Gå til innhold

Spørre noen fra Kurdistan om alder

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer av noen grunner bare på om det er noen her fra Kurdistan som vet om det er ansett som frekt å spørre andre om alder, eller om det er normalt? 

Anonymkode: d9ca7...553

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer an på hvem dette er du spør. Er det en eldre person? En ung person?

En ung norsk- kurdisk person som er født og oppvokst i Norge vil nok ikke reagere. Spør du en konservativ voksen kurder som har kort botid i Norge kan det oppfattes som uhøflig. Enkelte kurdere vet ikke nøyaktig fødselsdato heller, og har feil årstall i passet da foreldre med vilje har oppgitt feil årstall for å få fordeler i hjemlandet da de bodde der. 

Kurdere med lang botid i Norge har fått med seg at nordmenn ofte spør om alder, og er vant til det 😉

Hilsen kvinne som har vært sa

Anonymkode: e3a5e...3c5

• Nyttig 1
Skrevet

Skulle stå: hilsen kvinne som har vært sammen m kurder

Anonymkode: e3a5e...3c5

Skrevet

Spurt kurdere da jeg var i Tyrkia, ble godt kjent med en gjeng. Ca ingen visste heeelt oppriktig alder, men ish. Ingen ble sure da vi spurte om alderen dems. 

Ei som jeg kjenner som bor i Norge som er kurdisk, forteller masse fra "ja, haha da var jeg bare 13" så hun vet ihvertfall alderen og bursdagen sin. Men bodd mange år i Norge, siden hun var barn. 😊

Skrevet (endret)

Fra gammelt av så er det det  frekt og spørre om en kvinnes alder derfor gjør jeg aldri det 🙂 ser heller på dem og prøver og finne alder alt over 25 🙂 

Endret av Maskinfører
Skrevet

Mulig de oppfatter det som rasistisk?

Anonymkode: 74b3c...85d

Skrevet

De som ikke vet fødselsdatoen sin sier det. De er vant til det etter kort tid i Norge. "Alle" spør om alder/fødselsdato. 

Anonymkode: 9f761...08a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...