Maskinfører Skrevet 22. november 2022 #21 Skrevet 22. november 2022 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Takk, jeg har søkt en del på det, og funnet at enten kan jeg bestille til Mekonomen her, eller jeg får dem i posten fra Jula, begge de to er rimelige også. Bor på et lite sted, så utvalget av butikker er ikke enormt.. Nettopp, det er noe drit Anonymkode: eff27...eea Da bestiller du der det er nærmest og raskest leveringstid bor i Vestfold så har alt i umiddelbar nærhet Ja det var dårlige greier fikk den av med Muttertrekker,n for å si det sånn Meec Batteri muttertrekker fra jula er knall
AnonymBruker Skrevet 25. november 2022 #22 Skrevet 25. november 2022 Bleh...finner nå at to muttere sitter bom fast til og med med et langt leddhåndtak...jeg er jo ikke hundre kilo så hjelper ikke om jeg legger hele vekta på det heller. Det er nok mutrene som er rustne eller noe, siden de fulgte med de brukte felgene og jeg har ikke brukt dem før... Kjøpte også ny pipe hos Biltema, men kan ikke for mitt bare liv få løsnet den fra plasten den henger på? Kanskje den er bedre enn den jeg har på en eller annen måte.... Noen som har kjøpt slike piper som henger fast i svart plast som sitter bom fast inni dem? Det står at man skal skru eller klippe eller noe, men jeg skjønner ingenting av det. TS Anonymkode: eff27...eea 1
Maskinfører Skrevet 25. november 2022 #23 Skrevet 25. november 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Bleh...finner nå at to muttere sitter bom fast til og med med et langt leddhåndtak...jeg er jo ikke hundre kilo så hjelper ikke om jeg legger hele vekta på det heller. Det er nok mutrene som er rustne eller noe, siden de fulgte med de brukte felgene og jeg har ikke brukt dem før... Kjøpte også ny pipe hos Biltema, men kan ikke for mitt bare liv få løsnet den fra plasten den henger på? Kanskje den er bedre enn den jeg har på en eller annen måte.... Noen som har kjøpt slike piper som henger fast i svart plast som sitter bom fast inni dem? Det står at man skal skru eller klippe eller noe, men jeg skjønner ingenting av det. TS Anonymkode: eff27...eea Pipehenger.n du tenker på da holder du pipa fast med en vannpumpetang deretter vrir du av plasten med den andre hånda evt bruker ett skrujern til å svekke plasten med personlig setter jeg den i skrustikka opp ned og bruker en liten bolt i midten til å slå den ut med 🙂
Maskinfører Skrevet 25. november 2022 #24 Skrevet 25. november 2022 Maskinfører skrev (Akkurat nå): Pipehenger.n du tenker på da holder du pipa fast med en vannpumpetang deretter vrir du av plasten med den andre hånda evt bruker ett skrujern til å svekke plasten med personlig setter jeg den i skrustikka opp ned og bruker en liten bolt i midten til å slå den ut med 🙂 Her er det kjekt med muttertrekker 🙂
tdm900 Skrevet 25. november 2022 #25 Skrevet 25. november 2022 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Bleh...finner nå at to muttere sitter bom fast til og med med et langt leddhåndtak...jeg er jo ikke hundre kilo så hjelper ikke om jeg legger hele vekta på det heller. Det er nok mutrene som er rustne eller noe, siden de fulgte med de brukte felgene og jeg har ikke brukt dem før... Kjøpte også ny pipe hos Biltema, men kan ikke for mitt bare liv få løsnet den fra plasten den henger på? Kanskje den er bedre enn den jeg har på en eller annen måte.... Noen som har kjøpt slike piper som henger fast i svart plast som sitter bom fast inni dem? Det står at man skal skru eller klippe eller noe, men jeg skjønner ingenting av det. TS Anonymkode: eff27...eea Sitter to fast, så strammer du til igjen de du har løsnet. Da kan de løsne de to andre. Det gjorde jeg en gang, ble litt overrasket men det fungerte gitt. Det var etter et berkstedbesøk, hvor de neppe har brukt momenstav på muttertrekker.
AnonymBruker Skrevet 25. november 2022 #26 Skrevet 25. november 2022 tdm900 skrev (55 minutter siden): Sitter to fast, så strammer du til igjen de du har løsnet. Da kan de løsne de to andre. Det gjorde jeg en gang, ble litt overrasket men det fungerte gitt. Det var etter et berkstedbesøk, hvor de neppe har brukt momenstav på muttertrekker. Det tenkte jeg faktisk på å gjøre, interessant å høre at det kan funke. Men dette ble til slutt løsningen på tre muttere som satt helt bom. De andre var trege også men greie å løsne. Tror ikke jeg har strammet til for mye, for jeg har tidligere løsnet helt fint alle jeg har skrudd til selv. Tror jeg må få tak i noe kobberpasta til neste hjulskift: Anonymkode: eff27...eea
AnonymBruker Skrevet 25. november 2022 #27 Skrevet 25. november 2022 Maskinfører skrev (1 time siden): Pipehenger.n du tenker på da holder du pipa fast med en vannpumpetang deretter vrir du av plasten med den andre hånda evt bruker ett skrujern til å svekke plasten med personlig setter jeg den i skrustikka opp ned og bruker en liten bolt i midten til å slå den ut med 🙂 Takk, funket med skrustikke og rørtang! Anonymkode: eff27...eea 1
Maskinfører Skrevet 25. november 2022 #28 Skrevet 25. november 2022 (endret) AnonymBruker skrev (2 timer siden): Takk, funket med skrustikke og rørtang! Anonymkode: eff27...eea Bare koselig alltid artig og hjelpe deg spør meg neste gang du trenger hjelp skrur masse bil og svarer på det meste 🙂 Endret 25. november 2022 av Maskinfører
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #29 Skrevet 26. november 2022 NÅ vet jeg hvorfor mutrene satt så eitrande fast! Det var fordi de er formet på en annen måte enn de som var på bilen når jeg kjøpte den, og derfor skrur seg lengre inn på bolten! Så de hadde skrudd seg inn på et området som sikkert aldri har sett en mutter i sitt liv, og som hadde dritt og korrosjon i gjengene..... Anonymkode: eff27...eea
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå