AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #1 Skrevet 20. november 2022 hei Jeg har en venn (motsatt kjønn) som absolutt vil snakke hver dag. Dersom jeg bruker mer enn noen timer på å svare, blir vedkommende svært urolig. Ved en anledning dukket personen opp på jobb fordi hen ble så urolig fordi jeg ikke hadde svart (jeg var jo opptatt på jobb!). I dag spurte hen om jeg ikke hadde synes det var rart om vi ikke hadde snakket på noen dager, og nei, det hadde jeg ikke synes måtte jeg medgi. Synes dette er svært slitsomt, men merker at vedkommende blir veldig urolig hvis kommunikasjonsstrømmen reduseres. Hvorfor reagerer vedkommende slik? Hva kan jeg gjøre? Anonymkode: d8fa0...e92
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #2 Skrevet 20. november 2022 Mente å poste dette i vennskap-kategorien😅 Anonymkode: d8fa0...e92
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #3 Skrevet 20. november 2022 Skjønner deg SÅ godt!! Blir helt svett og sliten av dagens hyper-kommunikasjonsbehov. Det er helt lov å være ærlig om at man ikke føler behov for kontakt hver dag. Vennen din må lære seg å ta ansvar for egne tanker og bekymringer, og ikke la det gå utover deg at hen ikke klarer å kontrollere seg! 😬🤪😊 Anonymkode: b5db0...30a 2 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #4 Skrevet 20. november 2022 Hvis dere hadde vært kjærester og særlig samboer/gift er det nok vanlig å ha kontakt hver dag. Ikke for venner. Kanskje han er forelsket i deg? Har du spurt han om det? Anonymkode: d15d2...d93 2
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #5 Skrevet 20. november 2022 Er vanlig høflighet å svare på meldinger da så det burde du bli bedre på! At vedkommende dukket opp på jobben din var ganske drøyt, kjenner du han godt? Har dere kjent hverandre lenge? Hvis ikke ville jeg tenkt han kunne være litt farlig og holdt meg unna.. Anonymkode: ffb1d...a94
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #6 Skrevet 20. november 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Er vanlig høflighet å svare på meldinger da så det burde du bli bedre på! At vedkommende dukket opp på jobben din var ganske drøyt, kjenner du han godt? Har dere kjent hverandre lenge? Hvis ikke ville jeg tenkt han kunne være litt farlig og holdt meg unna.. Anonymkode: ffb1d...a94 Var snakk om at jeg ikke hadde svart etter 3t, var midt i en arbeidsdag, hadde ikke sett på mobilen.. Svarer alltid på meldinger når jeg får tid. Kjenner hverandre ganske godt, litt over 1 år, men jeg synes det har blitt litt for mye. Anonymkode: d8fa0...e92 6
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #7 Skrevet 20. november 2022 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Hvis dere hadde vært kjærester og særlig samboer/gift er det nok vanlig å ha kontakt hver dag. Ikke for venner. Kanskje han er forelsket i deg? Har du spurt han om det? Anonymkode: d15d2...d93 Ja, han er nok det... Anonymkode: d8fa0...e92
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #8 Skrevet 20. november 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Var snakk om at jeg ikke hadde svart etter 3t, var midt i en arbeidsdag, hadde ikke sett på mobilen.. Svarer alltid på meldinger når jeg får tid. Kjenner hverandre ganske godt, litt over 1 år, men jeg synes det har blitt litt for mye. Anonymkode: d8fa0...e92 Han høres ikke helt god ut.. Anonymkode: ffb1d...a94
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #9 Skrevet 20. november 2022 Han er forelsket i deg. Anonymkode: 5afd4...b8e
Raven.Writingdesk Skrevet 20. november 2022 #10 Skrevet 20. november 2022 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Ja, han er nok det... Anonymkode: d8fa0...e92 Men er du forelsket i ham da? Hvis du tror/vet at han er forelsket i deg kan det være lurt å avklare situasjonen. Hva vil du i denne relasjonen ? 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #11 Skrevet 20. november 2022 Full Ugle skrev (1 minutt siden): Men er du forelsket i ham da? Hvis du tror/vet at han er forelsket i deg kan det være lurt å avklare situasjonen. Hva vil du i denne relasjonen ? Vi har avklart det mange ganger, at jeg ikke er interessert i noe mer enn et vennskapelig forhold. Anonymkode: d8fa0...e92
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #12 Skrevet 20. november 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vi har avklart det mange ganger, at jeg ikke er interessert i noe mer enn et vennskapelig forhold. Anonymkode: d8fa0...e92 Men da må du kutte han ut. Du kan ikke være venner med noen som er forelsket i deg. Det er bare vondt for begge parter. Anonymkode: d15d2...d93 3 3
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #13 Skrevet 20. november 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Vi har avklart det mange ganger, at jeg ikke er interessert i noe mer enn et vennskapelig forhold. Anonymkode: d8fa0...e92 Spesielt at dere har måttet snakke om dette mange ganger. Han hører jo ikke på deg og fortsetter å presse seg på. Kutt kontakten Anonymkode: ffb1d...a94 4
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #14 Skrevet 20. november 2022 Jeg hadde følt meg kvalt og fått fullstendig klaustrofobi 🥵 Anonymkode: 6c237...8fe 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #15 Skrevet 21. november 2022 Jeg har ikke kontakt hver dag med venner, aldri hatt det. Ser du har bekreftet at han er forelsket i deg, det var min første tanke også.. Da kan man jo bli ekstremt kontaktsøkende, og ikke minst veldig utrygg om man ikke får respons. Dette kommer til å slite han i fillebiter, du kan ikke gå rundt og late som det er greit så lenge du har sagt dere bare er venner. Han ønsker åpenbart noe mer, og jeg skjønner ikke at du heller orker å late som du er venn med en som er forelsket i det. Det vil jo ha sånne konsekvenser som dette, veldig mye du sier og gjør (eller ikke gjør) vil såre han på en måte det ikke hadde spilt noen rolle for en som faktisk bare var en venn. Anonymkode: 5a6e9...acf 4
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #16 Skrevet 21. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har ikke kontakt hver dag med venner, aldri hatt det. Ser du har bekreftet at han er forelsket i deg, det var min første tanke også.. Da kan man jo bli ekstremt kontaktsøkende, og ikke minst veldig utrygg om man ikke får respons. Dette kommer til å slite han i fillebiter, du kan ikke gå rundt og late som det er greit så lenge du har sagt dere bare er venner. Han ønsker åpenbart noe mer, og jeg skjønner ikke at du heller orker å late som du er venn med en som er forelsket i det. Det vil jo ha sånne konsekvenser som dette, veldig mye du sier og gjør (eller ikke gjør) vil såre han på en måte det ikke hadde spilt noen rolle for en som faktisk bare var en venn. Anonymkode: 5a6e9...acf Ja, det tenker jeg mye på også. Må jeg bare avslutte hele relasjonen da? Ønsker jo forsåvidt ikke det heller, men høres ut som det kanskje er den beste løsningen. Anonymkode: d8fa0...e92 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #17 Skrevet 21. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, det tenker jeg mye på også. Må jeg bare avslutte hele relasjonen da? Ønsker jo forsåvidt ikke det heller, men høres ut som det kanskje er den beste løsningen. Anonymkode: d8fa0...e92 Ja, jeg tror nok det. Det er jo lett for den som ikke er forelsket å holde på relasjonen fordi man liker personen og nok også på et plan fordi man liker oppmerksomheten, at det er en der som alltid er der for deg og kaster alt han har i hendene for deg. Men det er du som må være den sterke der, den som er forelsket klarer aldri å bryte, du har mye bedre forutsetning for å klare det. Si til han at det blir for intenst, å møte på jobb fordi man ikke har hørt noe på tre timer er faktisk på grensen til forrykt, nesten så jeg hadde blitt redd for og få en stalker ved brudd.. Han vil sikkert prøve å si at han skal endre seg osv, men uansett hvor vondt det gjør så må du ikke bli dratt inn i samme greia igjen bare av snillhet. Det er i lengden det motsatte av å være snill. Ved et brudd så kommer han over deg på et tidspunkt, henger dere sammen og har kontakt hver dag så vil han aldri gjøre det. Anonymkode: 5a6e9...acf 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå