Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har noe av dette fra Nille en gang i tiden.  Greit nok.

Tok bilde av en lutefiskmiddag i fjor 😂

95AF8DED-1F70-4041-ABDF-BC51C6260D0D.jpeg

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.11.2022 den 12.56):

Er det ikke unødvendig å ha eget juleservise? Veldig luksus? Hvor mye bruker dere det? Fra 1. desember, liksom? Til 5. januar eller noe? 

Jeg prøver seriøst å forstå hvorfor noen har det, altså, fordi det virker så meningsløst for meg selv. 😊 Er ikke ment som kritikk, men ser det kan virke sånn... 

Anonymkode: 3ded8...368

Unødvendig nei! Luksus? Nei. 

Anonymkode: 77467...748

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.11.2022 den 1.41):

Vårt er hjemmelaget. Min mann sin oldemor malte skål, kopp, tallerken og dyp tallerken med forskjellig julemotiv på, til alle sine oldebarn vær jul fra de var født til de ble 18 år. De er datert under hvilket år hun lagde de. Har også fått mugger, fat og serverings boller, sausenebb etc. Hun var kjempeflink til å male porselen, var hennes store hobby og hun hadde svær brenneovn hjemme. Folk som kommer på besøk spør ofte hvor det er kjøp. Men, jeg er dog ganske stressa for å bruke det i tilfelle det knuser.

Anonymkode: 6bef5...cf2

Åhh😍 Så utrolig koselig❤️ 

Jeg har Holly juleservise. Syns det er koselig. Eneste jeg var misfornøyd med var glassene, for de kunne ikke vaskes i oppvaskmaskin uten å bli ødelagt. Så bruker mine vanlige glass.

Anonymkode: f56f0...c7c

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.11.2022 den 12.56):

Er det ikke unødvendig å ha eget juleservise? Veldig luksus? Hvor mye bruker dere det? Fra 1. desember, liksom? Til 5. januar eller noe? 

Jeg prøver seriøst å forstå hvorfor noen har det, altså, fordi det virker så meningsløst for meg selv. 😊 Er ikke ment som kritikk, men ser det kan virke sånn... 

Overhodet ikke unødvendig, for jeg syns det skaper koselig stemning❤️ 

Men vi er jo helt klart forskjellig alle sammen, og det jeg syns skaper koselig stemning, syns ikke nødvendigvis du. Jeg syns heller ikke at juletre og julepynt er unødvendig, selv om jeg bruker juleservicet mer enn julepynten og juletreet. Men du syns kanskje at julepynt og juletre også er unødvendig og luksus?

Anonymkode: f56f0...c7c

• Liker 1
Skrevet
On 11/27/2022 at 12:56 PM, AnonymBruker said:

Er vel omtrent like unødvendig som alt annet av julepynte, i tillegg til andre ting som så og si aldri er i bruk, blant annet påskepynt, bunad, alt av festeffekter som brukes et par ganger i året eller bare én gang. 

Det er mye i livet som er meningsløst, egentlig det aller meste spør du meg. Men så lenge det gir glede for en eller annen, så er det vel en viss mening i det likevel. Personlig blir jeg litt gladere av juleservise, og det er fint i en hverdag der hele eksistensen min egentlig føles komplett meningsløs. 

Anonymkode: cbdf4...f2d

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Nå er det 50% på Nille sitt juleservise 😃

Anonymkode: a6831...964

Skrevet

Gammeldags jul og disney jul, begge fra Firkløveren.

Skrevet

Åsas hvit jul ❤️ATVbild2.thumb.jpg.ebb67d25911d59121465f4039bc567e8.jpg

Anonymkode: a1b80...a01

Skrevet

Har ett mine foreldre kjøpte meg i gave like etter at jeg flyttet hjemmefra. Det var kaffeservise i en eske, og middagsservise med fat og sausenebb i en annen eske. Ble kjøpt på Rema 1000, og kostet vel 299,- pr eske eller noe sånt. 

Jeg liker det egentlig veldig godt, men det er ikke det letteste å få tak i deler til...

Anonymkode: aa1c1...0f8

Skrevet

Liker best de retro-aktige servisene, som Porsgrunds nisseservise. Eller Porsgrund bondemønstret, som ikke er direkte julete riktignok, men som føles historisk og tradisjonelt. Liker ikke serviser som er for sukkersøte eller glorete.

Anonymkode: 2c7e5...021

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...