AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #1 Skrevet 20. november 2022 Har et barn på 2,5 år som går i småbarnsavd. I høst har det vært mye sykdom. Flere forkjølelser, ørebetennelse, øyekatarr, vannkopper, og nå korona. Vi voksne blir også smittet ofte av barnet. Er mye borte fra jobb og har mye dårlig samvittighet. Er det noen andre i samme situasjon? Er høsten «verst»? Anonymkode: 01c53...99b 2 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #2 Skrevet 20. november 2022 Er veldig i samme situasjon! Helt vanvittig mye denne høsten. Sist høst var det ikke så mye sykdom hos oss, men husker mange andre hadde mye når alt åpnet opp etter pandemien. Jeg har ei på 2 og en på 5. Det har vert vannkopper, omgangssyke, øyebetennelser og mye forkjølelse med feber.. Anonymkode: 9f2c9...c91
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #3 Skrevet 20. november 2022 På det jeg hører fra andre rundt omkring i landet er det mye sykdom blant barnehagebarn i år som i fjor høst. Det er vanlig at barn i småbarnsavdeling, særlig det første året, er mye syke. Men jeg hører mange si at det er mer enn vanlig. I fjor ble det jo sagt i media også. Mine to på 2,5 og 4 år har også vært mye syke, særlig toåringen. Mens i barnehagen hvor jeg jobber opplever vi at det er uvanlig lite sykdom blant de minste barna i motsetning til i fjor, hvor vi blant annet opplevde at alle ett- og toåringene var hjemme pga. sykdom samtidig. Det er verre med oss ansatte da. Jeg har hatt tre runder med feber siden august, og blir smittet av alt mine barn får. Anonymkode: 7fd7e...bef
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #4 Skrevet 20. november 2022 Er i samme situasjon, og får så dårlig samvittighet ift jobb. Barna har vært syke i et banka kjør siden i fjor høst, og nå har vi totalt 3 (av 40) sykt barn-dager igjen i år 😣 Anonymkode: 246c9...ad6 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #5 Skrevet 20. november 2022 Min begynte nylig i barnehagen, og uken etter tilvenning kom forkjølelsen. Det gikk først en uke hvor alt ellers var fint, så kom feberen, omgangssyke, øyekatarr.. Røff start, men har heldigvis hoppet fint inn i barnehagehverdagen til tross for dager hjemme her og der. Barnet som alltid har sovet godt om natten har vært vanskeligere å legge og våknet oftere. Vet ikke om det er den nye tilværelsen eller sykdom. Er veldig lei sykdom allerede, vi har vært syke vi også, og håper vi har vært gjennom det verste for nå😅 Anonymkode: 72025...588 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #6 Skrevet 20. november 2022 Det er muligens litt verre hvis man har hatt korona? Jeg tror koronaen bryter ned immunforsvaret ganske kraftig, og man er mye lettere mottakelig for annen sykdom også, etter gjennomgått korona. Anonymkode: 2eac0...050 2
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #7 Skrevet 20. november 2022 Det er ene og alene fordi barna kommer alt for tidlig tilbake til barnehagen etter sykdom og det blir ta den ring og la den vandre igjen og igjen . Anonymkode: e3803...f2e 7 3
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #8 Skrevet 20. november 2022 Det er dessverre sånn det er å ha barnehagebarn.. Anonymkode: 01227...fc5
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #9 Skrevet 20. november 2022 Og så er håndhygienen sannsynligvis for dårlig. Når alle vasker hendene før de leveres på avdelingen sin og før de drar hjem fra barnehagen unngår man mye. Men det slurves alt for mye dessverre. Anonymkode: 986d6...16d 1 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #10 Skrevet 20. november 2022 Ja! Har hatt 8-9 dager sykt barn på 3-åringen. Nå er det øyekatarr som har pågått i 14-dager. Har fått medisin nå, og det ser ut til å hjelpe. Nær familie har fått korona, så jeg tror vi kanskje allerede kan være smittet. Veldig dårlig samvittighet hver gang vi må ringe sjefen og informere om at barnet er sykt. Anonymkode: 7236d...088
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #11 Skrevet 20. november 2022 Begynte i barnehagen i høst. Har flere sykedager enn dager i barnehagen. Mye feber og forkjølelse, øyekatarr, ørebetennelse. Vi voksne får det meste også. Anonymkode: 6aadd...76e 1 2
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #12 Skrevet 21. november 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Det er muligens litt verre hvis man har hatt korona? Jeg tror koronaen bryter ned immunforsvaret ganske kraftig, og man er mye lettere mottakelig for annen sykdom også, etter gjennomgått korona. Anonymkode: 2eac0...050 Et utrolig lite hjelpsomt svar, du synser om noe du tydeligvis ikke har peiling på 🤷🏻♀️ TS: Ting smitter så utrolig lett på småbarnsavdelingen siden de er veldig tett oppi hverandre, så mange som har det som deg de årene på småbarnsavdeling. Her gjorde vi unna både korona og to runder med omgangssyke før sommeren, så har sluppet unna med bare vannkopper i høst. Utrolig mange jeg kjenner som har hatt vannkopper i hus denne høsten. Anonymkode: 6aa16...81b
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #13 Skrevet 21. november 2022 Vi har heldigvis omtrent ikke hatt sykdom i det hele tatt med noen av våre unger, på 2 og 5. Mens en venninne har en unge som får absolutt alt som går, og så smitter dem, så de har som regel brukt opp både egenmeldingsdager og sykt-barn-dager før påske.. Anonymkode: 0f6e5...867
H a n n e Skrevet 21. november 2022 #14 Skrevet 21. november 2022 Datteren vår er 4 år nå å hun har hatt covid, halsbetennelser x 4, influensa x 3, omgangsyken x 2 , RS virus og flere «vanlige» forkjølelser siden midten av mars i år 🤯 Det er noe som går i barnehagen konstant føler jeg. 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #15 Skrevet 21. november 2022 Fint å høre andres erfaringer. Er den eneste på jobb med småbarn og føler meg dermed litt alene. TS Anonymkode: 01c53...99b 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #16 Skrevet 21. november 2022 Er der med deg . Er alene med to barnehagebarn. Har i høst knapt vært en uke uten fravær på jobb pga sykt barn. Det er alt mulig! Omgangssyke, vannkopper, influensa, halssykdommer, feber ... og dette x 2, da barna smitter hverandre og de er gjerne syke etter hverandre. Anonymkode: 90490...3eb
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #17 Skrevet 21. november 2022 H a n n e skrev (3 timer siden): Datteren vår er 4 år nå å hun har hatt covid, halsbetennelser x 4, influensa x 3, omgangsyken x 2 , RS virus og flere «vanlige» forkjølelser siden midten av mars i år 🤯 Det er noe som går i barnehagen konstant føler jeg. Influensa tre ganger på et halvt år har jeg aldri sett, på mine ganske mange år på legevakt og sykehus. Anonymkode: d3378...906 1
Rucula Skrevet 21. november 2022 #18 Skrevet 21. november 2022 Har en på 2 år og en på 5 år de har vært hjemme pga sykdom 1 dag det siste halve året. Heldigvis! For jeg har ny jobb
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #19 Skrevet 21. november 2022 Vår gutt begynte i bhg i august da han var 1,5 år. Var lite syk før det, men etter bhg start har han vært syk flere runder. Hele høstferien min ( jeg er lærer) gikk med til å pleie en veldig syk unge. Han hadde feber lenge og hosten satt i flere uker. Så ble han helt frisk og var det et par uker. Men nå er det påan igjen, feberen skjøt plutselig opp og nå ligger det stakkars lille barnet på siden av meg med pottetett nese og får knapt sove. Våkner litt hele tiden. Og hoster. Feber på 39 uten paracet. Driter i jobb. Politikerne vil ha det sånn. Når mor skal tilbake i jobb skal ungen i bhg. Der blir ungen syk på repeat det første året. Hvorfor det er kun 10 sykt barn dager er dog et mysterium. Mange unger har jo minst 50 sykedager, så hvordan de har konkludert med at det er nok er et mysterium for meg. Folk er avhengig av hjelp. Fra besteforeldre eller de må ta ulønnet perm i verste fall. Så må ofte dama være hjemme, og hun har også det tredje skiftet hjemme. Ungene har ikke godt av å gå i bhg før to års alder, all forskning sier det. Likevel er dette noe de kaller kvinnefrigjøring. Mange blir sykemeldt. Det sier de lite om. Eller må redusere stillingen. Og barna i bhg er dobbelt så mye syke som de som får være hjemme. ( også statistisk faktum). Altså vi plager barn. Og mange sender dem halvsyke i bhg, fordi de må. Kjører innpå paracet og håper feberen er nede til de kommer hjem fra jobb. Sykt samfunn Anonymkode: ef669...08c 1 4
AnonymBruker Skrevet 21. november 2022 #20 Skrevet 21. november 2022 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Ja! Har hatt 8-9 dager sykt barn på 3-åringen. Nå er det øyekatarr som har pågått i 14-dager. Har fått medisin nå, og det ser ut til å hjelpe. Nær familie har fått korona, så jeg tror vi kanskje allerede kan være smittet. Veldig dårlig samvittighet hver gang vi må ringe sjefen og informere om at barnet er sykt. Anonymkode: 7236d...088 Hvorfor det? Politikerne har bestemt at alle skal jobbe.( med mindre de har en rik mann). Da må du jobbe og du må sende barnet i bhg. I bhg blir de fleste barn mye syke. Dette er altså ikke din skyld, men de som har innført dette systemet. Legg av deg den dårlige samvittigheten. Det er for faan ikke din skyld Anonymkode: ef669...08c 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå