AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #1 Skrevet 21. november 2022 Hei, jeg har vært sykemeldt ett par uker pga gikk på en smell psykisk etter åresvis med det psykologen omtaler som psykisk mishandling. Kombinert med en krevende jobb sa det rett og slett stopp for to uker siden. Er på vei ut av forholdet, men er helt og fullstendig tappet for energi. Har omsider kommet meg til psykolog der jeg går traumebehandling. Psykologen anbefaler videre sykemelding til jeg har kommet meg til hektene igjen. Har oppfølging fra fastlege om 1 uke. Er så redd for at hun skal sende meg tilbake på jobb. Sover ekstremt lite om dagen, har katastrofetanker om livet som venter meg uten samboer. Aner ikke hvordan jeg engang skal mobilisere for å komme meg på jobb nå. Tror dere legen hører på anbefaling fra psykologen ang videre sykemelding? Jeg har aldri vært sykemeldt før så vet ikke helt hvordan dette foregår, men akkurat nå har jeg mer enn nok med meg selv og barna mine og er egentlig opptatt av å komme meg ut av dette stående på to ben. Er det andre har som har vært/er sykemeldt pga langvarig psykisk vold? Anonymkode: 0d303...a74
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #2 Skrevet 21. november 2022 Når psykologen anbefaler sykemeldign så skal det mye til for at legen nekter. Ikke bruk energien din på det, du har nok å stri med nå ♥️ Anonymkode: 5949c...8d1 5 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #3 Skrevet 21. november 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Når psykologen anbefaler sykemeldign så skal det mye til for at legen nekter. Ikke bruk energien din på det, du har nok å stri med nå ♥️ Anonymkode: 5949c...8d1 Dette. Psykologen kan, med ditt samtykke, informere legen nærmere. Jeg har vært der. Startet med to ukers sykemelding, men endte opp med nesten et helt år. ❤️ Anonymkode: 8d881...d33 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #4 Skrevet 21. november 2022 Ja ❤️ Det er helt vanlig med sykemelding i en sånn situasjon. Ikke vær redd for å be om forlengelse så lenge du trenger. Å leve med vold er enda større påkjenning for kropp og hjerne enn å leve i krig i følge forskning. Ikke ha dårlig samvittighet eller skamme deg for å ta hensyn til deg selv og helsen din! Vil tipse om hjelpelinjen VO-linjen som kan ringes døgnet rundt anonymt for hjelp eller bare noen å prate med. De hjalp meg på veien ut. Tlf 116006 Les også på www.dinutvei.no ❤️ Anonymkode: 015ce...e15 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #5 Skrevet 21. november 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hei, jeg har vært sykemeldt ett par uker pga gikk på en smell psykisk etter åresvis med det psykologen omtaler som psykisk mishandling. Kombinert med en krevende jobb sa det rett og slett stopp for to uker siden. Er på vei ut av forholdet, men er helt og fullstendig tappet for energi. Har omsider kommet meg til psykolog der jeg går traumebehandling. Psykologen anbefaler videre sykemelding til jeg har kommet meg til hektene igjen. Har oppfølging fra fastlege om 1 uke. Er så redd for at hun skal sende meg tilbake på jobb. Sover ekstremt lite om dagen, har katastrofetanker om livet som venter meg uten samboer. Aner ikke hvordan jeg engang skal mobilisere for å komme meg på jobb nå. Tror dere legen hører på anbefaling fra psykologen ang videre sykemelding? Jeg har aldri vært sykemeldt før så vet ikke helt hvordan dette foregår, men akkurat nå har jeg mer enn nok med meg selv og barna mine og er egentlig opptatt av å komme meg ut av dette stående på to ben. Er det andre har som har vært/er sykemeldt pga langvarig psykisk vold? Anonymkode: 0d303...a74 Jeg ble ikke sykemeldt, men var på jobb og sov veldig mye etter jobb. Når katastrofetankene kom så ordnet jeg meg en ganske dyr privat psykologen for å få ordna opp i tankene fortest mulig. Det hjalp veldig mye. Livet er bedre alene og et liv uten en slik samboer jeg hadde, er bare luksus. Anonymkode: 0229b...410
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå