AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #1 Skrevet 20. november 2022 Hei, jeg venter ei lita jente i juni 2023. Det er vårt første barn. Lurer på hva dere ville kjøpt av klær til den første tiden? Trenger vel ikke så mye ull osv siden hun blir en sommerbaby. Trenger man lue om sommeren feks? Jeg vet ingenting om dette… så: Hva ville dere kjøpt inn? Anonymkode: aa00f...bc3
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #2 Skrevet 20. november 2022 Hvor i landet bor du? Jeg bor i Oslo, fikk baby i juni og de første par månedene brukte vi bare klær i bomull. Foretrakk omslagsbodyer med lange og korte ermer, strømpebukser og myke bomullsbukser med bred strikk i livet. Brukte også noen heldrakter med korte bein og ermer. Hadde strikket en jakke i 50/50 ull/bomull som vi brukte litt, men først og fremst pakket vi bare inn i teppe eller dyne om det var litt kjølig. Den eneste gangen vi brukte lue, ull og flere lag med klær i løpet av sommeren var da vi dro på besøk til slekt i Trøndelag. Anonymkode: 3df66...3c8
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #3 Skrevet 20. november 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hvor i landet bor du? Jeg bor i Oslo, fikk baby i juni og de første par månedene brukte vi bare klær i bomull. Foretrakk omslagsbodyer med lange og korte ermer, strømpebukser og myke bomullsbukser med bred strikk i livet. Brukte også noen heldrakter med korte bein og ermer. Hadde strikket en jakke i 50/50 ull/bomull som vi brukte litt, men først og fremst pakket vi bare inn i teppe eller dyne om det var litt kjølig. Den eneste gangen vi brukte lue, ull og flere lag med klær i løpet av sommeren var da vi dro på besøk til slekt i Trøndelag. Anonymkode: 3df66...3c8 Bor på Sørlandet. Så satse på noen omslagsbodyer og strømpebukser først og fremst da. Trenger vi lue? Og pysjer. Anonymkode: aa00f...bc3
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #4 Skrevet 21. november 2022 Kjekt med tynn bomullslue på sommeren, det kan være vind og kjølig. Jeg fikk barn i begynnelsen av juni i fjor. Mai var kjempekald, så jeg strikket strømpebukse og jakke. Så kom varmen, og baby bodde i kortermet body hele sommeren Som hun over skriver, omslagsbodyer og bukser med bred strikk er gull til nyfødt. Og husk at du ikke trenger så mye i hver størrelse, de vokser fort i begynnelsen. Kan også få tak i mye fint brukt, klærne rekker ikke bli slitt i de minste str. Anonymkode: 10f6c...2eb 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #5 Skrevet 21. november 2022 Tynne bomullsluer, omslagsbodyer både landermet og kortermet, tynne bukser, masse tynne heldrakter/pysjer. Ullteppe til vogn. Anonymkode: 5904c...69a 1
Petra200 Skrevet 21. november 2022 #6 Skrevet 21. november 2022 Ja du trenger både pysjamas og tynne luer 👍🏻
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #7 Skrevet 21. november 2022 Det finner du ut av. Jeg har junibarn som omtrent bare lå i bleie, mens en i barselgruppen brukte ull. Så det spørs veldig Anonymkode: 5f083...a8c 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #8 Skrevet 21. november 2022 Jeg var veldig glad i sommerull, liker det bedre enn bomull når det er varmt. Anonymkode: 6b2df...6c4
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #9 Skrevet 21. november 2022 Bambus eller viskose ville jeg kjøpt. Bodyer og pysjer. Anonymkode: 2ce9f...bc8
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #10 Skrevet 21. november 2022 Gratulerer med baby på vei Ikke kjøp bare ull, hvis du får en liten en som har sart hud og ikke tåler ulla. Vi har juni-2022-baby, og han brukte stortsett bare omslagsbodyer, strømpebukser, tynne bukser, pysjer den første tiden. En lue er lurt, trekk er ikke bra uansett hvor varmt det er. Ps: tenk så digg med sommerbaby! Slipper alt som følger med å få en baby midt på vinteren mtp bekledning 😅 Anonymkode: 1f48e...260
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #11 Skrevet 21. november 2022 Venter også baby i juni 😊 når har du termin? Klarte de å se kjønn på ul allerede nå? Var det privat eller offentlig? Anonymkode: cd4f2...b95
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #12 Skrevet 21. november 2022 Min erfaring er praktiske klær er bedre enn «kule» klær og nyfødte trenger ikke nødvendigvis sommerklær. Fikk min første i juli og det gikk for der meste i body og bukse eller pysj. Kjoler og slikt ble nesten aldri brukt for det ble for mye styr. Bambus er helt gull, men bomull funker også. Har du lite lite erfaring meg babyer som meg så anbefaler jeg absolutt omslagsbodyer. Ting over hodet på baby var veldig skummelt i starten 😅 Ikke kjøp for mye i den minste størrelsen, og husk at du kan handle når babyen har kommet og du vet litt mer størrelse osv. Anonymkode: 762dc...f08 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #13 Skrevet 22. november 2022 Ville kjøpt litt uten å tenke for mye for å tilfredsstille innkjøpstrangen, og så ventet og sett Plutselig blir det en kald/varm sommer, baby tåler ikke ull, osv osv. Jeg kjøpte en del omslagsbodyer og strømpebukser fordi jeg ble fortalt at det var så praktisk - endte opp med å mislike begge deler. Kjøpte noen heldresser - det var bortkastet etter de første månedene, vi brukte omtrent bare todelt. Kjøpte noen luer, de var altfor små. "Alle" sa at de vokste ut av klærne så fort - hn brukte klærne i all evighet.... Anonymkode: 60aa6...ee4
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #14 Skrevet 22. november 2022 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Venter også baby i juni 😊 når har du termin? Klarte de å se kjønn på ul allerede nå? Var det privat eller offentlig? Anonymkode: cd4f2...b95 Tenkte det samme, jeg har termin 4. juni og er bare 12 uker på vei, at ts har fått vite kjønn før det må jo være et estimat som ikke er garantert😅 Anonymkode: 0bdfa...23c
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #15 Skrevet 22. november 2022 AnonymBruker skrev (På 20.11.2022 den 21.35): Hei, jeg venter ei lita jente i juni 2023. Det er vårt første barn. Lurer på hva dere ville kjøpt av klær til den første tiden? Trenger vel ikke så mye ull osv siden hun blir en sommerbaby. Trenger man lue om sommeren feks? Jeg vet ingenting om dette… så: Hva ville dere kjøpt inn? Anonymkode: aa00f...bc3 Hvordan vet du det er jente alt? Har jo ikke vært på Oul? Anonymkode: 7ed34...c07
AnonymBruker Skrevet 23. november 2022 #16 Skrevet 23. november 2022 Ikke ta utgangspunkt i at det er jente. Er så mange som får beskjed om at det er jente på tidlig ultralyder privat også kommer de til OUL og da viser deg seg og være gutt. Kjønn har jo ingenting å si, men jeg tenkte bare å si det sånn at du er forberedt på det. Anonymkode: cd1e8...dff
AnonymBruker Skrevet 23. november 2022 #17 Skrevet 23. november 2022 Nipt tatt i utlandet gir beskjed om kjønn.. Anonymkode: 87c78...661
AnonymBruker Skrevet 23. november 2022 #18 Skrevet 23. november 2022 Ull trenger du neppe. En tynn lue kan være greit å ha. Det er ikke nødvendigvis kjempevarmt bare fordi det er juni, og babyer har veldig dårlig varmeregulering. Jeg anbefaler å kjøpe så lite som mulig av klær på forhånd. De vokser i rykk og napp, og noen vokser sakte, noen vokser raskt, etc. Så jeg ville bare kjøpt LITT klær i str 56, og kanskje en eller to bodyer i 62. Så kan du heller kjøpe mer når du ser ungen an, hvor stor hun blir. Med eldsten brente jeg inne med masse klær som ikke passet før det var feil årstid (kortermede bodyer som ikke passet før langt ut på høsten, osv). Anonymkode: 49a24...a98
AnonymBruker Skrevet 23. november 2022 #19 Skrevet 23. november 2022 AnonymBruker skrev (På 21.11.2022 den 22.13): Venter også baby i juni 😊 når har du termin? Klarte de å se kjønn på ul allerede nå? Var det privat eller offentlig? Anonymkode: cd4f2...b95 Hei, jeg har termin 13/6. Men har vært i Danmark og tatt nipt test så derfor jeg hr fått vite kjønnet 😜 Anonymkode: aa00f...bc3
AnonymBruker Skrevet 23. november 2022 #20 Skrevet 23. november 2022 AnonymBruker skrev (På 22.11.2022 den 12.34): Tenkte det samme, jeg har termin 4. juni og er bare 12 uker på vei, at ts har fått vite kjønn før det må jo være et estimat som ikke er garantert😅 Anonymkode: 0bdfa...23c Det er pga nipt test tatt i Danmark. Så det er garantert at det er jente jo ☺️ Anonymkode: aa00f...bc3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå