AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #1 Skrevet 20. november 2022 Jeg har to barn, og jeg opplevde ikke dette med det eldste barnet mitt, men med lillebror som nå er rett over halvannet år, nærmere bestemt 20 mnd. Han har hittil vært ganske grei å legge. Han har villet legge seg, han har hatt dupp på dagen alt fra halvannen til nesten tre timer. Han har stått opp ca 07, hatt dupp fra rundt 11 og ut, og så lagt seg uten problemer 1930. I det siste har jeg merket at duppen ikke bør være særlig senere enn til 1330. Han sovner gjerne mellom 12 og 1230.. Men nå.. Han kan stå opp ca 0730, duppe i en time eller halvtime, la oss si en time, men nekte å legge seg når kvelden kommer. Kl kan bli 21 og han sier han må bæsje eller tisse opptil flere ganger etter han er lagt, og jeg tar han til toalettet, men det er bare tull. Alt for å v. ære oppe. Idag skrek han og nektet å legge seg og ble helt hysterisk. Det endte med at jeg holdt ham fast til han roet seg og da sovnet han på to minutter helt utslitt stakkars. Det føltes ikke riktig selvom jeg var rolig og trøstet og sa trøstende ord osv, men likevel.. På dagen er han i mye aktivitet og leker og er en del ute, ikke veldig mye siden det er så kaldt, men ja.. Når det er kvelden har vi samme rutiner alltid, kveldsmat, kos, stell og jeg ligger hos ham til han sovner. Masse nærhet. Jeg vet ikke. Trenger råd fra dere som har opplevd det samme ca. Kan dette bare være en fase? Er det noe jeg kan gjøre bedre? Han kan faktisk ikke være oppe til 22 for da blir hele døgnet forskøvet.. Anonymkode: 0adb9...f16
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #3 Skrevet 20. november 2022 Jeg vet ikke, men her kuttet vi dagduppen tidlig (1,5 år). Står opp 7-8 og legger seg heller tidlig , kl 18. Anonymkode: 38864...764
Båtfører Skrevet 20. november 2022 #4 Skrevet 20. november 2022 Du burde snakke med legen. Kanskje det kan være behov for sovemedisin for å lettere å kontrollere når de sover?
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #5 Skrevet 20. november 2022 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Jeg vet ikke, men her kuttet vi dagduppen tidlig (1,5 år). Står opp 7-8 og legger seg heller tidlig , kl 18. Anonymkode: 38864...764 Har vurdert det selv. Har jo dog lest at søvn avler søvn, og han har hele tiden vært glad i å sove. Det har vært en del endringer på ting i det siste, har tenkt at det og kan være en reaksjon på det. Er bare redd for å kutte dagduppen om han faktisk trenger den, men det kan være en mulighet ja. Hadde egentlig vært litt fint 😊 Båtfører skrev (20 minutter siden): Du burde snakke med legen. Kanskje det kan være behov for sovemedisin for å lettere å kontrollere når de sover? Du kødder nå eller? Anonymkode: 0adb9...f16
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #6 Skrevet 20. november 2022 39 minutter siden, Båtfører said: Du burde snakke med legen. Kanskje det kan være behov for sovemedisin for å lettere å kontrollere når de sover? 😂 Anonymkode: 7765a...2a3
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #7 Skrevet 20. november 2022 Båtfører skrev (40 minutter siden): Du burde snakke med legen. Kanskje det kan være behov for sovemedisin for å lettere å kontrollere når de sover? Herregud. Nei… Anonymkode: 38864...764
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #8 Skrevet 20. november 2022 Vår yngste hadde låsninger og nattrskrekk i to perioder . 1.5 år og 24 mnd er. Våkna hver 2 time om natta og var stiv av skrekk. Utslitt om morgenen. Fikk vallagran av fastlege ( gikk på ca 1 mnd) til ham fant den dype søvnen igjen. Så seponerte vi. Han er nå 10 åt og sover jevnt. Kan få sånne skrekknetter ennå om ha har feber/ voksesmerter. Anonymkode: a8b35...2a6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå