Gå til innhold

Vil Sobril ha effekt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjenner på et enormt tanke kjør akkurat nå ift at jeg skal til tannlegen i morgen ettermiddag/kveld. Jeg skal få Sobril så jeg skal møte opp en god stund før timen. Jeg er bare fryktelig redd jeg ikke skal få utbytte av den, at jeg ikke skal ha noen virkning av den.. 

Jeg tar ingen medisin idag eller noe beroligende men fikk noe på sykehuset da jeg skulle operere i munnen, jeg aner ikke hva det var men dét funket hvertfall.. 

Noen som har noen gode erfaringer med bruk av Sobril før tannlegetime og som vil dele de? 

Anonymkode: e957d...c93

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sobril en bruker lang tid før den begynner å virke. Jeg tar den gjerne noen timer før jeg skal til tannlegen.

Anonymkode: 39d2b...234

• Nyttig 1
Skrevet

Valium er bedre egnet for kortvarige spesielle tilfeller. Sobril bruker lenger til på å funke og hjelper ikke så mye på tankekjør. Sobril er mer vanlig å bruke om situasjonen er langvarig og du har behov for å fungere bedre. Valium gir mer rus, og påvirker derfor også tankekjør. Det var sånn jeg fikk det forklart av psykiater.

Anonymkode: 822b2...920

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Møt opp tidlig nok, sånn at sobrilen får lang nok virketid. Du burde ta den to timer før. Du vil ikke bli rusa eller merke noe særlig virkning, men den tar angsten slik at du bare blir rolig :) 

Anonymkode: 0d56e...f0b

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Sobril en bruker lang tid før den begynner å virke. Jeg tar den gjerne noen timer før jeg skal til tannlegen.

Anonymkode: 39d2b...234

Jeg kommer nok en stund før timen ja. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Valium er bedre egnet for kortvarige spesielle tilfeller. Sobril bruker lenger til på å funke og hjelper ikke så mye på tankekjør. Sobril er mer vanlig å bruke om situasjonen er langvarig og du har behov for å fungere bedre. Valium gir mer rus, og påvirker derfor også tankekjør. Det var sånn jeg fikk det forklart av psykiater.

Anonymkode: 822b2...920

Jeg har ingen beroligende her hjemme, jeg får i morgen hos tannlegen. Skulle få med meg hjem men glemte sist jeg var der. Tenker å møte tidlig altså lenge før timen, så hvertfall 1t før. Greien er bare at jeg ikke har lyst å være full av angst og ligge kjempe anspent i tannlegestolen. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Møt opp tidlig nok, sånn at sobrilen får lang nok virketid. Du burde ta den to timer før. Du vil ikke bli rusa eller merke noe særlig virkning, men den tar angsten slik at du bare blir rolig :) 

Ja var det jeg tenkte å gjøre også :)  Men så redd den ikke skal ha virkning med at jeg kommer til å stresse og bli kjempe anspent i stolen.. 

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Jeg har ingen beroligende her hjemme, jeg får i morgen hos tannlegen. Skulle få med meg hjem men glemte sist jeg var der. Tenker å møte tidlig altså lenge før timen, så hvertfall 1t før. Greien er bare at jeg ikke har lyst å være full av angst og ligge kjempe anspent i tannlegestolen. 

Jeg ville møtt opp to timer før. :) Ta med deg en bok eller headset til musikk/podcast. Eller annet som kan distrahere deg mens du venter. 

• Hjerte 1
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Ja var det jeg tenkte å gjøre også :)  Men så redd den ikke skal ha virkning med at jeg kommer til å stresse og bli kjempe anspent i stolen.. 

Sobril virker. :) Men jeg synes den virker på en litt sånn snikende måte, det er ikke sånn at du plutselig kjenner "AH, der kicka sobrilen inn ja"

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg ville møtt opp to timer før. :) Ta med deg en bok eller headset til musikk/podcast. Eller annet som kan distrahere deg mens du venter. 

Ja tror vi reiser kort tid etter vi har spist middag når mannen kommer hjem fra jobb. Flaks også at det ligger på et kjøpesenter da, kan jo ta turen rundt der mens jeg venter på effekt også :D 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Sobril virker. :) Men jeg synes den virker på en litt sånn snikende måte, det er ikke sånn at du plutselig kjenner "AH, der kicka sobrilen inn ja"

Hahah, det høres nesten litt ut som den jeg fikk på sykehuset. Husker jeg satt og følte ikke noen ting og jeg skulle inn. Så spurte jeg «men jeg merker jo ingenting? Sikker på at den virker?» men det var altså veldig greit i den stolen under operasjonen. Fikk også noe greier foran øynene så jeg tror jeg sovnet litt også. 

Skrevet

Shoooottt, ser nå tilbake at jeg fikk Midazolam før operasjon som vil si at jeg ikke får noe i nærheten av lik effekt av Sobril :(  Den funket jo også etter bare 2-4 min, gjør deg søvnig og noe hukommelsestap, som gir mening at jeg bare husker noe bruddstykker der.

Da er det jo bare å håpe på at jeg får en god virkning uansett av Sobril da. Prøve å puste med magen inntil timen nærmer seg. 

Skrevet

Kan du kontakte fastlegen i morgen tidlig og be om og få valium til tannlegetimen? Nå vet jeg ikke hva du skal hos tannlegen, men trodde valium var standard hos tannleger. Sobril har jeg bare fått av legen til eksamner for og roe nerver og fokusere. 

Anonymkode: 28b6d...fa5

Skrevet

Vil absolutt tippe du fikk midazolam på sykehuset ja, dette er vanlig å gi til engstelige pasienter før enkelte behandler og undersøkelser, i tillegg en vanlig medisin i palliativ omsorg. 

Jeg ville gjort som over sier og hørt om muligheten for valium. Ring først tannlegen i morgen å hør om de har valium i stedetfor sobril, og har de ikke det, ring fastlege.

Anonymkode: dbb18...a9f

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Shoooottt, ser nå tilbake at jeg fikk Midazolam før operasjon som vil si at jeg ikke får noe i nærheten av lik effekt av Sobril :(  Den funket jo også etter bare 2-4 min, gjør deg søvnig og noe hukommelsestap, som gir mening at jeg bare husker noe bruddstykker der.

Da er det jo bare å håpe på at jeg får en god virkning uansett av Sobril da. Prøve å puste med magen inntil timen nærmer seg. 

Jeg skjønner ikke helt hva logikken din er her? Hvordan kom du fram til det svaret?

Anonymkode: 1eb25...52b

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Om du får idet du stiller hos tannlegen må du ta valium eller tilsvarende.

Sobril tar jeg 1-1,5 time før oppmøte. 

Anonymkode: 907a8...020

Skrevet

Jeg tar Sobril rundt 2 timer før tannlegetime. 
Det demper bittelitt tankekjør, men ikke veldig mye. 
Derimot er kroppen veldig "care", jeg kan ligge å tenke "herregud dette er ubehagelig, jeg har sånn angst, og kroppen bare gidder ikke være med på angsten 😛  
Og når jeg ikke får de kroppslige reaksjonene på angsten, så roer den seg mye raskere.  

Anonymkode: f793e...72f

• Nyttig 1
Skrevet

Valium er sterkere enn sobril, men sobril funker absolutt bra hvis du tar det 2 timer før.

• Nyttig 1
Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg skjønner ikke helt hva logikken din er her? Hvordan kom du fram til det svaret?

Det sier jo seg selv...? Midazolam er i en heeelt annen gate enn sobril.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg sjekket i journalen hvilken medisin jeg fikk på sykehuset? Og ja, når dette da er noe helt annet enn Sobril så sier det seg selv at effekten ikke er samme :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...