Gå til innhold

Når den mannlige, hotte psykologen foreslår å "se han dypt inn i øynene".....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter med øyekontakt. Går til en særdeles kjekk psykolog. Han vil at vi skal jobbe med at jeg skal våge å se menn i øynene, ikke vike unna. Så nå har han foreslått et "eksperiment" der vi tar tiden mens vi bare ser hverandre inn i øynene uten å si noe i hele 5 minutter....jeg skal da, i følge han, gjøre så godt jeg kan med å ikke vike unna. 

Jeg vet ikke om jeg tør. Skulle tenke på det til neste gang. Vi er på samme alder, han er en flott fyr, og han har gitt uttrykk for at han syns jeg er pen. Så...hva kan slik øyekontakt føre til, jeg mener, en ting er å øve på det for å bli bedre på det, men kan ikke slikt føles veldig intimt og nært og skape noen følelser som i utgangspunktet ikke trengte være der? Skjønner? Jeg er litt redd for det, kjenner jeg, er jo veldig sterkt å se noen dypt og lenge inn i øynene da...og da ikke føle noe som helst? Hva ville du ha gjort og hva tenker du om forslaget hans? 

Anonymkode: 41967...c89

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mulig dette var feil forum. Legger det inn under relasjoner også... 

Skrevet

«Han har gitt uttrykk for at jeg er pen»… Jeez. Jeg tror du har misforstått situasjonen VELDIG! Ny terapeut til deg.

Du romantiserer hans forhold til deg og ditt til ham. 

• Liker 14
  • Nyttig 5
Skrevet
Rotemor skrev (Akkurat nå):

«Han har gitt uttrykk for at jeg er pen»… Jeez. Jeg tror du har misforstått situasjonen VELDIG! Ny terapeut til deg.

Enig. Dette er ikke sunt for helingen din, TS. Du må ha rom til å fokusere på deg, ikke han her. 

Anonymkode: 53181...d74

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet
Rotemor skrev (4 minutter siden):

Nei, jeg skrev det fordi det er ubehagelig at han har kommentert det og så deretter vil at vi skal se hverandre i øynene. Nei, jeg fokuserer da absolutt ikke på dette. Det var ikke i tankene i det hele tatt da jeg skrev her. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Høres ut som du er på vei inn i seksuelt misbruk. Bytt psykolog

Anonymkode: 3b895...7cd

• Liker 4
Skrevet

Bytt. 

Anonymkode: 46e6b...dc8

• Liker 9
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Nei, jeg skrev det fordi det er ubehagelig at han har kommentert det og så deretter vil at vi skal se hverandre i øynene. Nei, jeg fokuserer da absolutt ikke på dette. Det var ikke i tankene i det hele tatt da jeg skrev her. 

Øh.. altså. Du skriver at han er hot, at han har sagt at du er pen og at du er redd for å få intime følelser for ham. Du romantiserer max.

Anonymkode: 066cf...1fb

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jo, du nevner det. Altså har det betydning for å se hverandre i øynene. Du har ikke et sunt forhold til situasjonen.

• Liker 7
Skrevet
Rotemor skrev (Akkurat nå):

Jo, du nevner det. Altså har det betydning for å se hverandre i øynene. Du har ikke et sunt forhold til situasjonen.

Ja det har den betydning jeg nettopp skrev:han har kommentert det og det i seg selv stiller jeg spørsmål ved. Mitt utseende er ikke noe han burde kommentere og jeg kunne ikke brydd meg mindre hva han mener om meg. Men klart det er rart å sitte å skulle se han inni øynene og vite At han syns jeg er pen. Jeg syns dessuten kan er attraktiv men det stopper jo der. Jeg liker ikke situasjonen han har satt meg i. Ts

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Regner med at dette er noe i den tonen at du var usikker på deg selv , og han kommenterte noe som ''Du er Jo en pen jente, så hvorfor tenker du sånn''. Kanskje ikke rett måte å formulere seg på til en pasient,men tror virkelig ikke han legger noe i det

• Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er jo ikke godt for oss å vite hva som er hva sånn 100%. Men, jeg fikk grøsninger når jeg leste dette. Jeg tror han utnytter sin posisjon. Dette er ikke sunt for tilhelingen din. Jeg ville byttet umiddelbart. Det er jo lett å bli fanget i dette når du er tiltrukket av han også. Jeg tror denne attraksjonen dere har definitivt vil ta fokuset vekk fra tilhelingen din og fokuset vekk fra deg. 

Anonymkode: 6e3e9...ca6

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Sveija skrev (Akkurat nå):

Regner med at dette er noe i den tonen at du var usikker på deg selv , og han kommenterte noe som ''Du er Jo en pen jente, så hvorfor tenker du sånn''. Kanskje ikke rett måte å formulere seg på til en pasient,men tror virkelig ikke han legger noe i det

Det finnes jo mange leger og psykologer som utnytter pasienter, så man trenger ikke være naive heller. Det er absolutt ikke sikkert ts lager seg dette i sitt eget hodet 🙄

• Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja det har den betydning jeg nettopp skrev:han har kommentert det og det i seg selv stiller jeg spørsmål ved. Mitt utseende er ikke noe han burde kommentere og jeg kunne ikke brydd meg mindre hva han mener om meg. Men klart det er rart å sitte å skulle se han inni øynene og vite At han syns jeg er pen. Jeg syns dessuten kan er attraktiv men det stopper jo der. Jeg liker ikke situasjonen han har satt meg i. Ts

Ts. Jeg synes du skal lytte til magefølelsen din. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Sveija skrev (3 minutter siden):

Nei, han sa :"jeg må bare få sagt det:du er en veldig vakker kvinne!". Ingen foranledning.

Men nå var dette ment som en digresjon og ikke hovedtema. Klart han ikke legger noe i det uansett, og jeg bryr meg ikke. Syns likevel det er upassende. Ts

• Nyttig 2
Skrevet

Bytt snarest.

Anonymkode: c400b...939

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det finnes jo mange leger og psykologer som utnytter pasienter, så man trenger ikke være naive heller. Det er absolutt ikke sikkert ts lager seg dette i sitt eget hodet 🙄

Jo selvsagt, men om man er i en sårbar situasjon kan man gjerne mistolke situasjonener, men selvfølgelig greit å være obs. Men kanskje greit at TM reflekterer litt over hvordan dette ble uttrykt, sammenheng osv.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Sveija skrev (Akkurat nå):

Jo selvsagt, men om man er i en sårbar situasjon kan man gjerne mistolke situasjonener, men selvfølgelig greit å være obs. Men kanskje greit at TM reflekterer litt over hvordan dette ble uttrykt, sammenheng osv.

Ja og jeg har nettopp kommentert hvordan dette bør sagt, og det var ikke slik du antok. Ts

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nei, han sa :"jeg må bare få sagt det:du er en veldig vakker kvinne!". Ingen foranledning.

Men nå var dette ment som en digresjon og ikke hovedtema. Klart han ikke legger noe i det uansett, og jeg bryr meg ikke. Syns likevel det er upassende. Ts

Dersom dette er tilfelle ville jeg gitt beskjed om at jeg syntes vedkommende oppførte seg uprofesjonelt, og byttet snarest

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg antar han har vært oppmuntrende på et vis. Han har jo ikke gitt uttrykk for tiltrekning selv om han kan ha sagt noe slikt for å bygge deg opp. Du misforstår han og tenker at han synes du er pen, i betydningen attraktiv. 

Jeg legger til grunn at han er profesjonell og at du tar imot komplimenter som kvinne og ikke pasient. Du misforstår!

Endret av Rotemor
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...