holde den aktiviteten til vanlig våketid for andre. De fleste ønsker jo ikke å vekke naboen sin, godt mulig de ikke vet at det lager lyd. Noe bråker jo mer enn annet, jeg bor i en nyere blokk hvor det er helt lydtett, bortsett fra når noen kommer borti rørene for ventilasjon som går gjennom hele blokken. Anonymkode: cb807...6d3
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #11 Skrevet 21. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tvilsomt. De er ca åtti år gamle. Anonymkode: cb807...6d3 Da tipper jeg det er knulling 👍🏼 Anonymkode: 574a9...7e1 3
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #12 Skrevet 21. november 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hvorfor er det ikke vits i å varsle styret? Alle borettslag har regler om at det må være ro klokken fem på natta. Det er vel omtrent nedfelt i Norges lover. Kan det være et type treningsapparat? Mange av dem som er metall mot metall. Sex i en metallseng som slås mot noe rør eller noe? 😛 Uansett, hvis de sier at de er nattugler og håper dere ikke hører TVen, så er det jo lov å si pent til dem at dere faktisk hører noe, at det vekker barnet ditt og spørre om de kan slutte med den aktivitetet som lager de metall-lydene, eller holde den aktiviteten til vanlig våketid for andre. De fleste ønsker jo ikke å vekke naboen sin, godt mulig de ikke vet at det lager lyd. Noe bråker jo mer enn annet, jeg bor i en nyere blokk hvor det er helt lydtett, bortsett fra når noen kommer borti rørene for ventilasjon som går gjennom hele blokken. Anonymkode: 05ad4...ba0 Ingen vits fordi styrer gjør ingenting. Vi ser de knapt og er ikke i tale med de. Har sett de kun en gang på ett helt år, og det var på årsmøtet. Hvordan kommer man borti rørene til ventilasjonen? Anonymkode: cb807...6d3
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #13 Skrevet 21. november 2022 Er du sikker på at det ikke er slag i vannrørene? Det kan lage høy lyd som forplanter seg. Anonymkode: 2c4a9...35a 9
Gjest Anonym Brukar0 Skrevet 21. november 2022 #14 Skrevet 21. november 2022 Har dere snakket med naboen og spurt om de kan gjør hva enn de gjør kl. 5 om morgen litt senere på dagen i stedet?
Bacteria Skrevet 21. november 2022 #15 Skrevet 21. november 2022 Uregelmessig dunking i metall hver natt kl 05? Nå ble jeg skikkelig nysgjerrig her. Gå opp og spør hva de driver med ts, og oppdater! (Ja jeg hadde faktisk gjort det) 5 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #16 Skrevet 21. november 2022 Ofte høres lyder helt sinnsykt mye verre ut enn man skulle tro. Jeg bodde i en hybel en gang, og i leiligheten over, ommøblerte de hver natt. Det hørtes ut som de skulle komme gjennom taket. Aner faktisk ikke hva de egentlig drev med. Hos typen er det samme opplegget. Vi tror det kan være en sovesofa som blir dradd ut seint på kvelden/natten, og ryddet sammen igjen om morgenen. Det kan jo være en fast morgenrutine de har. Men hvis de ikke er klar over at dette er en forstyrrende lyd for dere, kan de ikke gjøre noe. Det beste er å si det til naboene på en fin måte, slik at de tar hensyn i fremtiden. Anonymkode: 91c74...3c6 3
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #17 Skrevet 21. november 2022 Vaskemaskin på sentrifugeringssyklus? Uansett, det skal generelt være stille mellom 23 og 07, det er forøvrig lovpålagt i boligområder. Anonymkode: e556a...d21 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #18 Skrevet 21. november 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Er du sikker på at det ikke er slag i vannrørene? Det kan lage høy lyd som forplanter seg. Anonymkode: 2c4a9...35a I et kvarter? Kanskje de dusjer hver natg klokka fem? Altså ødelagte rør? Anonymkode: cb807...6d3
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #19 Skrevet 21. november 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Ofte høres lyder helt sinnsykt mye verre ut enn man skulle tro. Jeg bodde i en hybel en gang, og i leiligheten over, ommøblerte de hver natt. Det hørtes ut som de skulle komme gjennom taket. Aner faktisk ikke hva de egentlig drev med. Hos typen er det samme opplegget. Vi tror det kan være en sovesofa som blir dradd ut seint på kvelden/natten, og ryddet sammen igjen om morgenen. Det kan jo være en fast morgenrutine de har. Men hvis de ikke er klar over at dette er en forstyrrende lyd for dere, kan de ikke gjøre noe. Det beste er å si det til naboene på en fin måte, slik at de tar hensyn i fremtiden. Anonymkode: 91c74...3c6 De er oppe om nettene, har de fortalt. Døgnrytme helt annerledes enn de fleste. Anonymkode: cb807...6d3
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #20 Skrevet 21. november 2022 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Nei, det er uregelmessige dunk, som om noen slår metall mot metall. Anonymkode: cb807...6d3 Gamle rør som slår? Det broker ganske godt. Anonymkode: 9448c...7e1 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå