AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #1 Skrevet 20. november 2022 Jeg dater en fin og kjekk kar. Han er sjarmerende, tøff og er stabil. Han har imidlertid tenåringdatter og hun er pappajente. Han er beskyttende overfor henne. Har noen erfaring med om det er belastning å gå i slikt forhold? Hvis for eksempel dattera er sjalu på meg eller ikke aksepterer meg, så vil det bli trøbbel. Jeg er ute etter en mann som i så fall beskytter meg og til og med setter sine barn på plass hvis de ikke oppfører seg. Anonymkode: f6a56...f83
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #2 Skrevet 20. november 2022 Det er nok helt individuelt Anonymkode: efa80...86a
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #3 Skrevet 20. november 2022 For en forvirrende overskrift, måtte lese fem ganger og inn på innlegget før jeg skjønte noe. Anonymkode: 5ddea...255 19 4
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #4 Skrevet 20. november 2022 Beklager å si det, men du kommer til og skal komme i 2 rekke. Datteren først, og om du ikke klarer å akseptere det så fortjener du faktisk ikke et forhold med denne mannen. Anonymkode: 8c0b6...7d8 19 1 5
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #5 Skrevet 20. november 2022 Så...du dater en mann med barn og er bekymret for hva barna vil synes om deg? Eller mener du han oppdrar barna sine dårlig? Hvorfor vil du i så fall være kjærestens hans? Anonymkode: 57fdf...ed7 2
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #6 Skrevet 20. november 2022 Du må tåle at barna hans alltid går foran. Det betyr ikke at du også skal ha det bra. Anonymkode: e1dc3...67a 6
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #7 Skrevet 20. november 2022 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Jeg dater en fin og kjekk kar. Han er sjarmerende, tøff og er stabil. Han har imidlertid tenåringdatter og hun er pappajente. Han er beskyttende overfor henne. Har noen erfaring med om det er belastning å gå i slikt forhold? Hvis for eksempel dattera er sjalu på meg eller ikke aksepterer meg, så vil det bli trøbbel. Jeg er ute etter en mann som i så fall beskytter meg og til og med setter sine barn på plass hvis de ikke oppfører seg. Anonymkode: f6a56...f83 Tror kanskje du er litt umodne til å gå inn i forhold med barn. Anonymkode: d6bf3...a7c 11
I Grosny Skrevet 20. november 2022 #8 Skrevet 20. november 2022 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Jeg dater en fin og kjekk kar. Han er sjarmerende, tøff og er stabil. Han har imidlertid tenåringdatter og hun er pappajente. Han er beskyttende overfor henne. Har noen erfaring med om det er belastning å gå i slikt forhold? Hvis for eksempel dattera er sjalu på meg eller ikke aksepterer meg, så vil det bli trøbbel. Jeg er ute etter en mann som i så fall beskytter meg og til og med setter sine barn på plass hvis de ikke oppfører seg. Anonymkode: f6a56...f83 Det vi vise seg hvrdan du og dattera vil forholde dere til hverandre. Går det bra så er det fantastisk, går det dårlig så må du sjarmere en annen mann. 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #9 Skrevet 20. november 2022 Det virker mer som om du er sjalu på henne enn omvendt. Anonymkode: 73ce7...759 11 2
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #10 Skrevet 20. november 2022 Overskriften: mener du «far til pappajente»? Du kan ikke forvente at han tar noens parti, ha fokus på å kommunisere med datteren og ikke prøv å komme i veien for forholdet deres. Anonymkode: 9ae19...5ff 3
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #11 Skrevet 20. november 2022 Han kommer aldri til å sette deg før henne, - og vil du egentlig ha en mann som kaster barna på båten for ny dame? Jeg vet ikke om en mindre attraktiv egenskap i en mann.. Hvis du vil ha barn, så vil du vel ikke ha det med en fyr som - om det blir slutt - kommer til å sette den nye kjæresten sin før barnet deres. Men det er klart det ikke alltid er lett å være stemor, det kan bli spesielt problematisk om barnet ikke liker deg, og enda mer problematisk når du ikke liker henne, som det virker som du allerede har bestemt deg for at du ikke gjør. Det er jo da det blir ille, når du blir sur og sjalu for hver minste ting (og attpåtil mener det kun er din mann eller stedatters skyld og ansvar, når det egentlig er aller mest deg). Jeg har sett på nært hold et ekteskap nr 2 gå i dass pga dette, han måtte omtrent forsvare å tilbringe tid med sine døtre, og det klarte han selvsagt ikke leve med i lengden. Kona hans var sjalu på dem, hun var bitter og lei seg for at de aldri ble så tette som hun kanskje hadde innbilt seg de skulle bli, og hun likte dem ikke som personer. Ikke gå inn i konkurranse med datteren, eller sett han i situasjoner hvor han må velge. Det blir alltid datteren som vinner. Han bør jo klare å sette henne på plass hvis hun oppfører seg helt urimelig, men han kommer alltid til å elske henne høyere enn deg, og hvis han må dumpe en av dere, så blir det deg. Sånn er det bare. Du må bli rausere, du må ikke gå til krig mot henne. Hun er ikke din fiende. Hun er en du må leve med, så gjør det beste ut av det, ikke gjør det til et helvete. Anonymkode: 2c462...9a4 4 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #12 Skrevet 20. november 2022 For det første…. Hun kommer først. Alltid. Du virker sjalu og redd for at hun skal få all oppmerksomheten fra han. Jeg kjenner jeg blir litt nervøs og redd for denne jenta om du og han innleder et forhold..🥺 Anonymkode: b2d31...ff3 7
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #13 Skrevet 20. november 2022 Høres ikke ut som at dette er noe for deg. Du er allerede usikker og sjalu på barnet hans, og hvordan skal det da gå om du ender opp som stemor? Her bør både du og far tenke på datteren først. Anonymkode: 15098...a08 5
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #14 Skrevet 20. november 2022 Jentungen må komme først, hun var der først, hun er hans datter og hun er mindreårig, ergo har han plikt til å ta vare på henne. Selvsagt bør han irettesette henne om hun skulle være ufin mot deg, men ser det ut som om at det er umulig å få dere til å fungere sammen så er det jo selvsagt du som må gå. Altså du må jo se det at tar han ikke vare på sitt eget blod så tar han iallefall ikke vare på et kvinnfolk! Anonymkode: 54db1...eb9 4 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #15 Skrevet 20. november 2022 Det er jo ikke et rødt flagg at han har barn som er knytt til ham.... Anonymkode: 57fdf...ed7 5 1
Turtellure12 Skrevet 20. november 2022 #16 Skrevet 20. november 2022 Litt usikker på hva du mener med tråden. Jeg tenker det er et sunnhetstegn at han bryr seg om datter. Hun er første prioritet, og skal være det - også ovenfor deg. Kan du spesifisere hvilke bekymringer du eventuelt har? 4 1
Brunello Skrevet 20. november 2022 #17 Skrevet 20. november 2022 Ser det er mange som mener han aldri kommer til å sette kjæresten foran datteren. Dere har neppe lest særlig mye på kvinneguiden. Når det er sagt, er jeg selvsagt enig i at det bør være slik. Også enig med de som mener ts virker umoden. 2 1
Maestro Skrevet 21. november 2022 #18 Skrevet 21. november 2022 Synes det er flott og være 14 å fortsatt være Pappajente. 🧡 Jeg og var det som 14 åring. Men, hun skal og vil alltid komme først. Og ev ufin fjorten åring mot en ny dame, er helt normalt. Jeg jobba hardt for og få ut min stefar,. Krangla og skrek om alt. Da var jeg 11 😂. Men! Uti tenåra fant jeg ut at han er ganske kul og god mann til mamma. Han som var der mens jeg bodde hjemme og var syk, pappa var ikke helt "der." kunne ikke fått en bedre stefar 🙏 Mamma tenkte alltid på oss døtre først - alltid. Så om du er redd for og misse oppmerksomhet fra denne mannen pga datteren, så kan du bare gå med en gang. Spesielt med holdninger at hun er ufin mot deg. Hva forventer du av ei på 14 når pappa får ny dame? Vær voksen og ikke legg det på deg. 5
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #19 Skrevet 21. november 2022 2 hours ago, AnonymBruker said: Jeg er ute etter en mann som i så fall beskytter meg og til og med setter sine barn på plass hvis de ikke oppfører seg. Du skal alltid være nr 2, barn er alltid nr 1 Anbefaler deg finne en mann uten barn Anonymkode: 94d93...1f4 2 1
Maestro Skrevet 21. november 2022 #20 Skrevet 21. november 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Du skal alltid være nr 2, barn er alltid nr 1 Anbefaler deg finne en mann uten barn Anonymkode: 94d93...1f4 Viss de kaller henne typ hore, og er direkte slem, så skal man bli satt på plass. Men normal fjortis adferd mot ny dame, skal man være trygg nok på seg selv og tåle. Og som stemor/stefar, er man desverre utsatt for sånn oppførsel av barna. Rart at min Stefar ikke løp avgårde og flytta innen jeg var 14. Guri så stygg jeg var 🥴🙈 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå