AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #1 Skrevet 20. november 2022 Jeg og mannen stod i hektisk handlekø på Kiwi i går ettermiddag, og da moren til en gutt ropte på ham fra andre siden av kassen, løp han på meg og sa "flytt deg, dumming." er helt sjokkert over hvor frekke enkelte barn kan være, moren fikk det ikke med seg, men jeg vet sånn halvveis hvem hun er, dvs vi kjenner ikke hverandre, men jeg vet hva hun heter. Lurer på om jeg bør kontakte henne og si til henne hva han sa til meg? ble helt paff der og da og greide ikke å si noe. Prøvde å ta det opp med mannen min, men han sier bare at gutte ri den alderen sier mye rart og så drar han referanser til seg selv om vennegjengen som han sier var langt styggere i munnen på samme alder. Bør jeg kontakte foreldrene til denne gutten og si hva han kalte meg? jeg tror jeg ville vite om det hvis mine barn drev på som dette pg var frekke i munnen som denne lille gutten. Anonymkode: 4ee13...072 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #2 Skrevet 20. november 2022 "la deg gå" Det er strengt tatt ingen skade skjedd. Jeg hadde blitt flirfull om du hadde ringt for å fortelle dette. Det er noe helt annet om du hadde reagert der og da. Anonymkode: 0373e...142 13 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #4 Skrevet 20. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): "la deg gå" Det er strengt tatt ingen skade skjedd. Jeg hadde blitt flirfull om du hadde ringt for å fortelle dette. Det er noe helt annet om du hadde reagert der og da. Anonymkode: 0373e...142 " la det gå" Anonymkode: 0373e...142 3
Sofakona Skrevet 20. november 2022 #5 Skrevet 20. november 2022 Nei....om noen kontakter meg for at min sønn sa dumming i matbutikken her om dagen hadde jeg tenkt ok... iallefall om du ikke er i familien med denne mora.. Du er klar at de er barn...min 4 åring sier dumming til meg å innimellom At dette ikke var pen måte å si det på ja. .lage klage her inne og lage styr over dette..litt rart 4
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #6 Skrevet 20. november 2022 Hei, nei jeg syns ikke du skal si noe. Ja, en 9-åring bør ikke svare slik, men du vet ikke noe om han og hans situasjon. hev deg over det og sørg for dine egne unger Anonymkode: 3198d...8cb 9
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #7 Skrevet 20. november 2022 Tenker foreldrene hadde blitt ganske lettet hvis barnet ikke sa noe verre enn "dumming". I den alderen har de som regel lært seg vesentlig styggere kallenavn enn det. Anonymkode: 89ab4...1eb 14 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #8 Skrevet 20. november 2022 Hvis du hadde ringt meg får å fortelle meg noe sånt hadde jeg alvorlig begynt å lure på hva som feilte deg. Helt enig i at det var frekt av gutten å si det, men ikke ille nok til faktisk å ringe foreldrene 😂😂 Anonymkode: 31c4f...86c 18 1 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #9 Skrevet 20. november 2022 Her overdriver du noe helt vilt! Du kunne korrigert han der og da, men å ringe i ettertid for noe sånn? Hvis han hadde kalt deg «forbannede fitte» så hadde det kaaanskje vært noe annet. Anonymkode: 4f9ae...3c0 9 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #10 Skrevet 20. november 2022 Hadde ikke ringt. Synes faktisk det høres litt rart ut å gjøre🤔 Anonymkode: 157cc...3ed 3 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #11 Skrevet 20. november 2022 Barn sier så mye rart i den alderen. Både frekt, dumt og merkelig. Jeg har en nabogutt som prøver hele tiden å teste grenser. Han skal alltid finne på noe å si når vi passerer. Nylig var det at hunden min er IKKE søt. Den hunden han syns var så søt noen uker siden. Ikke lag noe sak ut av det Anonymkode: b52d0...cf9
Mezzosoprena Skrevet 20. november 2022 #12 Skrevet 20. november 2022 Ja, for barn har jo aldri sagt "dumming" til noen 🤣 2
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #13 Skrevet 20. november 2022 Jeg fikk slengt mot meg fra en 9åring en gang: - har du mensen i mannefitta?! Er til dags dato det groveste noen har sagt til meg. Tror du kan ta det med ro. Anonymkode: a4074...78f 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #14 Skrevet 20. november 2022 Hahaha. tror du må jekke deg ned koen hakk 🤣 Anonymkode: e76db...662 2
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #15 Skrevet 20. november 2022 Jeg ville ikke ringt, for jeg synes ikke det er en stor sak. Men, på andre siden ville jeg visst det hvis mitt barn gikk rundt og kalte fremmede for stygge ord. "Flytt deg!" er også en term jeg ville reagert på om barna mine brukte til andre. Helt uakseptabelt. Jeg er faktisk mest sjokkert over hvor lite andre foreldre i denne tråden reagerer på at en 9-åring kaller fremmede slikt. Mamma og pappa og søsken - ok, men fremmede?! Da mangler det enten impulskontroll eller oppdragelse, eller begge deler! En 6-åring skal heller ikke drive med sånt, kanskje ok om den er kjempesint fordi forelderen har sagt nei til noe hun ville ha. Men, ville ikke ringt. Anonymkode: 0bdc0...54d 3
Eva-Lena Skrevet 20. november 2022 #16 Skrevet 20. november 2022 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Jeg og mannen stod i hektisk handlekø på Kiwi i går ettermiddag, og da moren til en gutt ropte på ham fra andre siden av kassen, løp han på meg og sa "flytt deg, dumming." er helt sjokkert over hvor frekke enkelte barn kan være, moren fikk det ikke med seg, men jeg vet sånn halvveis hvem hun er, dvs vi kjenner ikke hverandre, men jeg vet hva hun heter. Lurer på om jeg bør kontakte henne og si til henne hva han sa til meg? ble helt paff der og da og greide ikke å si noe. Prøvde å ta det opp med mannen min, men han sier bare at gutte ri den alderen sier mye rart og så drar han referanser til seg selv om vennegjengen som han sier var langt styggere i munnen på samme alder. Bør jeg kontakte foreldrene til denne gutten og si hva han kalte meg? jeg tror jeg ville vite om det hvis mine barn drev på som dette pg var frekke i munnen som denne lille gutten. Anonymkode: 4ee13...072 Ble du krenket? At du gidder bry deg, han er 9 år 2
Daria Skrevet 20. november 2022 #17 Skrevet 20. november 2022 (endret) Å snakke til ungen der og da hadde vært helt greit. Å ringe foreldrene om det i ettertid er en ganske vanvittig overreaksjon. Og "dumming" er vel det minst injurierende og stygge man kan kalle noen. Det er så barnslig at det nesten er søtt - jeg hadde antagelig slitt med å la være å le... Endret 20. november 2022 av Daria 7 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #18 Skrevet 20. november 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jeg ville ikke ringt, for jeg synes ikke det er en stor sak. Men, på andre siden ville jeg visst det hvis mitt barn gikk rundt og kalte fremmede for stygge ord. "Flytt deg!" er også en term jeg ville reagert på om barna mine brukte til andre. Helt uakseptabelt. Jeg er faktisk mest sjokkert over hvor lite andre foreldre i denne tråden reagerer på at en 9-åring kaller fremmede slikt. Mamma og pappa og søsken - ok, men fremmede?! Da mangler det enten impulskontroll eller oppdragelse, eller begge deler! En 6-åring skal heller ikke drive med sånt, kanskje ok om den er kjempesint fordi forelderen har sagt nei til noe hun ville ha. Men, ville ikke ringt. Anonymkode: 0bdc0...54d Jeg hadde ikke akseptert denne oppførselen fra eget barn og hadde et barn snakket sånn til meg ute, hadde det fått tilsnakk. Men terskelen er høy for å ringe hjem til noen. Dette er ikke en sånn sak. Anonymkode: 0373e...142 3
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #19 Skrevet 20. november 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Jeg ville ikke ringt, for jeg synes ikke det er en stor sak. Men, på andre siden ville jeg visst det hvis mitt barn gikk rundt og kalte fremmede for stygge ord. "Flytt deg!" er også en term jeg ville reagert på om barna mine brukte til andre. Helt uakseptabelt. Jeg er faktisk mest sjokkert over hvor lite andre foreldre i denne tråden reagerer på at en 9-åring kaller fremmede slikt. Mamma og pappa og søsken - ok, men fremmede?! Da mangler det enten impulskontroll eller oppdragelse, eller begge deler! En 6-åring skal heller ikke drive med sånt, kanskje ok om den er kjempesint fordi forelderen har sagt nei til noe hun ville ha. Men, ville ikke ringt. Anonymkode: 0bdc0...54d Fatter ikke at det overrasker deg. Har du overhodet ikke fått med deg hvor mange ufattelig uoppdragne barn med fullstendig manglende selvinnsikt og sosiale evner som flyr rundt i dagens samfunn? Det er jo overhodet ikke rart med foreldre som ikke lærer de en dritt. Er vel de foreldrene man får svar fra på kg. Kan ikke bli annet enn en motbydelige drittunger ut av en sånn "oppdragelse". Anonymkode: ef981...a9c 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #20 Skrevet 20. november 2022 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Jeg fikk slengt mot meg fra en 9åring en gang: - har du mensen i mannefitta?! Er til dags dato det groveste noen har sagt til meg. Tror du kan ta det med ro. Anonymkode: a4074...78f Ouch! Tror ikke jeg hadde klart annet enn å le, men det kommer sikkert an på settingen. Anonymkode: 4e9e0...d64 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå