Gå til innhold

Orker ikke se serier lenger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pleide å være glad i å se serier. Krim, komedier, dramaserier, dokumentarer, denslags. Men nå har jeg liksom ikke konsentrasjonen til det. Det er ytterst få serier som klarer å hekte meg nok til at jeg orker å se en hel sesong. Ingenting er spennende nok til å holde interessen. Hva kan det skyldes?

Anonymkode: be19f...688

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Samme her. Ser gjerne eldre serier, men nå for tiden blir serier masseprodusert over en lav sko, med elendig innhold og kvalitet. Spesielt netflix-serier, de er helt ubrukelige alle sammen. Men NRK-arkivet har en del gode serier.

Anonymkode: 048a3...bc2

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg har det også slik, ts. 

Skrevet

Er det det eneste du ikke orker?

• Liker 1
Skrevet

Ser fortsatt serier, men begynner å bli ganske lei av at serier kanselleres i øst og vest. 

• Liker 2
Skrevet

Overload. Blir jo helt matt av alle valgmulighetene. 

Anonymkode: b0a31...515

• Liker 2
Skrevet

Ta deg en dopamin detox. Les bøker.

Anonymkode: 73d1d...041

• Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
svartkatt skrev (10 minutter siden):

Er det det eneste du ikke orker?

Har sluttet å lese. Strikker ikke lenger. Hender at jeg spiller litt. Hører på musikk hvis jeg kjører bil eller trener. Trene er vel den hobbyen jeg har igjen.

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ta deg en dopamin detox. Les bøker.

Anonymkode: 73d1d...041

Synes ikke bøker er spennende lenger heller :( Pleide å være en skikkelig lesehest.

Hva er en dopamindetox? Og hva blir igjen av livet da, er ikke det meste av det vi gjør en søken etter godfølelse?

Skrevet

Et du deprimert? For jeg orker nesten ingenting når jeg er deprimert.

Skrevet

Begynn med å løse kryssord eller strikke :)

Anonymkode: 1c069...10e

Skrevet

Her og. Pluss er hjemmeværende. Ser et par episoder av noe på kvelden, ser aldri tv på dagtid. Har adhd, å kjenner og holde konsentrasjon og følge med er vanskelig. Så blir serie med mobil klikking. Og merker at mange serier ikke fenger, som da jeg var yngre. Mens sex and the City og sånn, sitter jeg klistra 🙃 Så ja, litt serie for så perle diamantperling, lese litt, chille med musikk eller noe. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Samme her. Ser gjerne eldre serier, men nå for tiden blir serier masseprodusert over en lav sko, med elendig innhold og kvalitet. Spesielt netflix-serier, de er helt ubrukelige alle sammen. Men NRK-arkivet har en del gode serier.

Anonymkode: 048a3...bc2

Helt enig!! for ikke å snakke om nye filmer idag, bare noe fordømte møl alt sammen. Hender jeg ser en god film fra 90 tallet hvis det går på tv og må si kvaliteten på innholdet (og ofte til og med effektene) er 10 ganger bedre en søpla som blir produsert idag.

• Liker 1
Skrevet
svartkatt skrev (9 minutter siden):

Et du deprimert? For jeg orker nesten ingenting når jeg er deprimert.

Ja, er vel det, men føler dette har vart lenger enn det.

Skrevet

Føler litt av det samme, løsningen for meg er å se mini-serier.

Skrevet

Jeg og har det sånn. Pleier å kutte ut tv serier i en periode og heller lese bøker. Og i noen perioder må man rett og slett bare avlyse hele kvelden, det er den tyngste tiden for meg. Jeg støtter forslaget om å satse på mini-serier, de er ofte bra kvalitet. Og så ser man noe kjempebra igjen og da blir man inspirert til å se mer. 

Anonymkode: 7d4b0...7ec

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...