AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #21 Skrevet 21. november 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Om du får idet du stiller hos tannlegen må du ta valium eller tilsvarende. Sobril tar jeg 1-1,5 time før oppmøte. Anonymkode: 907a8...020 Jeg kommer til tannlegen 1-2t timer før timen. Anonymkode: e957d...c93
Million Skrevet 21. november 2022 #22 Skrevet 21. november 2022 (endret) AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg kjenner på et enormt tanke kjør akkurat nå ift at jeg skal til tannlegen i morgen ettermiddag/kveld. Jeg skal få Sobril så jeg skal møte opp en god stund før timen. Jeg er bare fryktelig redd jeg ikke skal få utbytte av den, at jeg ikke skal ha noen virkning av den.. Jeg tar ingen medisin idag eller noe beroligende men fikk noe på sykehuset da jeg skulle operere i munnen, jeg aner ikke hva det var men dét funket hvertfall.. Noen som har noen gode erfaringer med bruk av Sobril før tannlegetime og som vil dele de? Anonymkode: e957d...c93 Jeg er som deg og har tannlegeskrekk. Har hatt det siden jeg var barn. Jeg går til et større og moderne tannlegesenter i Oslo, og der har jeg en tannlege som er spesialist på folk med tannlegeskrekk. Mild og snill og tålmodig, merker aldri at hun blir irritert over at jeg er "vanskelig pasient". Når jeg skal dit, må jeg møte opp en halv time før timen, og så får jeg utlevert en beroligende tablett eller to i resepsjonen. De tar jeg straks, og så sitter jeg og venter til de begynner å virke. Det rekker de gjøre på den halvtimen. Synes de fungerer greit til det jeg tar dem for. Tannlegen får gjort jobben sin og jeg slipper hysterisk hivende pust og tårer i bøtter og spann. Sitter rolig. Kanskje det kommer en tåre eller to til tross for beroligende tabletter, men ikke noe voldsomt og tannlegen får jobbe uansett. Jeg FØLER ikke skikkelig panikk lenger. EDIT: jeg endret fra SObril til "beroligende tablett" fordi jeg vet faktisk ikke hva jeg får der Endret 21. november 2022 av Million
Gjest Maatte_ha_konto Skrevet 21. november 2022 #23 Skrevet 21. november 2022 Slik jeg husker tiden min med Sobril fungerer 25mg ganske så fort (tipper 20 min) så kjenner du varmen i magen og det samme i knollen.
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #24 Skrevet 21. november 2022 Sobril vil med all sannsynhet virke mer enn godt nok hvis du tar det tidlig nok og får høy nok dose. Men, jeg tror du heller må gå litt til roten av det du er redd for. Du er redd du ikke skal få god nok effekt. Men hva så da? Da gir du vel beskjed om det. Så får du enten mer beroligende eller dere prøver igjen med høyere dose eller annet medikament en annen dag. Verden går ikke under, med andre ord. Anonymkode: fe91e...8e0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå