AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #1 Skrevet 20. november 2022 Vet om en katt som har en eier som ikke klarer/vil ta vare på den. Katten får ikke mat og har født flere kull ute, som eieren senere har drept. Hun er veldig tynn og bor for det meste ute. Dyrebeskyttelsen har vært på saken, men har ikke kapasitet til å ta henne inn. Hva kan man gjøre? Anonymkode: be2c2...b9d
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #2 Skrevet 20. november 2022 Gi den mat og sakte men sikkert kidnapper du den🥰 Anonymkode: f91d6...018 6
Ugresset Skrevet 20. november 2022 #3 Skrevet 20. november 2022 (endret) Jeg ville tatt henne inn til DB kan overta. Hvis du ikke har muligheten, få noen andre til å gjøre det. Nåværende "eier" burde anmeldes, meldes til mattilsynet og ikke ha noe med dyr å gjøre noen sinne igjen! Legger til: og ta bilder. Endret 20. november 2022 av Ugresset 4
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #4 Skrevet 20. november 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Vet om en katt som har en eier som ikke klarer/vil ta vare på den. Katten får ikke mat og har født flere kull ute, som eieren senere har drept. Hun er veldig tynn og bor for det meste ute. Dyrebeskyttelsen har vært på saken, men har ikke kapasitet til å ta henne inn. Hva kan man gjøre? Anonymkode: be2c2...b9d Mattilsynet/dyrepoliti er de eneste som har makt til å gjøre noe her. Dessverre så er sjansen svært minimal for at de faktisk velger å gjøre noe, men det kan være verdt et forsøk. Har du en annen dyrebeskyttelse/organisasjon i nærheten? Så kan du late som at katten ikke har eier. Ikke si at katten har eier for da kan de ikke gjøre noe. Eventuelt så må du jo bare ta inn katten selv, eller ta den inn og adoptere ut til noen andre. Anonymkode: 6995a...b72
Helene Skrevet 20. november 2022 #5 Skrevet 20. november 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Gi den mat og sakte men sikkert kidnapper du den🥰 Anonymkode: f91d6...018 Det ville jeg gjort 🥰
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #7 Skrevet 20. november 2022 Har veldig lyst til å ta inn katten selv, men har egentlig ikke anledning til det. Jeg spør egentlig på vegne av en venninne her, og vi begge er på utkikk etter noen som kan ta inn katten, men har foreløpig ikke hatt noe hell. Finnes det en gruppe på Facebook eller noe med krise- eller fosterhjem for katter? Anonymkode: be2c2...b9d
Troyamin Skrevet 20. november 2022 #8 Skrevet 20. november 2022 Du anmelder eier for brudd på lov om dyrevelferd. Det beste er å gjøre det som privatperson.
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #9 Skrevet 20. november 2022 Troyamin skrev (1 minutt siden): Du anmelder eier for brudd på lov om dyrevelferd. Det beste er å gjøre det som privatperson. Skulle gjerne gjort det, men er ikke så lett å bevise sånt. Anonymkode: be2c2...b9d
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #10 Skrevet 20. november 2022 3 minutter siden, AnonymBruker said: Har veldig lyst til å ta inn katten selv, men har egentlig ikke anledning til det. Jeg spør egentlig på vegne av en venninne her, og vi begge er på utkikk etter noen som kan ta inn katten, men har foreløpig ikke hatt noe hell. Finnes det en gruppe på Facebook eller noe med krise- eller fosterhjem for katter? Anonymkode: be2c2...b9d Dyrebeskyttelsen har jo fosterhjem, men hvis de sier de ikke kan ta den inn så er nok fosterhjemmene fulle. Finnes det andre organisasjoner der du bor? Redd Dyra for eksempel? Anonymkode: 29431...ea5
Vimsepims Skrevet 20. november 2022 #11 Skrevet 20. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Skulle gjerne gjort det, men er ikke så lett å bevise sånt. Anonymkode: be2c2...b9d Ingenting skjer om du ikke gjør noen ting, og det er faktisk ikke opp til deg å avgjøre bevisets stilling.
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #12 Skrevet 20. november 2022 Har eieren ingenting imot at du gir katten vekk? Eller tenker du å stjele katten? Hvis det er førstnevnte så kan du jo legge det ut på lokale facebookgrupper. Ellers så finnes «kattunger og voksne katter gies bort».. vet ikke om de har noe lignende i ditt område men i bergen har vi «smådyr omplassering bergen/hordaland».. du kan og høre med admin på diverse kattegrupper på facebook og høre om du har lov til å legge ut. Finn.no er jo veldig greit å legge ut på og, gratis annonse. I verste fall kan du jo opprette en spleis og i det minste få kastrert katten. Evt mase litt på dyrebeskyttelsen igjen etter en stund. Anonymkode: 6995a...b72
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #13 Skrevet 20. november 2022 2 minutter siden, AnonymBruker said: I verste fall kan du jo opprette en spleis og i det minste få kastrert katten. Evt mase litt på dyrebeskyttelsen igjen etter en stund. Anonymkode: 6995a...b72 Dyrebeskyttelsen eller Redd Dyra vil ofte betale for kastrering og veterinærbehandling selv om de ikke kan ta inn katten. Det har i alle fall vært min erfaring i liknende situasjon. Men jeg visste da ikke hvem som var eieren, så det kan hende det blir annerledes når eier er kjent. Den katten jeg hjalp var dessverre for syk til å kastreres og selv med veterinærhjelp fra start så ble den så dårlig at den måtte avlives etter noen uker. Ikke vent for lenge med å foreta deg noe TS. Anonymkode: 29431...ea5 1
Troyamin Skrevet 20. november 2022 #14 Skrevet 20. november 2022 (endret) AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Skulle gjerne gjort det, men er ikke så lett å bevise sånt. Anonymkode: be2c2...b9d Da får du finne bevis. Hvis det er slik dom du sier, burde ikke det være et problem.. Uansett så kan ikke DB ta inn katt som har eier. Og MT har ikke kapasitet til å følge opp saker. Og saker uten klare bevis, blir iallefall ikke prioritert! Endret 20. november 2022 av Troyamin
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #15 Skrevet 20. november 2022 Skal mase litt på DB nå, tror dere det er lurt at jeg later som jeg ikke vet katten har eier? Anonymkode: be2c2...b9d
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #16 Skrevet 20. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Skal mase litt på DB nå, tror dere det er lurt at jeg later som jeg ikke vet katten har eier? Anonymkode: be2c2...b9d 100% for hvis de vet at katten har eier så har de ikke lov til å gjøre noen ting med det. Det er ulovlig å stjele katter man vet har eier.. Som privatperson har man mindre å tape derimot og det er lett å ta en hvit løgn. Anonymkode: 6995a...b72 2
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #17 Skrevet 20. november 2022 Hvilket fylke bor du/katten, ts? Anonymkode: ba2cd...4c5
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #18 Skrevet 20. november 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hvilket fylke bor du/katten, ts? Anonymkode: ba2cd...4c5 Møre og Romsdal, hvordan det? Anonymkode: be2c2...b9d
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #19 Skrevet 20. november 2022 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): 100% for hvis de vet at katten har eier så har de ikke lov til å gjøre noen ting med det. Det er ulovlig å stjele katter man vet har eier.. Som privatperson har man mindre å tape derimot og det er lett å ta en hvit løgn. Anonymkode: 6995a...b72 Da prøver jeg på det! Anonymkode: be2c2...b9d
AnonymBruker Skrevet 20. november 2022 #20 Skrevet 20. november 2022 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Møre og Romsdal, hvordan det? Anonymkode: be2c2...b9d Kanskje noen her kan ta den Anonymkode: ba2cd...4c5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå