Hjerteknas Skrevet 21. november 2022 #1 Skrevet 21. november 2022 Sliter med ryggsmerter, både i korsrygg og mellom skulderblader. Bør jeg dra til kiropraktor, manuellterapeut, osteopat, naprapat, eller noe helt annet? 😅
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #2 Skrevet 21. november 2022 Eller kanskje revmatolog Anonymkode: 39e0b...2f6 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #3 Skrevet 21. november 2022 Jeg har best effekt av naprapat, og fikk god hjelp av en PT til å legge opp treningsprogram som gikk spesielt for rehabilitering og opptrening av vonde områder. Anonymkode: bd5c7...eff 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #4 Skrevet 21. november 2022 Tilrettelagt trening? Være seg “vanlig”, slynge etc. Fysioterapeut kan lage program. Har du god råd kan en privat trenger med holdningskorrigerende trening kanskje hjelpe. Jeg har prøvd det meste, og nå bruker jeg et tens-apparat som tar toppene. Skal også bestille meg et sauna teppe, blir som en liggende badstue. Opp til 80 grader😄håper det er verdt penga, men varme pleier å lindre muskulaturen min noenlunde. Anonymkode: 28e96...c43 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #5 Skrevet 21. november 2022 Lege først og så fysioterapeut, litt avhengig av hva legen sier. Anonymkode: a1249...3ba 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #6 Skrevet 21. november 2022 Kiropraktor kan hjelpe mot akutte smerter, ligger det noe annet bak kan de ikke hjelpe i det lange løp (hørt fra en kiropraktor). Vil si fysioterapeut og pillere er beste løsning 😂 Utredning hos lege kan også være lurt. Avspenning og yoga osv. kan også være godt. Har selv vært plaget med korsryggsmerter i mange år, bevegelsesmønsteret mitt på grunn av de har også ført til kroniske smerter i brystrygg, nakke mm. Eneste som egentlig hjelper er trening og avspenning, men det tar tid.. Anonymkode: 537cb...b45
tussi680 Skrevet 21. november 2022 #7 Skrevet 21. november 2022 Reis til lege for å få avklart noe først. Har god bruk av kiropraktor selv. 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #8 Skrevet 21. november 2022 Hjerteknas skrev (12 timer siden): Sliter med ryggsmerter, både i korsrygg og mellom skulderblader. Bør jeg dra til kiropraktor, manuellterapeut, osteopat, naprapat, eller noe helt annet? 😅 Helt umulig å svare på da du ikke forteller noe om ditt aktivitetsnivå, om din fysiske og mentale helse osv osv. Snodig at du ikke har det i bakhodet når du spør om råd. Anonymkode: a21aa...acb 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #9 Skrevet 21. november 2022 Hjerteknas skrev (14 timer siden): Sliter med ryggsmerter, både i korsrygg og mellom skulderblader. Bør jeg dra til kiropraktor, manuellterapeut, osteopat, naprapat, eller noe helt annet? 😅 Det høres mer ut som du trenger tilskudd av D-vitamin og mineralene kalsium og magnesium. Tenk om det er så enkelt? Det koster tre kroner dagen å finne det ut. Anonymkode: 1f9e3...cf2
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #10 Skrevet 21. november 2022 Hva gjør en revmatolog når man kommer dit? Har hatt endel plager og gått til annen behandling for dem. Føler alt avskrives med årsak prolaps som er det eneste beviselige. Blant annet mye strålesmerter i overkroppen, nummenhet, verkende følelse, vondt bare ved svakt fingertrykk på de fleste steder fra midjen og opp, gjentagende betennelser, mageproblemer, raynauds fenomen, osv Er slikt revmatisk? Anonymkode: b6e8f...60a 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #11 Skrevet 21. november 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Helt umulig å svare på da du ikke forteller noe om ditt aktivitetsnivå, om din fysiske og mentale helse osv osv. Snodig at du ikke har det i bakhodet når du spør om råd. Anonymkode: a21aa...acb Trodde ikke det hadde så mye å si jeg. Det er vel metoden de bruker som spiller noen rolle? Er normalt aktiv og normal fysisk og mental helse, men sinnsykt vondt i rygg! TS Anonymkode: f3df4...23f 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #12 Skrevet 21. november 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva gjør en revmatolog når man kommer dit? Har hatt endel plager og gått til annen behandling for dem. Føler alt avskrives med årsak prolaps som er det eneste beviselige. Blant annet mye strålesmerter i overkroppen, nummenhet, verkende følelse, vondt bare ved svakt fingertrykk på de fleste steder fra midjen og opp, gjentagende betennelser, mageproblemer, raynauds fenomen, osv Er slikt revmatisk? Anonymkode: b6e8f...60a Jepp. få legen til å henvise deg til mr. Om det vises noe tegn eller blodprøver og symptomene som du beskriver her er nok, kan du bli henvist til revmatolog. Anonymkode: f5dba...264
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #13 Skrevet 21. november 2022 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Eller kanskje revmatolog Anonymkode: 39e0b...2f6 Nå føler jeg meg skikkelig, skikkelig dum 🙈 Men hva er en revmatolog? 😅 TS Anonymkode: f3df4...23f
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #14 Skrevet 21. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva gjør en revmatolog når man kommer dit? Har hatt endel plager og gått til annen behandling for dem. Føler alt avskrives med årsak prolaps som er det eneste beviselige. Blant annet mye strålesmerter i overkroppen, nummenhet, verkende følelse, vondt bare ved svakt fingertrykk på de fleste steder fra midjen og opp, gjentagende betennelser, mageproblemer, raynauds fenomen, osv Er slikt revmatisk? Anonymkode: b6e8f...60a De tar blodprøver, sjekker ryggen din, fingre, ledd, muskler osv. går gjennom sykehistorien din. Både ryggsmerter, mage/tarm problemer og Raynauds fenomen kan skyldes revmatisk / bindevev sykdom Anonymkode: 7c875...8a6 1 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #15 Skrevet 21. november 2022 I ren desperasjon fant jeg en kiropraktor idag, som kombinerer flere forskjellige behandlingertyper. Kiropraktoren fant at jeg har lite mobilitet i nakke og rygg (ryggsøyla vsr dønn stiv) og jeg bærer mer av kroppens tyngde på den ene siden enn den andre. Det var og noe med de øverste nakkevirvlene.. Får behandlingsplan senere i uka, og kjenner meg optimistisk og spent. Piller har jeg, trening skal jeg definitivt starte mer målrettet med og saunateppe vurderes. Revmatolog skal jeg og sjekke ut. Kom på at det er mye bechterew i pappa sin slekt. TS Anonymkode: f3df4...23f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå