AnonymBruker Skrevet 23. november 2022 #41 Skrevet 23. november 2022 Syntes Magnor sitt nostalgi er veldig fint. Kahler sitt er på nr 2 Anonymkode: 45191...7a0
Helene Skrevet 23. november 2022 #42 Skrevet 23. november 2022 Må bare får si, der er flere kjempefine serviser, både dyre og billige. Nille sitt er noe av de fineste jeg har sett. Men, jo mere jeg tenker på det, jo mindre vil jeg fylle huset opp. Har hverdagsfat, og et penservise. Det er nok til meg.
AnonymBruker Skrevet 23. november 2022 #43 Skrevet 23. november 2022 Helene skrev (På 22.11.2022 den 23.44): Jeg er i kastemodus. Har et fint servise. Trenger ikke mere. Elsker å bruke pen-serviset. Vi har et vi har kjøpt, ellers arvet. Tar heller vare på det vi arvet enn å bytte ut med juleservise. Anonymkode: 12f8f...ca3
Maskinfører Skrevet 24. november 2022 #44 Skrevet 24. november 2022 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Nille har mye fint, bare synd det er så mye der som gjør det rotete. Anonymkode: 281d9...d58 Ja er sant det
AnonymBruker Skrevet 24. november 2022 #45 Skrevet 24. november 2022 Vårt er hjemmelaget. Min mann sin oldemor malte skål, kopp, tallerken og dyp tallerken med forskjellig julemotiv på, til alle sine oldebarn vær jul fra de var født til de ble 18 år. De er datert under hvilket år hun lagde de. Har også fått mugger, fat og serverings boller, sausenebb etc. Hun var kjempeflink til å male porselen, var hennes store hobby og hun hadde svær brenneovn hjemme. Folk som kommer på besøk spør ofte hvor det er kjøp. Men, jeg er dog ganske stressa for å bruke det i tilfelle det knuser. Anonymkode: 6bef5...cf2 2 1
AnonymBruker Skrevet 24. november 2022 #46 Skrevet 24. november 2022 Vi har hvitt Hammershøi servise fra Kähler som både hverdags- og penservise. Jeg har kjøpt noen krus og boller i juleversjonen som brukes i advents- og juletiden. Føler det blir i overkant med et eget juleservise, men synes det er hyggelig med noen julete krus og boller til snacks, godis etc. Anonymkode: efd43...155
Gjest Albbas Skrevet 24. november 2022 #47 Skrevet 24. november 2022 Har Toy's delight. Elsker det! Har kun fire frokosttallerkener og krus, har ikke oppbevaringsplass til mer og synes det er litt sløseri å ha fullt servise som kun brukes noen få ganger i året. Men jeg har sååå lyst på full pakke. 😂 Har litt ulike tallerkener så de er ikke helt like. https://www.tilbords.no/borddekking/servisedeler/tallerkener/villeroy-boch-toys-delight-tallerken-24-cm-jubileum/
AnonymBruker Skrevet 24. november 2022 #48 Skrevet 24. november 2022 Slike tråder gjør det i hvert fall åpenbart at langt fra alle har økonomiske utfordringer pga de økte prisene. Anonymkode: 3d9bb...9d6
AnonymBruker Skrevet 24. november 2022 #49 Skrevet 24. november 2022 4 hours ago, AnonymBruker said: Slike tråder gjør det i hvert fall åpenbart at langt fra alle har økonomiske utfordringer pga de økte prisene. Anonymkode: 3d9bb...9d6 Nei, hadde du forventet det da? Anonymkode: cbdf4...f2d 2
mercury_ Skrevet 25. november 2022 #50 Skrevet 25. november 2022 AnonymBruker skrev (På 24.11.2022 den 0.41): Vårt er hjemmelaget. Min mann sin oldemor malte skål, kopp, tallerken og dyp tallerken med forskjellig julemotiv på, til alle sine oldebarn vær jul fra de var født til de ble 18 år. De er datert under hvilket år hun lagde de. Har også fått mugger, fat og serverings boller, sausenebb etc. Hun var kjempeflink til å male porselen, var hennes store hobby og hun hadde svær brenneovn hjemme. Folk som kommer på besøk spør ofte hvor det er kjøp. Men, jeg er dog ganske stressa for å bruke det i tilfelle det knuser. Anonymkode: 6bef5...cf2 Wow, så flott! Du har ikke lyst til å legge ut bilde, ble veldig nysgjerrig.
AnonymBruker Skrevet 25. november 2022 #51 Skrevet 25. november 2022 Rosendahl moments Anonymkode: 77467...748 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2022 #52 Skrevet 25. november 2022 AnonymBruker skrev (På 24.11.2022 den 7.12): Slike tråder gjør det i hvert fall åpenbart at langt fra alle har økonomiske utfordringer pga de økte prisene. Anonymkode: 3d9bb...9d6 🙄 Anonymkode: 77467...748 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #53 Skrevet 26. november 2022 Fulltallig servise til 12 fra Julemorgen, Wik & Walsøe,samme med glassene. Har også en del fra juleserviset til Kahler som vi bruker på kjøkkenet, begynte samle på julemorgen først, men syntes Kahler sitt er utrolig fint også Anonymkode: ce96b...b7b 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #54 Skrevet 27. november 2022 Er det ikke unødvendig å ha eget juleservise? Veldig luksus? Hvor mye bruker dere det? Fra 1. desember, liksom? Til 5. januar eller noe? Jeg prøver seriøst å forstå hvorfor noen har det, altså, fordi det virker så meningsløst for meg selv. 😊 Er ikke ment som kritikk, men ser det kan virke sånn... Anonymkode: 3ded8...368 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #55 Skrevet 27. november 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Er det ikke unødvendig å ha eget juleservise? Veldig luksus? Hvor mye bruker dere det? Fra 1. desember, liksom? Til 5. januar eller noe? Jeg prøver seriøst å forstå hvorfor noen har det, altså, fordi det virker så meningsløst for meg selv. 😊 Er ikke ment som kritikk, men ser det kan virke sånn... Anonymkode: 3ded8...368 Jeg har det bare for å gjøre det ekstra koselig i desember, så bruker det fra og med i dag når det er første søndag i advent som kommer først. Har ikke enormt med julepynt, så serviset bidrar ganske mye til stemningen. Synes det er hyggelig å spise lønsj på juletallerkener og servere grøt i juleskåler. Så enkelt som det. Men skjønner at du lurer. Jeg lurer også på hvorfor folk har huset, boden og garasjen full. Anonymkode: 84192...e2d 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #56 Skrevet 27. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er det ikke unødvendig å ha eget juleservise? Veldig luksus? Hvor mye bruker dere det? Fra 1. desember, liksom? Til 5. januar eller noe? Jeg prøver seriøst å forstå hvorfor noen har det, altså, fordi det virker så meningsløst for meg selv. 😊 Er ikke ment som kritikk, men ser det kan virke sånn... Anonymkode: 3ded8...368 Setter ekstra stemning (for oss) i desember😄 Har vokst opp med det, koselig syns vi. Ser det ikke som kritikk, du spør på en fin måte. Ha en god advent💫 Anonymkode: 4d742...2a2 2
Ginny Skrevet 28. november 2022 #57 Skrevet 28. november 2022 Albbas skrev (På 24.11.2022 den 7.06): Har Toy's delight. Elsker det! Har kun fire frokosttallerkener og krus, har ikke oppbevaringsplass til mer og synes det er litt sløseri å ha fullt servise som kun brukes noen få ganger i året. Men jeg har sååå lyst på full pakke. 😂 Har litt ulike tallerkener så de er ikke helt like. https://www.tilbords.no/borddekking/servisedeler/tallerkener/villeroy-boch-toys-delight-tallerken-24-cm-jubileum/ Det har jeg og! Blir så glad av det 😃 Ikke like glad i å håndvaske det riktignok 😛
Gjest Albbas Skrevet 28. november 2022 #58 Skrevet 28. november 2022 3 minutter siden, Ginny said: Det har jeg og! Blir så glad av det 😃 Ikke like glad i å håndvaske det riktignok 😛 Det tåler jo oppvaskmaskin? 😃 Jeg blir også glad av det. 😄
Ginny Skrevet 28. november 2022 #59 Skrevet 28. november 2022 Albbas skrev (Akkurat nå): Det tåler jo oppvaskmaskin? 😃 Jeg blir også glad av det. 😄 What? Det står på mine at de ikke gjør det, står på nett og 🤔 Men kanskje de tåler det likevel? Da blir det plutselig en hyggeligere jul 😛
Gjest Albbas Skrevet 28. november 2022 #60 Skrevet 28. november 2022 10 minutter siden, Ginny said: What? Det står på mine at de ikke gjør det, står på nett og 🤔 Men kanskje de tåler det likevel? Da blir det plutselig en hyggeligere jul 😛 Jeg finner at det står at de tåler det? 🙈
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå