AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #1 Skrevet 20. november 2022 Min hund er nå 14,5 år, og har en del plager. Men han er også begynt å tisse inne fordi han ikke klarer å holde seg . Det lukter ikke noe spesielt , bare vanlig tisselukt . I sommer måtte han trekke noen tenner så jeg bløter alltid tørrforet og knærter inn litt våtfor , dermed får han jo ekstra væske men jeg føler liksom ikke at det er grunnen likevel. Det er som at han må på do NÅ med en gang , ellers går det på gulvet . Heldigvis at jeg bor på gateplan. Han er ellers plaget med forkalkninger i ryggen og patella luxasjon , han får smertestillende hver dag , onsior. Jeg vet at han ikke har så lenge igjen , men føler ikke at han er dårlig nok til å ta den siste turen helt ennå.. Hva er deres efraringer med eldre hunder ? Anonymkode: 9237a...20f
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #2 Skrevet 21. november 2022 Har mye den samme erfaringen som du nevner. Stiv i ledd, dårligere syn/hørsel og etterhvert uhell inne. Ventet for lenge med å avlive en hund en gang slik at det nærmest ble uverdig, ble litt «blind» på at hunden hadde gode dager. Nå er jeg klar på at hunden skal slippe når den har smerter. Når din hund får smertestillende hver dag, er den da smertefri? Anonymkode: b60a8...300 3
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #3 Skrevet 21. november 2022 Det finnes bellyband for hannhunder med inkontinens. Husk at det er bedre å ta hunden for tidlig enn for sent. Det kan være svært vanskelig å sette en endelig dato, spesielt når man ser at hunden fortsatt har gleder i hverdagen. Men når hunden har flere plager og man vet at helsetilstanden bare vil forverres, så bør man ta den i god tid før plagene overgår gledene. Anonymkode: deceb...251 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå