Gå til innhold

Tanker om fjollete prioriteringer i politikken.

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Mens folket får stadig mindre penger til rådighet og køene til matutlevering stadig vokser, så går det også finkulturelle debatter i kommunestyrene.  Det er nok mange tilsvarende eksempler, men jeg leser av og til Fædrelandsvennen, en kristiansandsavis som dekker  Agder fylke stort sett.  

Nå var morgendagens e-avis tilgjengelig, med en artikkel om den berømte kunstsiloen.  Det er et slags samarbeidsprosjekt mellom offentlig og privat.  Kristiansand bystyre har nå en debatt om å doble bidraget til dette høykulturelle prestisjetullet til 8,4 millioner neste år. Resultatet av debatten vet jeg ikke.

Det henger ikke på greip, rett og slett :(  Kan ikke politikerne først sørge for at folket har det bra, og heller ta pynt og glitter til slutt? 

https://www.nrk.no/sorlandet/skal-ha-mindre-barnefattigdom-i-kristiansand-1.16111356

Kristiansand har altså over 3000 fattige barn + ukjent antall fattige voksne.

Endret av Adobyen
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tanker? Har ingen store problemer med det. Er ikke dermed sagt at man ikke også bør jobbe mot å bekjempe fattigdom. 

Skrevet

Ja det viser elendig prioritering.

• Liker 2
Skrevet

Kunst og kultur bør ikke skattefinansieres, for folk vet selv best hvilken kultur de selv ønsker å bruke pengene sine på

Skrevet

Det er veldig merkelig at ingen bryr seg om at vanlige folk sliter, og ikke reagerer på slike priori-bortprioriteringer. Dette bestemmer kommunestyrene i kommunene, som krever inn en rekke avgifter fra folk, i tillegg til de pengene de får fra staten.  Hvorfor legger ikke regjeringen føringer for hvordan kommunene kan bruke pengesekken? 

Når vi er misfornøyde med regjeringen så klager vi. Kommunepolitikken er mye verre, uansett hvilke partier som styrer der på kryss og tvers.

Skrevet
Adobyen skrev (På 20.11.2022 den 23.55):

Kristiansand har altså over 3000 fattige barn + ukjent antall fattige voksne.

Stem på et parti som er mot kunstsiloen og for å øke sosialsatser og senke kriteriene for å motta støtte.

Jeg vet ikke hvem som har dette i programmet i Kr.sand. Rødt, kanskje? Neppe Demokratene.

Skrevet
Snok1 skrev (1 minutt siden):

Stem på et parti som er mot kunstsiloen og for å øke sosialsatser og senke kriteriene for å motta støtte.

Jeg vet ikke hvem som har dette i programmet i Kr.sand. Rødt, kanskje? Neppe Demokratene.

Jeg vet ikke. Jeg bor i Telemark og kjenner ikke så godt til det, men det har vært mye uenighet og bråk i bystyret der. Kristiansand er liksom storby og kultur, litt merkelig by.  Koselig også, men de ser visst ikke det som er ubehagelig, og det er en del diskusjon ang.om de skal dele opp de tvangssammenslåtte kommunene igjen.  By og land- diskusjoner osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...