AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #1 Skrevet 20. november 2022 Akkurat nå går jeg til psykolog for depresjon, og jeg går samtidig på medisiner som fastlegen min skriver ut. Men disse to snakker ikke sammen, og jeg føler egentlig at ingenting fungerer. Burde jeg gått til psykiater i stedet, som kan se mer helhetlig på det? Eller? Noen som har erfaring? Anonymkode: 36dc0...c98
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #2 Skrevet 20. november 2022 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Akkurat nå går jeg til psykolog for depresjon, og jeg går samtidig på medisiner som fastlegen min skriver ut. Men disse to snakker ikke sammen, og jeg føler egentlig at ingenting fungerer. Burde jeg gått til psykiater i stedet, som kan se mer helhetlig på det? Eller? Noen som har erfaring? Anonymkode: 36dc0...c98 Du kan be om medisinvurdering av psykiater på dps. Anonymkode: 4bc0e...bc6
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #3 Skrevet 20. november 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du kan be om medisinvurdering av psykiater på dps. Anonymkode: 4bc0e...bc6 Jeg gjorde det. Men de fikk ikke kontakt med min fastlege, så da gikk det ikke. Selv om der var DPS som hadde skrevet ut medisinene i utgangspunktet, og legen min bare hadde fulgt og og skrevet ut de reseptene. Anonymkode: 6e014...850
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #4 Skrevet 20. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du kan be om medisinvurdering av psykiater på dps. Anonymkode: 4bc0e...bc6 Jeg går ikke på DPS, går til privat psykolog. -TS Anonymkode: 36dc0...c98
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #5 Skrevet 21. november 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg går ikke på DPS, går til privat psykolog. -TS Anonymkode: 36dc0...c98 Det spiller ikke noen rolle. Fastlegen kan fortsatt henvise deg til medisinvurdering. Enten dps eller privatpraktiserende psykiater. Anonymkode: 4bc0e...bc6
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #6 Skrevet 21. november 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det spiller ikke noen rolle. Fastlegen kan fortsatt henvise deg til medisinvurdering. Enten dps eller privatpraktiserende psykiater. Anonymkode: 4bc0e...bc6 Ja, det regner jeg med. Jeg bare lurte på om noen hadde erfaring med å gå til psykiater Anonymkode: 36dc0...c98
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #7 Skrevet 21. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, det regner jeg med. Jeg bare lurte på om noen hadde erfaring med å gå til psykiater Anonymkode: 36dc0...c98 Det er veldig likt som å gå til psykolog. Har fu en god tone med den du har nå ville jeg bare fortsatt der. Anonymkode: 4bc0e...bc6
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #8 Skrevet 21. november 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Ja, det regner jeg med. Jeg bare lurte på om noen hadde erfaring med å gå til psykiater Anonymkode: 36dc0...c98 Jeg har relativt lang erfaring med psykolog, psykologspesialist og flere psykiatere. Den ene psykiateren var kun inne i bildet en time for å vurdere medisiner, basert på journal og historikk. Han hadde ikke noe behov for å snakke med fastlegen, og endret medisinene til det han mente var riktig. Epikrise ble sendt til fastlegen. Nå går jeg til annen type behandling hos psykiater, i hovedsak samtalebasert. Det er veldig, veldig likt som de psykologtimene jeg har vært i, verken bedre eller dårligere. Anonymkode: f55a1...1cb
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #9 Skrevet 21. november 2022 Jeg syntes det er veldig praktisk med psykiater. Når man strir med noe psykisk er det veldig lett å avskrive alle sine plager som psykisk. Alt er ikke alltid det. Og sitter man der og snakker og det blir som du sier en mulighet til å se helheten. Har man 10 min hos fastlegen så er det ikke alltid lett å ordlegge omfanget av somatiske plager særlig spesifikt med mindre alt er helt tydelig og konkret. Feks kan man regne endel mindre plager som ubetydelige selv om det er mange av dem, og uten å forstå at det er tilknyttet samme sak. Med medisiner er det også en stor fordel for det er ofte mye rundt det som trengs å snakkes om. Opplevelsen av det, bivirkninger, fordeler og ulemper. Ting som dukker opp etterhvert. Anonymkode: 3f051...d0e
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #10 Skrevet 21. november 2022 Når jeg gikk til dps psykolog for også å innom psykiater en time for medisinutskriving, og deretter fastlege til å følge opp så ble det fort rot. Da har man psykiater som ikke kjenner deg annet enn via papirer til å vurdere deg og medisiner og en lege som egentlig ikke vil ha noe med det å gjøre og heller ikke har kunnskap til å vurdere spørsmål rundt det til å skrive dem ut. Plutselig mangler noe vedtak, søknad eller annet så må man innom alle tre. Anonymkode: 3f051...d0e 1
Embla Othea Skrevet 21. november 2022 #11 Skrevet 21. november 2022 Jeg liker best å gå til psykiater, da får man både den psykoterapeutiske og medisinske oppfølgingen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå