AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #1 Skrevet 21. november 2022 Jeg lurer av noen grunner bare på om det er noen her fra Kurdistan som vet om det er ansett som frekt å spørre andre om alder, eller om det er normalt? Anonymkode: d9ca7...553
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #2 Skrevet 21. november 2022 Det kommer an på hvem dette er du spør. Er det en eldre person? En ung person? En ung norsk- kurdisk person som er født og oppvokst i Norge vil nok ikke reagere. Spør du en konservativ voksen kurder som har kort botid i Norge kan det oppfattes som uhøflig. Enkelte kurdere vet ikke nøyaktig fødselsdato heller, og har feil årstall i passet da foreldre med vilje har oppgitt feil årstall for å få fordeler i hjemlandet da de bodde der. Kurdere med lang botid i Norge har fått med seg at nordmenn ofte spør om alder, og er vant til det 😉 Hilsen kvinne som har vært sa Anonymkode: e3a5e...3c5 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #3 Skrevet 21. november 2022 Skulle stå: hilsen kvinne som har vært sammen m kurder Anonymkode: e3a5e...3c5
Maestro Skrevet 21. november 2022 #4 Skrevet 21. november 2022 Spurt kurdere da jeg var i Tyrkia, ble godt kjent med en gjeng. Ca ingen visste heeelt oppriktig alder, men ish. Ingen ble sure da vi spurte om alderen dems. Ei som jeg kjenner som bor i Norge som er kurdisk, forteller masse fra "ja, haha da var jeg bare 13" så hun vet ihvertfall alderen og bursdagen sin. Men bodd mange år i Norge, siden hun var barn. 😊
Maskinfører Skrevet 21. november 2022 #5 Skrevet 21. november 2022 (endret) Fra gammelt av så er det det frekt og spørre om en kvinnes alder derfor gjør jeg aldri det 🙂 ser heller på dem og prøver og finne alder alt over 25 🙂 Endret 21. november 2022 av Maskinfører
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #6 Skrevet 21. november 2022 Mulig de oppfatter det som rasistisk? Anonymkode: 74b3c...85d
AnonymBruker Skrevet 24. november 2022 #7 Skrevet 24. november 2022 De som ikke vet fødselsdatoen sin sier det. De er vant til det etter kort tid i Norge. "Alle" spør om alder/fødselsdato. Anonymkode: 9f761...08a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå